James Earl Jones
12. rujna 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Dana 9. rujna preminuo je James Earl Jones, kazališni, filmski i televizijski glumac, omiljen zbog svojih uloga kao što su ona Mufase u „Kralju lavova”, Dartha Vadera u serijalu „Star Wars”, Jacka Jeffersona u filmu „Velika bijela nada”, Jamesa Greera u serijalu o Jacku Ryanu, ali i brojnim drugim ulogama.

Adele
3. rujna 2024.

Vrijeme čitanja: 6 minute 10 koncerata, najveća pop-up arena ikad i najduža setlista koju je Adele otpjevala. Riječi još uvijek nisu dovoljne, bilo je savršeno.

Glazba

Eurosong 2023: Preslušali smo sve pjesme s ovogodišnjeg natjecanja

pjesme
Vrijeme čitanja: 25 minute

Tik pred prvu polufinalnu večer pripremili smo opsežni osvrt na sve pjesme ovogodišnjeg, 67. po redu, Eurosonga. Ove godine za titulu pobjednika borit će se 37 zemalja, a Hrvatsku predstavlja Let 3 s pjesmom Mama ŠČ.

Od sudjelovanja su ove godine odustale Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Bugarska zbog loših dosadašnjih rezultata i visokih novčanih naknada za potrebe sudjelovanja, a ovogodišnje izdanje imat će najmanje natjecatelja još od 2014. godine i Eurovizije iz Copenhagena na kojoj se natjecao jednak broj država.

Prva polufinalna večer održat će se sutra, 9. svibnja, drugu polufinalnu večer moći ćete pratiti u četvrtak 11. svibnja, dok će se finale Eurosonga održati u subotu, 13. svibnja. Naši Patrik Horvat, Eva Juraški i Helena Kezerić poslušali su sve natjecateljske pjesme i sabrali svoje dojmove.

Paleta natjecatelja je ponovno šarolika. Kao i uvijek, ima nešto zaboravnih pjesama, nešto materijala za privatne playliste i šačica favorita. Teško je predvidjeti tko će otići u finale jer se nagađanja često ispostave pogrešnima, ali jedno je sigurno – natjecanje ćemo pratiti zajedno. U nastavku saznajte tko ne zna razliku između jednoroga i kentaura, koga opsjeda Edgar Allan Poe, tko ima najprogresivniju pjesmu na natjecanju te tko je u svojoj pjesmi koristio zvuk pucaljki Hordakovih trupa.


PRVO POLUFINALE


Norveška

Komentira Patrik: Norvežanka Alessandra među favoritima je već neko vrijeme. Njena pjesma mi je predvidljiv spoj već viđenih elemenata: snažnog vokala, ritma nalik koračnice i višeglasja koje zvuči pomalo sakralno. Ima tu i neke filmske mistike, orkestralnog popa kakav je svojevremeno pjevala i francuska pjevačica Indila. Nije dosadno, ali ni ne oduševljava. Ako mogu suditi po nastupu na natjecanju Melodi Grand Prix 2023, vjerujem da će biti uzbudljivije u dvorani, nego na malim ekranima. Alessandra je koautorica teksta i glazbe pjesme Queen of Kings, a sviđa mi se snaga (pro)feminističke poruke, da je ona kraljica svih kraljeva.

Komentira Eva: Iskreno, na prvu sam bila jako razočarana kada sam ju čula jer sam taman ulovila njezinu pobjedničku izvedbu na norveškom Grand Prixu i pomislila ako je ovo zbilja najbolje što Norveška može ponuditi (jer Norvešku drma opaka glazbena nestašica), no nakon već drugog slušanja pjesma mi je prirasla srcu iako je zastarjela i skandinavski je centrirana. Alessandra ima karakter i uistinu je kraljica svih kraljeva na pozornici.

Komentira Helena: Pjesma mi zvuči kao napucana tema neke nove povijesne serije na Netflixu, u njoj nema ništa što već nismo čuli, ali publika će se vjerojatno zakačiti za izraženi ritam i Alessandrine vokalne sposobnosti. Nadam se nekom atraktivnom nastupu i bogatoj kostimografiji te ju vidim u finalu iako meni osobno nije ništa posebno.

Malta

Komentira Patrik: U zadnjih nekoliko godina dosta generičkih izvođača uspije doći do najveće europske pozornice. Tako i Malteška grupa The Busker. Zbunjen sam što mi se zapravo oni, pjesma i nastup dopadaju, ali nemoguće je pobjeći dojmu da će pjesma biti lako zaboravljiva.

Komentira Eva: Dečko koji obožava svoj pulover i pritom ga nespretno stavi u vešmašinu jer mu ne ide paralelno pjevanje i pranje. S obzorom na pjesmu koja se izrodila iz toga, sugerirala bih mu ipak da poradi na pranju veša radije.

Komentira Helena: Generično i zaboravljivo. Da nema saksofona vjerojatno bi ugasila nakon prvih 15 sekundi pjesme. Ne čudi me da je natjecateljska pjesma ove godine bezlična jer se ne sjećam kad je zadnji put Malta imala dobru pjesmu na Eurosongu.

Srbija

Komentira Patrik: Luku sam davno pratio i tada mi je bio vrlo zanimljiv, ali uvijek blago nedorečen. Moram priznati da me progresivnost i raznovrsnost ovogodišnje Beovizije ugodno iznenadila, a tako me iznenadilo i pojavljivanje Luke. Podloga mi je fantastična, opasna, pomalo jeziva, čujem produkcijska rješenja slična francuskom producentu Gesaffelsteinu. Vokal, očekivano, zavodnički i prozračan, a opet mračan i pomalo prijeteći. Skrivena poruka iza teksta pjesme je zapravo tužna, ali glazba je uvijek bila jedan od načina za bijeg od svih zala i briga ovog sve jadnijeg svijeta. Tako i Luka na refrenu bježi stihovima „I just wanna sleep forever, I like it better when I dream, želim zauvek da spavam dok svet gori.” Radujem se nastupu.

Komentira Eva: Srpski nacionalni izbor je ove godine bio kritičan, uostalom čim čujete Lukea bude vam jasno sve jer je on bio jedan od boljih i zasluženo je uzeo pobjedu. Malo je posudio We Appreciate Power od Grimes, zapravo da budem preciznija posudio je cijeli njezin scenski look i to je bilo više nego dovoljno za pobjedu u zemlji u kojoj Grimes ima možda 1000 aktivnih slušatelja. Između Lukea i našeg Leta 3 se vodi prava kladioničarska borba te trenutno Luke drži mjesto ispred na toj zlatnoj sredini ljestvice. Smatram da je Luke relativno siguran finalist, no bojim se da publika neće prepoznati njegovu svježinu i da će na kraju završiti na desnoj strani ljestvice.

