novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Imamo li razloga veseliti se Assassin’s Creed filmu?

Foto: Facebook.com/assassinscreed
Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: Facebook.com/assassinscreed
Foto: Facebook.com/assassinscreed

Ili ijednom drugom najavljenom filmu koji se radi prema popularnoj video-igri?

Veza između Hollywooda i gaming industrije zasigurno je jedna od najjačih, bar kada je u pitanju jednostavnost procesa prebacivanja virtualnog predloška na filmsko platno; no nažalost, većina filmova ikad napravljenih po ovom modelu ispala je katastrofalno (u komercijalnom i kritičkom pogledu), uz svega nekolicinu iznimki koje su s oduševljenjem dočekani među istinskim fanovima.

Upravo zato sam skeptičan oko najave filma prema predlošku popularne video igre Assassin’s Creed koji će u redovnu kino distribuciju krenuti 22. svibnja sada još uvijek daleke 2015. godine. Unatoč jakim imenima iza projekta postavlja se pitanje koliko ćemo u ovom filmu uistinu uživati. Lijepa je vijest da će miljenik publike i kritike Michael Fassbender producirati i glumiti u filmu (nepoznato je još uvijek radi li se o glavnoj ulozi) no osim toga, imamo li se čemu konkretnom vezano za film veseliti i, još bolje, garantirati da neće ispasti podjednako smeće kao i svi prethodni.

Možda bi kao glavni razlog podbačaja gotovo svakog virtualnog predloška u kinu bilo jednostavno okarakterizirati puku želju vlasnika licence dodatnom zaradom na već uspješnoj franšizi, gdje je želja za novcem iznad one da se oko filma angažira originalan tim koji će priči ponuditi nešto više od aktera od krvi i mesa u odnosu na CGI piksele – a činjenica jest da, koliko god konačan proizvod bio loš, fanovi će ga progutati – bez sumnje u dovoljnoj količini da se makar inicijalno uložen novac producentima vrati.

Tko, pobogu, ovu ekranizaciju želi pogledati?
Tko, pobogu, ovu ekranizaciju želi pogledati? (Foto: facebook.com)

Svoje su ekranizacije doživjeli mnogi: od natripanih gljivama vodoinstalatera Maria i Luigia do Tomb Raidera koji, osim po naslovnoj junakinji Lari Croft i veličini njenog poprsja, nikakve veze s videoigrom nije imala. Na filmskim ekranizacijama opekli su se stvaratelji Silent Hilla, Alone in the Dark, Maxa Paynea, Street Fightera, Dooma i Hitmana – a kako se radi o franšizama koje su na konzolama i osobnim računalima zbog kreativnosti proizvođača zgrnuli milijune – postavlja se pitanje što točno po krivu krene kada se krene raditi na filmu.

Filmovi prodaju igre. I obrnuto.

Kao gejmera me osobno daleko više veseli da kreativni potencijali developera ostanu vezani za virtualni proizvod, no postoje situacije u kojima se filmska franšiza uspjela sadržajno gotovo pa posve otrgnuti od svog predloška – na način da ih moramo spomenuti kao svijetle primjere. Najbolji je ovdje Resident Evil, koji unatoč sve šlampavijoj priči iz nastavka u nastavak zbog dobrog PR-a, super akcije, obožavane glavne glumice (Milla Jovovich) i koliko-toliko respektabilnog imena koje potpisuje režiju (Paul W. S. Anderson) uspije poduplati uložena financijska sredstva. Među gejmerima obožavan je i prvi Mortal Kombat, koji unatoč tome što nije ispunio očekivanja kritike, zbog vjernosti predlošku danas ostaje jedan od svijetlih primjera konverzije igre na filmsko platno. Tu je i Final Fantasy, koji je posve suprotno, patio od pretjerane ambicioznosti studija koji je radio na filmu.

Nažalost, sprega Hollywooda i gejming industrije toliko je jaka da gotovo svaki blockbuster prati i videoigra, kao da se radi o jeftinom, potrošnom komadu mercha poput šala ili majice. Imali su ih Avatar, Star Trek Into Darkness, Terminator 3, … tako da se svakako radi o dvosjeklom maču interesa, novaca i promocije – kako developera tako i Hollywooda.

Možemo samo držati fige da nam jednako tako neće uništiti i nadolazeće naslove: BioShock, Half-Life ili Deus Ex: Human Revolution, koji se spominju kao idući koji rade prijelaz na veliko platno. Jer point filmske ekranizacije igre nije u tome da se zgrne još novaca od okorjelih fanova, već toga da se dobra ideja i priča prenesu u novi medij, tako da u kino možemo odvesti i dečka/curu, frendove ili čak majke koje nam se smiju i spotiču što toliko vremena provodimo za PlayStationom i Xboxom – i predstavimo im, u mediju koji im je nešto bliži/draži, ideju koja nas je pred ekranom ili monitorom toliko očarala.


Deus Ex. Najavni petominutni trailer igre zasigurno će biti bolji od dvosatnog filma.

Be social

Komentari