Istaknuto
08.07.2020.

Vrijeme čitanja: 3 minute Puštamo novih deset domaćih i regionalnih singlova u borbu za naklonost slušatelja, a među stranim preporukama ima nekoliko zanimljivosti.

06.07.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute U svijetu suvremenih skladatelja nema puno živućih legenda, a do prvog srpanjskog ponedjeljka jedna od njih bio je Ennio Morricone – tata najvećih kompozicija spaghetti westerna.

Intervju

Nikolina Fuzul (dizajnerica): “Ilustriranje doživljavam kao igranje”

14.04.2020. Igor Yuri Jurilj
Vrijeme čitanja: 4 minute

Kad iznad minimalističkih ilustracija stiliziranih poput Picassovih bikovia i golubica na feedu Instagrama stoji ime @nektarinaa, onda želiš da ti one redovito iskaču i budu dio tvog estetskog svemira satkanog od profila i sličica. Nikolina Fuzul (bez ž, da ne pogriješite kao i mi višestruko) svježe je ime na dizajnerskoj sceni, a koja se kao mlada profesionalka već istaknula dizajnima kolektiva Infinum, odnosno ilustracijama za predkoronsko Kultiviranje u zagrebačkom art-baru Botaničar. Nikolina stilizacijom i minimalizmom pristupa svakodnevici kroz treperav i titrav potpis koji su novi gram umjetnosti u našem vizualnom okruženju.

Nikolina, možeš li nam se za početak predstaviti u dizajnersko-ilustratorskim crtama?

Ukratko, odrasla sam na Lošinju i završila vizualne komunikacije u Zagrebu. Krajem studija sam počela dizajnirati web i aplikacije u digitalnoj agenciji, a ilustracijom se bavim kroz osobne i profesionalne projekte i veselim se razvoju u tom smjeru.

Možeš li nam reći kako je biti dizajnerica i ilustratorica u doba Instagrama?

Kad sam krenula stavljati ilustracije na Instagram moja motivacija je primarno bila interne prirode. Teško sam dovršavala projekte koje sam započinjala i generalno mi ništa nije bilo dovoljno dobro da bih to nekome pokazala. Tako da mi je objavljivanje poslužio da se toga riješim — svaki put kad sam objavila ilustraciju, znala sam da je taj dio priče gotov i da neću više picajzliti. To je bila moja akcija i izbacivanje iz komfort zone. Ono što se dogodilo kao reakcija bila je podrška ljudi oko mene. Kad znaš da tvoj rad veseli i druge — ma, najbolje.

Koji su tvoji prvi značajniji projekti?

Vjerojatno plakati koje sam radila dok sam još bila na faksu. Često sam, možda i bez puno razmišljanja, posezala za ilustracijom kao glavnom formom izražavanja i uz to sam isprobavala formate papira, ako je bilo mogućnosti za takvim intervencijama.

Je li ti Instagram ikad pomogao u dobivanju angažmana odnosno gori li ti inboks?

Inboks je okej, nije da gasim požar  (smijeh).

Tvoj je rad prilično stiliziran i koketira s apstrakcijom (kada se ne radi o jasnoj apstrakciji, naravno), podsjećajući me čak na apstraktni ekspresiomizam, kubizam i fovizam. Drugim riječima, estetika ti je poput avangardnih pravaca s početka 20. stoljeća. Bi li se složila i kako bi ti osobno opisala svoj autorski potpis?

Opa, hvala! Nisam baš išla za time da definiram svoj stil. Bila sam jako usmjerena (a rekla bih da i dalje jesam) na proces i rutinu crtanja. Ali, opisala bih ovu seriju kao donekle apstraktno portretiranje sitnih svakodnevnih situacija. I usput povremeno ilustriram alge, a u zadnje vrijeme naginjem ilustracijama od nekoliko prizora, neverbalnim stripovima ili jednostavnim animacijama.