Komentira Helena: Luke nije bio moj favorit na Beoviziji, ne sviđa mi se način pjevanja i imam osjećaj kao da je pjesma originalno napisana u potpunosti na engleskom jer onaj dio „dok svet gori” zvuči jako nezgrapno i krivo akcentirano, a kad Luke izgovara riječ „đavoli” imam osjećaj kao da mu srpski nije prvi jezik. S druge strane, engleski mu je savršen, no to ne čudi jer je studirao engleski i od 2019. živi u Londonu. “Instrumentalni dio” i produkcija pjesme mi se sviđaju i mislim da zvuče svjetski. Unatoč mojim problemima s ovom pjesmom, želim joj prolaz u finale. Sigurna sam da će njegova pjesma unijeti različitost u natjecanju u kojem su pjesme iz godine u godinu sve bezličnije i zaboravnije. Prostora za atraktivni scenski nastup ima puno, a već na samoj Beoviziji Luke je dobio + u kategoriji scenskih rješenja.

Latvija

Komentira Patrik: Nije mi ovo neki pravi indie rock, ali tako se predstavlja latvijski bend Sudden Lights i iza njih su tri studijska albuma. Rekao bih slušajući pjesmu da i nisu baš tu priliku objeručke zgrabili. Aijā (en: shush) je pomalo nedorečena numera, čitao sam da je trebala biti uspavanka i otjerati publici misli s problema u svijetu. Pitam se koliko će u tome uspjeti. Inače, to je tek druga pjesma od 2004. koja će na Eurosongu biti pjevana u potpunosti na latvijskom. Svakako puno manje zbunjujuće od prošlogodišnje Eat Your Salad.

Komentira Eva: Bome zanimljiva pjesma s dosta zanimljivom progresijom i zbilja mi nije jasno zašto je Sudden Lights treća odozada na kladionicama. Priznajem, imam često previše niche ukus za Eurosong publiku, no zbilja smatram kako je ovo dosta pristupačna, a opet ne generička stvar. Nadam se duboko da ove godine Latvija preuzima ulogu “Dark Horsea”.

Komentira Helena: Ekipa, meni se ovo sviđa! Da barem ima malo više drame u pjesmi, čak bi mi bila i za pobjedu. Ugodno iznenađenje i pjesma koju ću zasigurno slušati kroz godinu.

Portugal

Komentira Patrik: Mimicat je već sudjelovala na portugalskoj inačici Dore (Festival da Canção) 2001. godine pod imenom Izamena s pjesmom Mundo Colorido. Mimicat je Ai coração napisala prije deset godina iz dosade, priznaje. Pomislila je da zvuči fora i čekala pravi trenutak za pjesmu koja zapravo govori o slomljenom srcu i emotivnom rasulu nakon prekida. „Coração” znači srce, a „Ai” je usklik koji možemo prevesti kao „joj“ na Hrvatskom, što mi zvuči kao simpatičan podsjetnik samom sebi da prolaziš kroz nešto što ljubav ne bi trebala biti. Dodavanjem dodatne fraze „Ai coração” sa svakim sljedećim refrenom, Mimicat pjevanjem ilustrira kako bol postaje sve jača. Plesno, senzualno, oku ugodno i lijepo, ali ne bih rekao da će značajno obilježiti ovogodišnji Eurosong.

Komentira Eva: Teška drama u cabaret stilu. Portugal je jedna od rijetkih država koja je uvijek vjerna sebi i svom stilu, te ih zbog toga jako cijenim i mislim da bi im teatralnost mogla donijeti prolaz u finale.

Komentira Helena: Ovaj uvod na klaviru me asocirao na klasik I will survive (Gloria Gaynor). Jako teatralno i strastveno, kao dio nekog mjuzikla o slomljenim srcima. Nije mi u favoritima i teško mi je procijeniti hoće li proći u finale ili ne.

Irska

Komentira Patrik: Pokrivam usta dok lagano zijevam. Jeftini trikovi, tema, izraz. Nisu Irci loši, ali su lagano naporni, neoriginalni, generički euforični, što ubija svaku čar. Slušaš i znaš točno gdje je ciljano da se naježiš, gdje da zaplačeš, gdje da ustaneš. E, pa neću. Da stvar bude gora, svakim sljedećim slušanjem sve više mi potvrđuju sve rečeno. Hrvatskoj u korist ide to što upravo nakon njih u prvoj polufinalnoj večeri nastupa Let 3. Taman da uzdrmaju cijelu Europu, osvježe večer i pokažu svima kako se to radi.

Komentira Eva: Pjesma me izgubila već na prvim stihovima „We take our first breathe and then we exhale”. Poetičnost u rangu osnovne škole u kojoj se odmah dao iščitati naziv pjesme koji je totalan klišej. To je ujedno i univerzalno geslo Eurosonga, stoga nam ne treba još jedna pjesma da nas podsjeća na tu bazičnost, zar ne?

Komentira Helena: Dosadno, predvidivo, muzika za Offertissimu, jedna od gorih pjesama prve polufinalne večeri.

Hrvatska

Komentira Patrik: Mislim da je Mama ŠČ! već polako hrvatska narodna baština. Općeprihvaćena, zapamćena i voljena. Izuzetno sam uzbuđen i jedva čekam njihov nastup i ambiciozno se nadam da će se plasirati u Top 5 i to onaj u finalu. Toplo mi je oko srca kad gledam online sve te koncerte koje održavaju diljem Europe i kako se cijela priča s ovom posebnom i neobičnom pjesmom ulovila i da ih ljudi vole. Skidam kapu i držim fige, dugo nismo poslali ovako zanimljiv nastup na Eurosong.

Komentira Eva: Mislim da sam o njima dovoljno rekla u komentaru pjesama za Doru. Definitivno naši najveći uzdanici u posljednjih deset godina natjecanja i da budem iskrena očekujem i naš najbolji rezultat od 2017., koliko dugo nismo finale vidjeli. Nisam sigurna da će Let 3 uspjeti pobijediti Žaka, što se plasmana u finalu tiče, no sigurna sam da će postići efekt na publiku kao Island s Hatarima 2019. godine.

Komentira Helena: Dobili smo što smo htjeli – Let 3 na Eurosongu. Želim im svu sreću i nadam se dobrom rezultatu iako mislim da se iz krivih izvora informiraju o temama na koje impliciraju u pjesmi. Imaju šanse proći u finale jer su skandalozni, zanimljivi, drugačiji i u skladu s narativom koji se već neko vrijeme propagira globalno. Što se tiče pjesme, takva je kakva je, to nije najbolja pjesma Leta 3, niti je najbolja pjesma na natjecanju, ali Eurosong više ni nije natjecanje za najbolju pjesmu iako mu to stoji u službenom opisu.

