Film

Supetar pripremio ‘zabranjeno filmsko voće’ i najdoxeve iz 12 zemalja

Foto: Supetar Super Film Festival
Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: Supetar Super Film Festival
Foto: Supetar Super Film Festival

Ovogodišnje je izdanje, od 14. do 19. srpnja, Supetar film festival rezervirao za najbolje dokumentarne filmove kratkog i dugog metra, i to iz 12 zemalja regije i cijele Europe.

Kao uvertira i prigodan warm up day je nulti dan Festivala, 14. srpnja, koji će publiku zavedenu nogometnim ludilom promptno prebaciti pred filmsko platno gdje će se u 21 sat vrtjeti Oscarom nagrađen dokumentarac U potrazi za Sugarmanom, dirljiva priča o dva južnoafrička novinara koji nastoje otkriti što se dogodilo s njihovim idolom, američkim folk-glazbenikom Sixtom Rodriguezom. Unatoč golemom svjetskom uspjehu filma, redatelj Malik Bendjelloul je ubrzo podlegao posljedicama dugogodišnje borbe s depresijom te prerano napustio ovaj svijet, ostavivši upravo taj dox kao svoj posljednji i najbolji redateljski rukopis.

Službeno je otvaranje Festivala zakazano za utorak 15. srpnja, koje će vrata otvoriti gorko-slatkom komedijom Pogrebnik snimatelja, scenarista i redatelja Dragana Nikolića, ujedno i gosta SSFF-a, kojeg očekuje i „filmska čašica“ razgovora poslije projekcije filma.

Od europskih best buy doxeva za preporuku su svakako britanski laureat na Berlinaleu ove godine, Duh četrdesete i pete, strastveni filmski portret jedne povijesne epohe Ujedinjenog kraljevstva, koji potpisuje Ken Loach, kao i luckasto-šarmantni dox o lovu na prvi seksualni odnos superpametnog i superzgodnog ali autističnog Enee Posebna potreba Carla Zarottija. Na ruski način dobivamo dokumentarac Krv redateljice Aline Rudnitskaye, priču o mobilnoj stanici za doniranje krvi koja putuje po malim ruskim gradovima i siromašnim Rusima kojima je to nerijetko jedini izvor preživljavanja, a gdje kolanje krvi pulsira poput današnjeg društva u cjelini.

Foto: Prozor na zivot
Foto: Prozor na zivot

Od filmskih poslastica iz domaćeg programa svakako treba izdvojiti višestruko nagrađivani dokumentarac o žrtvama kredita u švicarcima U braku sa Švicarcem istaknutog filmskog kritičara Arsena Oremovića koji se gleda kao da je igrani film te podsjeća na rad Michaela Moorea, zatim kontroverznu priču felinijevskog stila o jednom neobičnom splitskom kvartu u kojem vlada samo jedna svetinja – Hajduk – u filmu Brda 21000 Split Silvija Mirošničenka, inače i autora vrlo popularnog biografskog doxa o glazbeniku Edi Maajci Sevdah o rodama, koji će upravo u Supetru premijerno prikazati svoj najsvježiji uradak, dugoiščekivani film Prozor na život, dokumentarni eksperiment o zavorenicima koji je dosad zbog tabu-teme bio zabranjen te je stoga izostao i s ovogodišnjeg ZagrebDoxa. Za kraj tu je izvrsno promišljen, „skrivenom kamerom“ snimljen i urnebesno duhovit dokumentarac Autofokus Borisa Poljaka u kojem kamera svjedoči preobrazbi prostora u pozornicu gdje se izmjenjuju neobični događaji, a slučajni turisti postaju glumci u predstavi. Film je tek što je ugledao svjetlo dana pomeo konkurenciju i pobrao većinu važnijih nagrada na domaćim i regionalnim festivalima.

Foto: Selektor domacih doxova Đelo Hadžiselimović i direktor Festivala Petar Trebotić
Foto: Selektor domacih doxova Đelo Hadžiselimović i direktor Festivala Petar Trebotić

I ove godine ponovno za presjek najboljih recentnih europskih dokumentaraca zadužen Oliver Sertić, a ono najbolje retrospektivno iz domaće produkcije pak stiže prema receptu legendarnog Đele Hadžiselimovića.
Kao i svakog ljeta dosad, ulaz je na sve projekcije i popratna događanja slobodan, kao i radionicu dokumentarnog filma pod voditeljskom palicom Ivane Todorović i Zlatka Zlatkovića za djecu i mlade, na koju se jedino zbog ograničenog broja polaznika treba unaprijed prijaviti.

Uživajte, bit će ovo dugo, toplo, filmsko ljeto!

Be social

Komentari