22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

Recenzija – Kiša Metaka: ‘Folder 2’ ubija teškim rimama i masnim beatovima

10.12.2014. Marta Lučić

Činio se bezazlen taj petak kada sam odlučila ostati doma i posvetiti se studiranju. U ispraznim Facebook pauzama nije se ništa posebno događalo u virtualnom svijetu, sve do nekih sati blizu ponoći kada sam sva u šoku i nevjerici na news feedu ugledala “Folder 2”. I onda je krenulo. Podebljaj i uči rime, maci.

Drugi album Kiše metaka, nazvan “Folder 2“, svečano otvara Europe Intro, pandan himni Konan s prvog albuma. Sama stvar služi kao intro nabrijavanje i predstavljanje ekipe, a nastavlja se vrlo izravno. Masnim beatovima podebljana, kreće Bauhaus. “Žena, dica, bušilica, žena dica – Bauhaus!” Da, unatoč zimi, mogu namirisati proljeće i sljedeću situaciju. Digao se kredit, ide se u Bauhaus, apartmani boje pistacija (pistaća) trebaju biti opremljeni – jer neće furešti bilo di odsjesti. Malograđanstvo miriše. Ozbiljno seciranje gradskih tajkunčića koji vole điravat i pokazivat se, dok doma jedu, kako kažu, ‘K plus salamu’. S druge strane, stihovima poput “do City centra idem priko kamena” obraćaju se svakom Splićaninu ili njegovom iskusnom gostu koji teško ostaje ravnodušan na ovakvu realnu pošalicu. Ko ne zna, nek zaluta na putu do City centar  šoping meke. Iako Bauhaus glazbeno podsjeća na izvrsnu Drei Millionen s prvog albuma, ne vidim to kao problem, jer Bauhaus će uskoro biti slava svakog DJ-a koji je vani pusti. Ne samo jer se radi o kvaliteti, nego jer svi već lagano ginu od Kiše koja je postala svima razumljivi hit.

Folder se nastavlja s već dobro poznatom Apartman, gdje se ‘tebra brate care‘ sve vrti oko droge. Pjesmu drži  flow (uz Prti Bee Gee-a) i Orebov  zarazni party refren. Teško mi je ne analizirati svaki dio Foldera jer je pun izvrsnih izdanja koji svaki na svoj način rimama seciraju ne samo Split (Pljačkam turiste – ljetna ‘maloprodajna’ himna), nego i cijelo hrvatsko društvo (Pir), ali i politiku, koja naravno nije ostala pošteđena (Crni Fondovi i Nadan). Osobno bih uspješnicama drugog foldera proglasila Mi i Naopako, uz već spomenutu Bauhaus. Uho se treba baciti i na bonus izdanja – Ornela i na hit beatove Namazan u Kocki.

“A di je Papi?”

To se pitaju fanovi Kiše na službenoj Facebook stranici, buneći se da fali tvrdog Papija, jer je malo Rađe, a previše Betmena. Meni to ništa ne znači, jer je Kiša ostala tvrda i autentična, a sve drugo je nešto drugo. Vrlo jednostavno objašnjeno stihovima iz pjesme Mi: “Ko si pak ti? Maci mi smo mi, Maci ti si niko, nisi niti ‘Mini Me’.” Ovaj zadnji dio dao bi se protumačiti na više načina, kako god zanimljiva igra riječi upućuje na to da Kiša Metaka i dalje ubija, da nam je društvo u sranjima, da cvijeta hip-hop, a da cvita ima na svakom koraku. U prva 24 sata, Folder je skinut preko 3000 puta, što objašnjava da, osim Nadana, mnogi fanovi ‘oće još‘. Iako nosi možda manje hitova (ipak nema Pazara, kažu neki), rano je suditi. Čekamo koncerte, pune dvorane, Swagonic Pir, Asu!

(Visited 308 times, 1 visits today)

0%
1