Švicarska

Komentira Patrik: Brutalna i snažna poruka koja govori da su današnjim generacijama one starije ostavile hrpu problema i pogrešaka za ispraviti te da će(mo) s posljedicama njihovih odluka mi morati nastaviti živjeti. U stihovima mi se sviđa kontrast pištolja na vodu i, s druge strane, krvi i vrećama s mrtvima. Brutalno, ali snažno. Nisam siguran je li i glazbeno dovoljno dojmljivo sklopljeno, rekao bih da nije.

Komentira Eva: Prispavalo mi se već na prvom taktovima ove pjesme, što se Švicarskoj događa zadnje dvije godine? Činilo se da su napokon otkrili recept za dobre plasmane? Vjerojatno su misli kako će s ovom pjesmom iskazati solidarnost Ukrajini i da će to prepoznati gledatelji kojima je više puna kapa iste? Mislim strašno je što se u Ukrajini događa i to je za svaku osudu, no čista politika koja je dovela do namještene pobjede i drugog domaćina su ono zbog čega sam ove godine najmanje entuzijastična oko natjecanja. Zbilja mi ne treba ova pjesma koja će me podsjećati na to.

Komentira Helena: Slažem se s Evom da mi je entuzijazam oko Eurosonga splasnuo nakon poklonjene pobjede Ukrajini zbog toga što je time vrlo jasno dano do znanja kako tretman nije isti za sve. Ako se ne varam, Izrael ni jednom nije bio diskvalificiran ili izložen linču, a svako malo je u sukobu s Palestinom. Skoro sve europske države konstantno šalju oružje u Ukrajinu umjesto da se ulaže sav trud i resursi u mirovne pregovore, no neću reći ništa više, jasne su neke stvari odmah. Neću uopće komentirati održavanje natjecanja u Britaniji. Švicarska, nekad neutralna zemlja, a danas samo selektivno neutralna, šalje baladu na natjecanje i ovaj vapaj mlade osobe koja moli da ne ide u rat je vrlo aktualan, što će sigurno donijeti dodatne bodove i nešto bolji plasman, no hoće li to biti dovoljno za značajniji rezultat u finalu? Vidjet ćemo.

Izrael

Komentira Patrik: Ne bih htio biti grub, ali ova je pjesma naprosto bedasta. Pop, EDM i K Pop u već previše puta slušanom aranžmanu s pjesmom koja se ničime ne ističe. Štosni su mi samo stihovi „It’s gonna be phenomenphenomen-phenomenal, phenomen-phenomenal, feminine-feminine-femininal”. To je kreativno u smislu pop spisateljstva. Ostalo? Ne hvala. Može sljedeći.

Komentira Eva: Mogu već pretpostaviti kako će se Noa izvijati na pozornici, no mislim da je gotovo s takvim tipom performansa kod publike. Iznimke su jedino jako dobro napisane poskočice, što ova sigurno nije jer je doslovno pjesma bez početka i kraja, dojma sam da je loše aranžirana. Ipak, vidim ju u finalu zbog pojave.

Komentira Helena: Molim vas recite mi da ste primijetili da Noa Kirel ne zna razliku između kentaura i jednoroga?! Pjeva o tome kako će stajati poput jednoroga, a u videospotu se pojavljuje kao kentaur! Kriste mili! Ovo mora biti najveći neukus i treš prve polufinalne večeri, inače ću biti razočarana. Ne vjerujem da je netko ozbiljno mogao misliti da tekst ove pjesme ima ikakvog smisla. Kao da je netko skupio sve otpatke od nekih starih pjesama i napucao ih u jednu.

Moldova

Komentira Patrik: Pashi je ovo drugi nastup na Eurosongu na kojem je 2012. predstavljao Moldaviju s pjesmom Lăutar i završio na 11. mjestu. Ovogodišnja Soarele și luna (u prijevodu Sunce i mjesec) je metaforična pjesma o vječnoj ljubavi inspirirana elementima legendi, folklora, prirode, a posvećena je njegovoj supruzi. Pasha, njegove predstavnice šume (žene s rogovima u spotu) i ostala ekipa, trebali bi uz ovaj zarazni ritam napraviti pošten show na Eurosongu. Međutim, sudeći po nastupu na lokalnoj natjecanju za izbor pjesme za Eurosong, bit će mlačno i jeftino. Svejedno se nadam da će uložiti više u nastup 9. svibnja.

Komentira Eva: Evo još jednog prosječnog na kladionicama koji me dobio. Ne mogu si pomoći jer volim elektro etno, još ovaj spot prepun ritualnih obreda… Jako mi se sviđaju svjetlosni efekti crvene boje iz spota, te se nadam da će iste prenijeti i na eurovizijsku pozornicu. Ukratko, ovo bi mogao biti nastup sličan ukrajinskom iz 2021. godine.

Komentira Helena: Zanimljivo, sviđa mi se i želim im finale. Volim kad zemlje predstavnice pjevaju na materinjem jeziku i koriste narodne elemente.

Švedska

Komentira Patrik: Iskreno, poveselio sam se vijesti da će Loreen ponovno predstavljati Švedsku. Euphoria je zaista bila odlična, dojmljiva, momentalni hit, nešto novo. Tattoo nema tu veličinu i, srećom, ne podsjeća na Euphoriu, što zajedno daje prostora za odvojene dojmove nove pjesme. Nastup mi je odličan (izuzev „kandžica”), ako bude išta slično predstavila u Liverpoolu, bit ću zadovoljan, a vjerujem i Europa. Predviđam visok plasman, kladionice čak i pobjedu, ali iskreno, ima pjesama koje bi to više zaslužile. Iako, bilo bi zanimljivo ponovno vidjeti da netko dva puta pobjedi na Eurosongu. Ono čemu se veselim je i suradnja publike, ekipa jako voli Loreen, njezina pojava je jaka, a komunikacija s publikom uspješna. Nažalost, moram priznati da mi je pjesma dojadila nakon 5-6 slušanja, čini me gotovo tjeskobnim, visoko emotivnim, ali svakako ću sa zanimanjem pogledati i ovaj nastup.

Komentira Eva: Euphoria mi je možda najdraža pobjednička pjesma i sjećam se da sam ju vrtjela godinama nakon na svojoj regularnoj playlisti. Voljela sam jako i uvrnutu Statements s Melodifestivalena 2017 koja je također ostala među omiljenim pjesmama prilikom prebacivanja švedskog Spotify računa na hrvatsku verziju. Još prije službenog nastupa na Melodifestivalenu, Loreen se predstavljala kao sigurnom pobjednicom, za razliku od 2017. godine kada Loreen još nije bila toliko etablirana. Kad sam pogledala ovogodišnji nastup, pomislila sam kako mi pjesma Tattoo nije u rangu Euphorije, no nastup je zbilja odličan i osjetila sam odmah taj pobjednički duh. Izgleda da Loreen lovi Jonnyja Logana što se pobjeda tiče.

