Recenzija – ‘The Subways’ (The Subways): Povratak benda u mladost i ljubav

Početkom veljače, točnije 9. veljačebritanski garage rock bend The Subways izdali su svoj već četvrti studijski album. Album je naslovljen jednostavno “The Subways”, a izdan je u suradnji s izdavačkom kućom Cooking Vinyl s kojom su Subwaysi surađivali i na prošlom albumu iz 2011. godine, “Money And Celebrity”, koji je publika dočekala na nož i nikada ga nije u potpunosti prihvatila. Bendu se prigovaralo da gube sve ono što ih je stvorilo i da zadnji album više nema onu snagu, mladost i karizmu koju su predstavila prva dva izdanja – debi “Young For Eternity”, a zatim i “All Or Nothing”. Zbog ovako loših kritika trećeg izdanja Subwaysa nije se moglo znati čemu se nadati, ali sam osobno čvrsto vjerovao da Subwaysi nisu izgubili nit te sam stoga požurio istražiti što nudi novi album.

Prve su dvije pjesme na albumu – My Heart Is Pumping To A Brand New Beat i I’m In Love And It’s Burning In My Soul – fanovi mogli čuti još prošle godine, budući da su tada obje dobile i spotove, prva još u lipnju, a druga u rujnu. Ove sam skladbe odlučio odvojiti u posebnu kategoriju jer mi se čine slične. My Hear Is Pumping To A Brand New Beat pjesma je kroz koju cijelo vrijeme imam dojam kao da se Billy Lunn suzdržava i ne pjeva s onakvim entuzijazmom i agresivnošću na koju sam od njega navikao i koju, naravno, volim kod Subwaysa. I’m In Love And It’s Burning In My Soul ga s druge strane ne koči u vokalnim dionicama, već imam dojam da koči cijeli bend u globalu. Pjesma je dosta isprekidana i kao da zbog toga ne dopušta članovima sastava da podivljaju. Iako je jasno da ima znatno boljih stvari na albumu, pogotovo od ove prve, pjesme su kvalitetne i, iako ne odlaze sasvim u vode starih Subwaysa, onda definitivno daju dobar smjer u kojem se album i nastavlja.

Pjesma za koju smatram da zaslužuje cijeli odlomak također je jedna od singlova. Video je izašao početkom 2015. godine, a za originalan, kreativan i zanimljiv spot zadužan je nagrađivani njemački redatelj Sebastian Stern. Taking All The Blame definitivno je highlight cijelog diskografskog uratka. Skladba ne samo što podsjeća na stari nam, dobro poznati zvuk Subwaysa, već tekstom izražava cijelu bit benda – mladost i ljubav. Osim toga, na ovoj je pjesmi basistica Charlotte Cooper dobila nešto veću ulogu od pjevanja back vokala pa joj je tako dodijeljen cijeli jedan verse kojeg je predivno interpretirala.

Nakon Taking All The Blame album konačno kreće u pravom smjeru i vraća se  na staze stare slave. Među takvim pjesmama našle su se Dirty Muddy Paws, Good Times, Pet Boy ili kratka numera Just Like JudeOve pjesme upravo su dokaz da Subways nisu izgubili ono nešto što su predstavili na prva dva albuma. Svaka od ove četiri pjesme vrišti karizmom i euforijom. Pjesme su brze i nošene odličnim, agresivnim gitarskim riffovima i grubim, hrapavim glasom. Ovakvi su Subwaysi obožavateljima nedostajali i jako sam sretan što su se konačno vratili. Pokraj ove četiri stvari stoje još dvije koje su me posebno oduševile. Prva takva je We Get Around koja me od prvog tona podsjetila na meni osobno jednu od najdražih pjesama ove grupe – I Won’t Let You Down s njihovog drugog izdanja. Zajedno s njom, oduševljava i deseta traka s eponimnog albuma, Black Letter, koja započinje veoma neobično ne samo za Subwayse, već i za cjelokupnu glazbu koji oni sviraju, no odmah nakon ovog nesvakidašnjeg početka kreće briljantna pjesma praćena odličnim riffom.

The Subways su poznati i po svojim live nastupima, trenutno su na europskoj klupskoj turneji, a na njihove koncerte se isplati otići jer njihove live izvedbe i uspješnice rijetko koga ostavljaju ravnodušnima. Iako se ne morate tako osjećati, ova muzika iz vas će izvući sve što nudite i ostaviti vas s velikim osmijehom na licu i bez ijednog džula energije. Osim starih albuma, ovu atmosferu definitivno može stvoriti i ovaj najnoviji album. The Subways su se vratili.