Koje su tvoje umjetničko-autorske ambicije koje bi htjela ostvariti u radu?

Sigurna sam da ću nakon ove serije ilustracija eventualno nastaviti dalje u nekom drugom smjeru ili stilu i takav razvoj u radu mi djeluje skroz zanimljivo. Doživljavam ilustriranje kao igranje i težim tome da takvo ostane. Feels good.

Kao djelatnica dizajnerskog tima, možeš li nam opisati koliko rad u takvom okruženju bude konstruktivan i plodonosan za jednog individualca, odnosno u kojim ga segmentima ograničava i kako?

Rad u agenciji je na neki način hektičan, ali je zato super biti dio tima kojeg čine divni ljudi. Tu su za bilo kakav feedback, cugu, video call. Dobro je što imam dovoljno vremena i energije za vlastite projekte i jako mi puno znači da mogu cimnuti ekipu ako mi treba drugi par očiju. Osim toga, veoma je stress-free okruženje i ljudi su iznimno dragi. Već mi fale.

Koje potencijale vidiš u korištenju Instagrama kao promotivne platforme, ali i zbilja umjetničke mreže?

Super je jer možeš lako doći do drugih autora i inspirativnih materijala. Ono što me muči je taj algoritam koji je nekad baš repetitivan. Primjerice, danima mi se prikazuju isti postovi i teže je doći do drugačijeg sadržaja. Nekad mi je draže istraživati preko raznih portala. Tako da sve ima svoje prednosti i mane.

Onda moraš istražiti fantastične dizajnere i ilustratore na našem Gramu umjetnosti! No ono što nas zanima jest položaj autora u dizajnerskom timu. Koliko je individualizam bitan u odnosu na kolektivizam u umjetničkom radu?

Pretpostavljam da sve ovisi o ljudima i tipu projekta. Osobno, u timu radim različit tip posla nego samostalno, tako da je drugačiji i pristup radu. Kad radim samostalno, pogotovo ilustracije koje nisu započete s konkretnom svrhom (npr. da budu dio plakata i slično), ne razmišljam toliko o kranjem ishodu, već se igram s idejama. Ako je riječ o kolaborativnoj ilustraciji, pristupila bih tome nešto drugačije, jer radiš s drugom osobom/osobama na nečemu i može biti odlično iskustvo.

Misliš li da danas u dizajnu i ilustraciji prevladavaju neke tipične estetike i trendovi? Što te pritom smeta, a što oduševljava?

Da, da, naravno. Prevladavaju i zanimljivo mi je vidjeti kako se trendovi mijenjaju iz godine u godinu. Ne vidim u tome ništa loše. Mislim da je to očekivani tijek razvoja kolektivnog vizualnog mindseta. Naravno, može biti šteta da u nekom trenu dođe do zasićenja određenog stila, ali nije li tako sa svime? Eventualno će se vratiti za par godina ili će ostati povijest.

Naposljetku, kojim se alatima za rad koristiš i koje bi preporučila mladim dizajnerima i iljustratorima koji tek trebaju stupiti na scenu i tržište?

Koristim svoje bilježnice, loš set olovki i puno crnih flomastera – odatle sve počinje. Zatim digitaliziram i animiram ilustracije kroz aplikaciju Procreate, koja je jako intuitivna i možeš se igrati s time do besvijesti. Ali preporučila bih da se ljudi drže onoga što im najviše odgovara, i da pritom isprobaju sve što mogu, jer je to najbolji način za saznati. I možda je od svega najbitnije samo stvarati.


Ako ti je, kao i nama, Nikolina svježa dizajnerica i ilustratorica, zanimat će te Ita Dukić koja ilustrira čudovišna bića, Sara Gortan koja živi na vrhu planine Učke i u sliku prevodi mitološka bića šume, kao i Zombijana poznata po ilustracijama koji su vizualni citati za inspirativno življenje!

(Visited 490 times, 2 visits today)

Komentari