Komentira Helena: Zavoljela sam Loreen jako nakon njene pobjede na Eurosongu i pratim ju ažurno, no pjesma Tattoo me nije oduševila, baš zato što znam da Loreen može puno bolje. Ipak, treba uzeti u obzir njenu karizmu i vokalne sposobnosti, nadam se da će scenskim nastupom podići još malo te moje mlake dojmove oko pjesme. Slažem se s Patrikom, „kandžice” jako odudaraju od cijele priče i mislim da ima boljih pjesama na natjecanju, no ako Loreen opet pobijedi, neće mi biti skroz žao.

Azerbajdžan

Komentira Patrik: Blizanci Tural i Turan predstavit će Azerbajdžan. Dečki su počeli kao ulični glazbenici u Bakuu, inspirirani preminulim ocem koji im je kupio rabljeni sintesajzer, nakon što su postali fascinirani klavirom u školi. U svojih samo 22 godine života, dečki su prošli i previše toga. 2015. godine u prometnoj nesreći izgubili su dva starija brata, Emina i Jamala. Svi tragični gubitci nisu ih odvojili od glazbe, unatoč privremenim odustajanjima.

Oko njihove sam pjesme dosta podvojen. Na prvo slušanje mi je bila „cringe”, a sada mi je u uhu, mazna, slatka, blesava stvar. TuralTuranX su autori i glazbe i teksta pjesme, spajaju soft rock, balade i malo rapa, u poprilično nedovršeni rezultat, djelomično akustičan, a djelomično zapravo jeftin zvuk. Da ovakvu stvar malo uozbilji i zaokruži neki svjetski poznati bend poput Passengera, The Lumineersa ili možda čak Paramorea (razmišljam o pjesmi The Only Exception), mogla bi i dobro proći. Nadam se da će i nabaviti boljeg frizera za nastup u Liverpoolu, ali pretpostavljam da im je to zaštitni znak, što prihvaćam.

Komentira Eva: Ovo mi je nešto kao Ed Sheeran u malo drugačijem aranžmanu. Nije to loše, iako nisam ni oduševljena, kao ni sa Sheeranom. Sve je to uhu ugodno i lako pamtljivo, no fali mi tu originalnosti. To je jedna od onih pjesama koje čuješ sto puta u hodu bez ikakve potrebne s ponovnim slušanje i udubljivanjem u isto. Mislim da simpatični blizanci nažalost ostaju u polufinalu uz ovakvu konkurenciju.

Komentira Helena: Ne želim biti pregruba, no meni ovo zvuči kao kad polupijani prijatelji na svadbi pjevaju pjesmu koju su napisali za mladence. Ništa od finala.

Češka

Komentira Patrik: Vesna su češki folk sastav, ali za sebe govore da nisu folk i da zapravo i nisu usmjereni na taj žanr. Pripjev je jedan od najpamtljivijih na ovogodišnjem Eurosongu, kao i pošteno izvedena poruka jedinstva i feminizma. Vjerujem da će nastup biti odličan. My Sister’s Crown pjeva se na čak četiri jezika, engleskom, ukrajinskom, češkom i bugarskom, što mi je odlična ideja i u skladu s ciljem pjesme te u duhu Eurosonga. Šteta što neće biti prostora za dodatne plesače i dinamične koreografije, ali možda to neće biti ni potrebno.

Komentira Eva: Pjesma ima upečatljiv drum machine koji je prilično jednostavan i odmah uđe u uho. Sve je to lijepo upakirano u priču o sestrinskoj ljubavi koja služi kao metafora udruženja svih žena svijeta. Također, sviđa mi se što cure pjevaju na češkom jeziku, što se u ovom slučaju ispostavilo kao pun pogodak. Ipak unatoč svemu, ne bih je stavila u uski krug favorita jer mi nešto nedostaje da bi mi se u potpunosti istaknula.

Komentira Helena: Ovo je bila jedna od prvih numera koje sam čula i činilo mi se da je videospot zanimljiviji od same pjesme. Sve do refrena mi je zaboravljivo i dosadno. Više me recimo zanima koja je poveznica između ostala tri jezika na kojima, uz češki, pjevaju.

Nizozemska

Komentira Patrik: Lagao bih kad bih rekao da mi nisu dragi ili lijepi, nakon nekoliko mi se slušanja pjesma definitivno uvukla pod kožu. Ugodni su, iskrenije emocije od većine, ništa nije usiljeno ili suviše producirano. Mogu zamisliti ovu pjesmu u najromantičnijoj sceni pred kraj kakvog romantičnog filma, ali ne i kao ozbiljan natjecateljski broj jednog ovakvog natjecanja. Inače, Mia Nicolaï objavljuje pjesme od 2018. godine, a dvije su joj pjesme zasvirale i kod DJ-a Zanea Lowea. Dion Cooper je na sceni od 2020., probio se kao sudionik šeste sezone showa The Voice of Holland u kojem nije daleko dogurao, ali trud u narednim godinama se itekako isplatio. Bio je predgrupa Duncanu Laurenceu na njegovoj turneji 2021., a godinu nakon s njim piše i dvije pjesme za vlastiti opus.

Komentira Eva: Korektan duo, no ništa više od toga. Nakon drugog slušanja nisam oduševljena, no dobro mi leži uhu, kako bi se reklo. Odlični su mi ovako dok pišem nešto, vjerujem da su i za umotati se pod dekicu u dvoje, kako Patrik kaže. Vjerojatno će biti posve neprimijećeni na pozornici, pogotovo jer nastupaju ispred Finske.

Komentira Helena: Da, ovoj pjesmi nije mjesto na Eurosongu, prenormalna je. Ne bi premjestila radio postaju da ju čujem, no ne znam ni bi li si ju pustila kod kuće ciljano.

Finska

Komentira Patrik: Käärijä mi je zasigurno među favoritima. Pokopao je protivnike na finskom izboru za pjesmu Eurovizije osvojivši preko 50 % glasova i bodova. Cha Cha Cha je najveća dizalica ovog Eurosonga, a mislim i da će se upisati među najjače nastupe recentnijih natjecanja. Divlji, drugačiji, upečatljiv, lud, gotovo nepotrebno čudan, sve u jednom, sve odjednom. I to što izvodi se zove Hardcore rap? Zanimljivo! Svašta stane u tri minute, izgleda. Ples na paletama, kričave boje, taj kostim s lažnim mišićima… Ludilo i euforija, to je Finska, bila i ostala. Uzbuđen sam.

Komentira Eva: Čim sam čula finsku stvar rekla sam si pa ovo je Krankšvesterov Gaber na finski način. Budući da sam veliki fan Gabera, fan sam i finske stvari i među apsolutnim favoritima mi je. Čak vidim i poveznicu s Gangnam Style, možda zbog prve impresije pjevnog finskog jezika koji me melodijski podsjeća na korejski. Kakav god ishod bio na Eurosongu, sigurna sam da će stvar biti hit na ljetnim plesnim podijima.

Komentira Helena: Nisam se još ukrcala na vlak obožavatelja ove pjesme. Kad je Käärijä rastepel one roze vrpce kojima su plesači bili vezani, pomislila sam na Sertab Erener i njenu koreografiju za pjesmu Everyway that I can. Ovo je nešto kao Little Big i njihova nesuđena pjesma Uno, s kojom bi vjerojatno i pobijedili da su se natjecali 2020. godine.


DRUGO POLUFINALE


Danska

Komentira Patrik: Ne može proći komentiranje Eurosonga bez fraze „za siromašne”. Tako je meni palo na pamet da je Reileyjeva pjesma The 1975 za siromašne. Od efekata u glasu, teksta, energije, to je upravo to. Zanimljivo je da je Reiley ovu pjesmu već izvodio uživo 2022. i time riskirao diskvalifikaciju s Danskog natjecanja za pjesmu Eurovizije. Međutim, progledali su mu kroz prste i na kraju će predstavljati Dansku. Još jedna fraza koju volimo koristiti je i „pjesma za piš pauzu”. Šteta što je prva po redu u drugoj polufinalnoj večeri, pa joj nažalost ne može pripasti ta titula.

Komentira Eva: Viđeno i poslušano mali milijun puta. Slažem se s Patrikom da je 1975 za siromašne i ne, ne slama mi srce Reiley nimalo. Duboko se nadam da ova nadasve bezdušna stvar ostaje u polufinalu.

Komentira Helena: Ovo mi je slatka muzikica za klince, ništa više.

Armenija

Komentira Patrik: Brunette kreće kao pokušaj R&B-a u maniri Jorje Smith da bi odvela pjesmu u neki polu-rap i završila s previše drame i zapomaganja. Nastup bi mogao biti puno poticajniji od pjesme, nije među najdosadnijima ove godine, ali ni od ove pjesme nemam očekivanja.

Komentira Eva: Brunette se malo pogubila. Pjesma se dobro gradi do rap djela koji je uništio pjesmu. Čini mi se da je Brunette najveći uzor FKA Twigs i da silno pokušava napraviti nešto, drugačije i opičenije baš kao FKA Twigs, no sve je nekako ostalo samo na lošem pokušaju nažalost.

Komentira Helena: Pa ja ne bi uspoređivala i nije mi ovo uopće loše, no moj problem s ovom pjesmom je taj što ne dođe do vrhunca kakav sam očekivala. Fino se penje poput ambicioznog planinara koji odustane taman na zadnjem usponu prije vrha.

Rumunjska

Komentira Patrik: Ajme meni, Theodor Andrei. Pregledavajući prije nekoliko tjedana do tada objavljene pjesme, njemu sam se smijao i čudio. Toliko samopouzdanja ni za što! Lagao bih kad bih rekao da mi ne privlači pažnju, prvenstveno hlačama u stilu Bubimira, koje su mi topshit. Trenutak kada mu pred kraj nastupu strgnu mrežastu majicu s torza i do kraja pokažu vidljivom poruku „Make Love Not War” mi se smuči. Dapače, i ja bih rado, najrađe, da je svijet bez rata i da se svi vode ljubavlju, ali brate, je li zaista mjesto tome u blesavoj pjesmi o konfliktnosti razuma i instinkta u ljubavnim vezama.

Komentira Eva: Ima nešto Damianasto u Theodoru i to ne samo vokalni izričaj koji dijele. Ima nešto u stavu i iskreno nije mi jasno baš zašto je posljednji na kladionici jer definitivno ima gorih od njega. Znam da stvar nije najnapetija gledateljima, no nadam se kako će imati barem nastup koji će ga odvesti na neko više mjesto.

Komentira Helena: Meni je ovo zbrda-zdola i jedna od zasad najlošijih pjesama. Od nepostojeće kostimografije, preko nepotrebno golih plesačica do spomenute poruke „Make Love Not War”. Nepotrebno. I ovo zavijanje pred kraj bi mu se moglo obiti o glavu (kao nekad Josipu Kataleniću dok je na Dori izvodio pjesmu Put u raj) ako se ne upjeva dobro. Ljudi ovo nije rock, gole ženske ne znače rock, “alternativna” obleka ne znači rock. Toliko je sve trivijalizirano u ovom nastupu da mi je muka. I nikako usporedba s Damianom, to je uvreda za Damiana!

Estonija

Komentira Patrik: Alika zvuči doista doraslo zadatku i djeluje sigurna u sebe. Skladba je konkretna i na mjestu, vjerujem da bi zvučala dobro u bilo kakvom aranžmanu. Također, Alika ju uživo izvodi s više snage, emocije i strasti, nego na studijskoj snimci gdje se igralo na sigurno. Pretpostavljam da se nastup neće značajno razlikovati od onog na Estonskom Eesti Laul 2023, samo dojmljiva haljina, koncertni klavir i prikladan light show.

Komentira Eva: Sviđa mi se ovo na prvu, volim mračne balade na klaviru u bondovskom stilu. Alika ima zbilja jako dobar i samouvjeren vokal, stoga vjerujem da će Bridges jako dobro iznijeti na pozornici. Posljednji dio pjesme izaziva trnce kod mene, a vjerujem i kod brojnih drugih.

Komentira Helena: Solidno, no zaboravno. Recite mi pri kraju ove liste sjećate li je se.

Belgija

Komentira Patrik: Oho, Deep House na Eurosongu, može, uvijek. Da sam oduševljen, nisam, Gustaph je simpatičan, sve poruke koje šalje nam je već tisuću umjetnika prenijelo, ali neka se on zabavlja, probat ćemo i mi. Pretpostavljam da će uzevši u obzir njegov vokal, podlogu i žanr, najbolje biti publici u areni. Dodatno, ballroom uvijek pali. Iščekujem.

Komentira Eva: Glazba za shopping centre i slična mjesta. Još da se vokal može maknuti, bilo bi savršeno. Ovo mi je toliko bezlično da ni ekstra plesni nastup tu ne može pjesmu izvući do finala.

Komentira Helena: Pjesma nije loša, no nekako ne vjerujem da će se uspjeti istaknuti. Sviđaju mi se back vokali i utjecaj glazbe iz devedesetih, no mislim da to neće nikome biti pretjerano zanimljivo.

Cipar

Komentira Patrik: Netko te slomi, ali Pop ti naređuje da se digneš i nastaviš jači. Dokle više. Dotrajalo, providno. Ne volim Imagine Dragons, ali ovo mi zvuči kao neki labavi demo za njih, koji bi čak oni glatko odbili. Falset ravno u lice, previše puta. Nisam impresioniran.

Komentira Eva: Andrew je još jedan koji ostaje u polufinalu. Naziv pjesme me već odbija od slušanja, no ipak sam ju poslušala jer moram napisati neki osvrt i dobila pjesmu u skladu s nazivom. Thank you, next.

Komentira Helena: Joj, druga polufinalna večer ima više dosadnih pjesama nego prva, čini mi se. Nije ni meni ovo za finale, generično, predvidivo, zaboravljivo.

Island

Komentira Patrik: Nakon zadnje dvije godine počeo sam se radovati nastupima Islanda. Prošlogodišnji nastup grupe Systur u stilu benda First Aid Kit mi je bio osvježenje, a pretprošlogodišnji Daði og Gagnamagnið i njihova 10 Years su me oborili i završili na 4. mjestu. Ne mogu zaboraviti njihove pulovere zelene boje, radost i koreografiju. Diljá dolazi s pjesmom o preuzimanju stvari u svoje ruke usred/nakon prekida i sakupljanju samopouzdanja te neke vlastite moći. Da, recikliramo teme i osjećaje, vidite da to svi rade! Jedan do stihova je i „I’ll take my flowers while I can”, ali s obzirom na datume Islandskog natjecanja i izlazak cvjetića od Miley Cyrus, mislim da nije povezano. Ima djevojka dobar glas, tu ne mogu prigovarati, skakuće okolo kao Billie Eilish i dobro se zabavlja, ali nije mi to „entertainment”. Što reći, valjda nisu imali što bolje za poslati ove godine.

Komentira Eva: Čujem li ja to Sigalu i hit iz 2015. ili 2016. od a do ž? Pomalo razočaravajuće od jednog Islanda koji nas je razmazio zadnjih nekoliko godina i koji uistinu ima unikatnu glazbenu scenu. Bit će da se je ove godine Island odlučio predahnuti od finala jer vjerujem da su previše šokova doživjeli zadnjih par godina, čak su zaradili i novčanu kaznu, stoga valja se malo i povući iz svega.

Komentira Helena: Najdosadnija pjesma koju je Island ikad poslao. Barem sam od njih očekivala nešto čudno, ovo je samo dosadno.

Grčka

Komentira Patrik: Victor je pjesmu What They Say napisao za vrijeme pandemije inspiriran stresom i tjeskobom, a cilj mu je bio poručiti mladim generacijama da se usude sanjati bez obzira na sve prepreke. U spotu za pjesmu ga nemilosrdno pere kiša, što mi je sve zajedno previše jasno dočarano. S druge strane, ima tu i sjajnih lirskih trenutaka i sažimanja poput „Lost souls make sure no one loses their way, hurt ones can’t stand seeing others in pain”, ali se ne mogu oteti dojmu, ili više želji, da stvari budu bar malo optimističnije. Onda se sjetim sebe u njegovim godinama (16) kada sam isto znao biti često tužan bez nekog velikog povoda.

Komentira Eva: Victor je tinejdžer koji se još traži i koji smatra da nije dorastao pokvarenom svijetu. Pjesma koju je napisao je istinita ispovijest njegovog bivstva i kao takva ima određenu težinu i emociju, no s druge strane je prejednostavna da bi se istaknula. Fali mi nešto, kao nezačinjena juha mi je.

Komentira Helena: Čudno mi je kako jedna Grčka, tako bogata kulturom i poviješću, šalje bazične pjesme. Da se mene pita (a ne pita me se) ja bi u ime Grčke poslala neki zbor koji će na grčkom pjevati o nekoj antičkoj tragediji. I molim prikladnu kostimografiju – e to bi bio show!

Poljska

Komentira Patrik: Joj, Blanka. Došli smo i do Poljske. Bilo je, i još je, mnogo kontroverzi oko ovogodišnjeg poljskog izbora za pjesmu Eurovizije. Šuška se da je Blanka zapravo dogovorom sa žirijem pobijedila na Izboru, od kojeg je dobila maksimalnih 12 bodova, dok je apsolutni favorit publike, Jann, dobio samo sedam bodova. Njegova je pjesma Gladiator miljama bolja od njezine. Jannov nastup je, istina, bio fijasko, ali sigurno bi na Eurosongu to popravio i napravio posramio Blanku u svakom pogledu. Što je Eurosong bez priča o mitu i korupciji?

Komentira Eva: Oku je ugodna i baca na Adele, no samo izgledom nažalost. Blanka je odabrala opciju soliranja,  a vjerojatno će ostati solo i bez plasmana u finale.

Komentira Helena: Prije svega me zanima je li Isus odobrio Blanku. Mislila sam da nećemo ove godine imati pjevače za koje se sumnja da ne znaju pjevati, no Poljska se pobrinula za to. Službeno najgora pjesma ove godine.

Slovenija

Komentira Patrik: Slovenci mi zadnjih nekoliko godina šalju vrlo dobre pjesme na Eurosong. Ni ova godina nije iznimka. Naravno, nisu ni Joker Out ni Carpe Diem neka umjetnička revolucija, ali slatki su do bola, pjesma im je zabavna, i mislim da će se lijepo uklopiti u drugu polufinalnu večer. Dečkima je želja bila zadržati cijeli tekst na slovenskom, a kažu da su htjeli predstaviti Slovenski kao „univerzalni jezik plesa i zabave koji sve zemlje mogu razumjeti”. Imalo to smisla ili ne, s Joker Out definitivno ćemo se dobro provesti.

Komentira Eva: Zvuče kao slovenska verzija Buč Kesidija. Vidim kako Slovenci već drugu godinu zaredom šalju mladi rock bend. Nakon prošlogodišnjeg laganog fijaska sa školskim bendom, ove bi se trebali iskupiti budući da Joker Out zvuči spremno za liverpoolsku pozornicu. Baš me zanima hoću li biti u pravu u četvrtak oko svega.

Komentira Helena: Meni su Slovenci simpa i pozdravljam odluku da se na natjecanje šalju perspektivni mladi bendovi jer će im sva ta promocija oko natjecateljske pjesme uvelike pomoći u karijeri. Slažem se s Patrikom da ovo nije ništa revolucionarno, neka zlatna sredina, ali ja bi ih pustila u finale.

Gruzija

Komentira Patrik: Iru je odabrana da predstavlja Gruziju kroz pobjedu u petoj sezoni showa The Voice Georgia. Kasnije je za Eurosong stvorena pjesma Echo iz koje ne ubirem baš ništa, osim napornog vokala i jeftino eksperimentalne produkcije koja ju guši.

Komentira Eva: Echo je prepun elektronskih elemenata uz bazičnu trip-hop matricu i melodijski mi se dopada, no Irin vokal mi nikako ne sjeda. Ne znam, možda uživo bude bolje zvučala, u svakom slučaju od ovoga očekujem nastup u stilu Creeda, ni manje ni više.

Komentira Helena: Išlo se na dramu, ali meni recimo ne smeta njen način pjevanja, više mi smeta to što pjesmu lako zaboravljam i iritira me ovo Chamgaraga-ga-chamgara, to mi kvari dojam i trgne me taman kad se uživim u pjesmu. Mislim da bi bez toga bilo bolje.

San Marino

Komentira Patrik: San Marino ove godine na Eurosong šalje talijanski bend Piqued Jacks, koji će pjesmom Like an Animal pokazati kako se ne nastupa na ovako velikom natjecanju. Još jedan ekstra naporni falset. Ne zvuče mi sveukupno loše i ne nude mnogo. Klasično loše za recentnije nastupe San Marina.

Komentira Eva: Prošle godine poslali Damiana za siromašne, a bome vidim da ne odustaju ni ove godine od rocka. Očito im je pobjeda Maneskina mali trn u oku. Ovo je uhu ugodno, no nedostaje karizmu kakvu je Maneskin imao, tako da smatram da će proći kao i gotovo svaka rock stvar na ovom natjecanju – ispod radara.

Komentira Helena: Slatko i zabavno, prigodno za kućni tulum. Definitivno jedna od boljih pjesama koje je San Marino poslao zadnjih godina i zato bi ih pustila u finale, no ne očekujem neki značajni plasman. Paše i za neku playlistu indie rocka.

Austrija

Komentira Patrik: Iza poprilično zanimljivog naziva pjesme koju je Austrija odabrala za Eurosong stoji ideja o „ghostwritingu”, čestoj praksi u pop glazbi, gdje nepoznati umjetnici pišu pjesme velikim imenima bez da ih se na pjesmu potpiše. U slušaju Teye i Salene, Edgar Allen Poe ih opsjedne i piše im pjesmu. Ideja mi je pomalo bizarna, ali nije blesava. Izvedena je duhovito, radiofonično, dinamično i zasigurno zanimljivije od pola prijavljenih pjesama. Zaista neočekivano, pogotovo za Austriju.

Komentira Eva: Na prvu mi je ovo zvučalo toliko trivijalno da mi je ispalo toliko zarazno i dobro. Dodatan plus je to što sam i sama fan Poea, tako da ovo mi je jedna od dražih stvari ovogodišnjeg Eurosonga. Vjerujem da će cure svojom zaraznom energijom rasplamsati Liverpool.

Komentira Helena: Ovo je zanimljivija pjesma, nego što sam očekivala i zarazno je zabavna. Poslala bi ih odmah u finale.

Albanija

Komentira Patrik: Na trenutak sam se ponadao da Albanija nije poslala tužaljku na Eurosong. Uzalud. Radi se o albanskom popu u pjesmi o ujedinjenju obitelji u teškim vremenima. Glazbeno nisam dotaknut, a sudeći po nastupu s nacionalnog Izbora moglo bi biti kriminalno dosadno i statično.

Komentira Eva: Kao što kaže Patrik, ne može Albanija bez balade i drame. Ovo nije klasična balada. Albina je u spotu na rubu plača od silnog zavijanja i pokušaja evociranja emocija (kod mene također neuspješnog). Nastup će sve svesti na statutu u raskošnoj haljini i tako ćemo dobiti reprizu prošlogodišnje Albanije. Predvidljivo.

Komentira Helena: Drama kao iz turskih sapunica. Melodično, smisleno, emotivno, lijepo. Evo balade koja nije dosadna, no mislim da neće proći u finale. Recite vi što želite, ali albanski predstavnici su poznati po raskošnim vokalistima.

Litva

Komentira Patrik: Monika ima dugu povijest pokušavanja u tome da se plasira na Eurosong, a 2015. su ona i Vaidas Baumila u tome uspjeli s pjesmom This Time koja je u finalu završila na 18. mjestu. Ove godine nastupit će s pjesmom Stay, jednako prolaznom kao i maloprije spomenuta.

Komentira Eva: Nešto nisam pretjerano doživjela ovu pjesmu i mislim da će tako biti i u drugoj polufinalnoj večeri koja nudi mnogo zanimljivijih stvari. Ne vidim kako ovo može do finala.

Komentira Helena: Vokalna izvedba je zaista impresivna, nema koreografije koja to može ugroziti, lijepo, solidno i nažalost nedovoljno pamtljivo pored svih drugih natjecatelja.

Australija

Komentira Patrik: Australija misli da ima recept za Eurosong. Miješa žanrove, tenor i „growlanje”, koristi vokalne strukture nalik pobjedničkim pjesmama, ali to sve zajedno me samo zbunjuje. Kao i dojam da mi je ova pjesma zapravo slušljiva.

Komentira Eva: Pretpostavljam da svi znate onaj meme u kojem metalac i plavuša sjede na klupici i jedu sladoled. To je prva misao koja mi je prošla glavom dok sam slušala ovu pjesmu jer objedinjuje dva potpuno kontradiktorna žanra: komercijalni pop i metal. Da budem iskrena, stvar je malo kičasta, no takav je i Eurosong, stoga je Voyager u potpunosti pogodio stvar.

Komentira Helena: Da da, ovo trebamo. Solaže na gitari i kejtaru, 80s song u pop metal aranžmanu, jednostavno predivno.


VELIKIH 5 + UKRAJINA


Francuska

Komentira Patrik: Teška romantika, francuski disco dance hit. Ima nešto u ovoj pjesmi, tiha snaga, misterija, zavođenje. Pjesma se sporo razvija do malo preskromnog zadnjeg refrena. Trebalo bi to sve pojačati konačnim nastupom, jer potencijala ima. Sve je na mjestu, elegantno, dostojanstveno, uklopljeno, dovoljno emotivno. Iako i dosta suzdržano.

Komentira Eva: Pravi francuski pop. Sofisticiran, elegantan i nadasve senzualan. Rijetko kad Francuzi griješe sa svojim odabirima, no pobjeda im uvijek izmakne i sad bismo mogli tražiti razloge za to. Odmah mogu reći da neće ni ove godine pobijediti jer imamo fejk domaćina iz ”Velikih 5” i ne događa se da dvije godine zaredom domaćin dolazi iz velikana. Možda iduće godine Francuska bude imala više sreće jer red je da pobjedi.

Komentira Helena: Pa dobra je ova pjesma, nemam prigovora. Nije mi sad baš za pobjedu, ali ugodno je, jedan od boljih pjesama i najbolja od svih izravnih natjecatelja. Pomalo čak filmski.

Italija

Komentira Patrik: Sanremo je i ove godine bio vrhunski show, beskrajno dug, prepun uzbudljivih trenutaka. Italija se na kraju odlučila za Marca Mengonija i pjesmu Due Vite. Uvjerljiv je, detaljan, tekst je izvrstan, nastup će sigurno biti magičan. Ne treba njemu ništa osim mikrofona na pozornici, ali se svejedno nadam da će ipak biti nešto više od toga u Liverpoolu i da neće previše pokušavati rašpu i „drečanje” na zadnjem refrenu. Mengoniju je inspiracija za vokalni performans i način izvođenja pjesme bio veliki Lucio Dalla. Kratak dah, puno riječi i tenzije do konačne eksplozije emocija.

Komentira Eva: Kako mi je ova eurovizijska godina dosta kaotična, tako nisam popratila Sanremo. Samo sam ulovila nešto finalne večeri i to baš nastup Marca Mengonija. Marco je prije deset godina nastupao na Eurosongu kada je s L’Essenziale osvojio sedmo mjesto. Due Vite je možda po meni stepenica iznad klasika L’Essenziale jer ima punoću koja jedino pjesmi L’Essenziale nedostaje. Očekujem perfektan nastup kao na Sanremu jer je ipak Marco profesionalac svoje vrste i visok plasman.

Komentira Helena: Meni je ovo dosadno.

Njemačka

Komentira Patrik: Od Njemačke nikad nemam nikakva očekivanja, zadnjih nekoliko godina su bili zanemarivi. Ove godine dolaze s metalom i skroz sam zbunjen s tim doprinosom. Oksimoron lijepog i ružnog u tekstu i nastupu su mi odlični, pogotovo kostimi. Audio verzija mi je značajno jača vokalno i zvuči zabavnije i konkretnije nego uživo. Nadam se da će to ispraviti na Eurosongu jer u planu im je glamurozni rock show, ali i „crvena kiša pirotehnike”. Živi bili pa vidjeli.

Komentira Eva: Evo konkurencije Australiji. S tim da ovdje gledamo mash-up glam rocka, death i power metala u maniri dvorskih luda. Ne znam što da kažem osim da mi je ovo još upgrade australskog kičeraja s hrpom šljokica, konfeta, pirotehnike i koje kapi fejk krvi, svega što je kontra pravog metal duha. Ne očekujem ovaj put nulu, već skromnih par bodova od publike i opću sabotažu od strane žirija. Dakle, Njemačkoj ni u 2023. nema spasa od začelja.

Komentira Helena: Drago mi je da u finalu neće biti dosadno. Glam gotičari s poduljim glazbenim stažem, a jedino što u pjesmi Blood and Glitter čujem su ove njihove “svadbene” kljave i laseri koji zvuče kao pucnjava Hordakovih trupa iz crtića „HeMan & SheRa: The Secret of the Sword”. Najbolji dio (instrumentalni) pjesme dolazi nakon 3. minute, a to vjerojatno nećemo čuti na Eurosongu zbog vremenskog ograničenja. Bojim se da će mi se početi sviđati ako ju poslušam još koji put, idem si oprati uši s malo H.I.M. opusa.

Španjolska

Komentira Patrik: Posveta svojoj baki, svim pretkinjama, njihovoj snazi i moći. Cijelu pjesmu čekam da se dostigne neki ključni trenutak, vrhunac, da se pojača produkcija, ali kulminacija se dogodi samo u Blankinom glasu. Možda bi u tome trebala i biti čar. Fokus na glas, u kombinaciji s višeglasjima pratećih vokala i eksperimentalnom produkcijom u domeni novog flamenca. Svakako neuobičajeno. Nakon prošlogodišnjeg nastupa Chanel sa SloMo, koja je spalila sve pred sobom, nedovoljno.

Komentira Eva: Zanimljiva mi je Blankina elektro-etno pjesma melodijski, no imam jedan problem oko nje. Pjesma nas uvodi u nešto veliko jer je napisana tako da nakon više vokalne dionice očekuješ stilski zaokret, no melodija ostaje i dalje jednolična. Razumijem zašto visoko stoji na kladionici i zašto se ljudima sviđa, no da me je ostavila bez teksta Blanca, nije. Dapače, polučila je pomalo pretenciozni efekt u mojim očima.

Komentira Helena: Jako zanimljivo, neočekivano i u okvirima Eurosonga – eksperimentalno. Mislim da ova pjesma nije za svakoga, isto kako ni flamenco nije za svakoga. Osjećam da će prosječnom konzumentu glazbe biti naporno i neslušljivo Blankino pjevanje.

Velika Britanija

Komentira Patrik: Solidan radiofonični pop, seksi bas, malo flamenco gitare, ali ne mnogo više od toga. Osjećam neku shemu poput New Rules (Dua Lipa); nabrajanje, patetika, samosažaljenje. Klasičan British gal revenge. Mae Muller mi nikako nema glas koji bih spojio na ovakvu podlogu. Pjesmu su napisali Muller, Karen Poole i Lewis Thompson. Karen je radila s Kylie Minogue (Timebomb, Wow, Chocolate, Red Blooded Woman), Guettom (Remember), Sugababes (Follow Me Home, Caught In a Moment). Ispala jako pitka, ali UK nikako da shvati da takve pjesme ne prolaze na Eurosongu.

Komentira Eva: Čitam komentare kako je ovo prva britanska stvar koja je nakon dosta godina puštena na britanskim mainstream radio postajama. Da budem iskrena i zvuči kao da je napisana da bude radijski hit. Sve je to brzo, dinamično u njoj, no nedostaje mi nešto što bi ju činilo odličnom. Previše mi tu generike ima za moj ukus.

Komentira Helena: Antena Zagreb poludi! Nije moja šalica čaja i ne vidim značajni uspjeh ove pjesme, utopit će se u moru sličnih.

Ukrajina

Komentira Patrik: Pjesma tematizira opasnost nuklearnog oružja, vuče inspiraciju iz začetaka Eurosonga stvorenog da se ujedini Europu nakon Drugog svjetskog rata. Ozbiljne teme i asocijacije, a pjesma do-sa-dna. Kao da gledam nekog drugorazrednog američkog R&B izvođača kojem se baš i ne da (više) nastupati. Tvorchi su trenutno treći na kladionicama, a od svega što sam čuo, trebali bi biti na 30. mjestu.

Komentira Eva: Znam da će ovo zvučati grozno i možda neprimjereno, no ja sam za da se Ukrajina izbaci s natjecanja dok traje rat jer ovo sve što se događa s njom oko natjecanja nema nimalo smisla. Eurosong bi trebao biti natjecanje zabavnog karaktera, a ne natjecanje u davanju sažaljenja. Trebao bi projicirati pozitivnu, a ne negativnu energiju ratnog sukoba. Uostalom, ima li smisla uopće da se natječe država koja ne može ugostiti natjecanje? Ne, Ukrajina neće dobiti potporu tako da im se pusti pobjeda, niti će im to značiti išta u rješavanju ratnog sukoba. Pjesma mi je nažalost po pitanju Ukrajine skroz sporedna stvar postala i tu Tvorchi nisu iznimka.

Komentira Helena: Nisam ubrala opasnost nuklearnog oružja u pjesmi, a proučavala sam tekst, to je vjerojatno samo neki PR jer se baš nigdje ne spominje ništa vezano uz oružje i rat, samo da uvijek netko sluša, da ponekad treba pokazati srednji prst. Ide druga pobjeda i ove godine u Ukrajinu, ponovno nezasluženo i poklonjeno bez razloga.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social

Komentari