Izvještaj – SOHN: Audiovizualno koncertno savršenstvo
Koncert sjajnog britanskog glazbenika SOHN-a, prvotno planiran za 10. listopada prošle godine, održan je jučer, 5. svibnja u pregrađenom velikom pogonu Tvornice kulture. Pravim imenom Christopher Taylor, SOHN je premijerno nastupio u Zagrebu i u Hrvatskoj, kako bi promovirao svoj novi album “Rennen“. Svojim prvim albumom “Tremors” iz 2014. i elektro-soul-pop glazbom skupio je fanove koji su se brzo zaljubili ne samo u njegov prekrasan vokal, već i u specifičan glazbeni izričaj kojem ne manjka kvalitete.
SOHN: Savršen, Osobit, Hvalevrijedan Nastup
Iako najave koncerata često prepompozno predstavljaju izvođače kako bi se privuklo što više ljudi, doživjevši SOHN-ov koncert, po prvi put se nisam osjećala prevarenom na račun najave koncerta. Znala sam što mogu očekivati od SOHN-a, no definitivno nisam očekivala koncert kakav sam doživjela. Zakasnivši otprilike 15 minuta s početkom, SOHN je na pozornicu stupio sa svojim bendom i održao koncert za pamćenje. Koncert koji nema ni glave ni repa jednostavno zato što je cijeli u znaku punokrvne kulminacije koja ne jenjava čak ni u onim sekundama između dvije pjesme.
Čitav koncert bio je zapravo savršeno pripremljena predstava u kojoj se glazba i svjetla idealno isprepliću, nadopunjuju i naglašavaju. Tako je električni bubanj davao akustični ritam, a svjetla onaj vizualni. Svjetla u službi vizualne nadopune beatova bila su savršeno tempirana, ali isto tako i pomno odabrana za stvaranje idealne atmosfere. Može se reći da je u Tvornicu kulture jučer prenesena atmosfera velikih festivala na kojima SOHN nastupa, no prava posebnost bila je upravo u tome da nije bilo prevelike gužve pa nije bilo naguravanja, već se svatko mogao opušteno i nesmetano posvetiti slušanju glazbe i upijanju atmosfere kakva se ne može iskusiti na svakom koncertu.
Ljepota elektroničkog bluesa
Očaravajući SOHN-ov tenor bez ijednog falša plovio je prostorom Tvornice i širio emocije. Elektronička podloga uz pojačanje u obliku sintesajzera i elektronički bubanj te su emocije intenzivirali i oblikovali u nešto potpuno neuhvatljivo za jasnu analizu. Na publici je bilo samo da se prepusti i uživa. SOHN je to omogućio svojom potpunom uživljenošću i zdušnom predanošću izvedbama. Većinu vremena činilo mi se kako možda on uopće ne zna i/li ne mari gdje je, no u par navrata pogledao je u publiku te nas toplo pozdravio s “Thank you, Zagreb!” Upravo u tome leži ljepota glazbenih nastupa, posebice onih koji nisu zabavljački, nego na račun emocionalne ogoljenosti izvođača omogućavaju katarzu publike.
Komunikacija s publikom tako nije nedostajala jer je odrađena putem glazbenog izričaja. SOHN-ovi pokreti rukom kojima kao da je dirigirao svjetlima i beatovima davali su posebnu čar izvedbama pjesama. Iako je na setlisti bilo više pjesama s prvog albuma nego s novog, pjesme Hard Liquor koja je bila izvedena na samom kraju koncerta te Conrad izvedena na bisu kod publike su izazvale najveću euforiju. To se ogledalo ne samo u oduševljenim uzdasima prilikom prvih taktova pjesama, već i u pljeskanju u ritmu pjesme Hard Liquor što je stvorilo gospelovsko ozračje i atmosferu koncerta pri samom završetku obojilo u neke još ljepše i intimnije boje. Taman za savršenu završnicu uz koji bismo veoma lako navikli na “laganiji” glazbeni izričaj čak i subotom.
Rezime koncerta
Oko ovog koncerta stvarno ne treba pametovati. Stoga sam za kraj teksta odlučila citirati svoju dragu prijateljicu Tenu Korotaj koja je na svom Instagram profilu ispod objavljenih fotografija i videa s koncerta u opisu napisala: “Gospel elektronika, kolektivna hipnoza i trans. Muškarac ogoljenih emocija. Sitni teatralni, savršeno dozirani pokreti. Prekrasan tenor. Multiintrumentalni virtuoz. Ovakvu razinu profesionalnosti Tvornica kulture nije vidjela eonima. Kompetentni tonac i majstor svjetla, zvuk čist k’o suza.” S tim riječima završavam uz veliku nadu da mi ovo nije prvi i posljednji put da sam uživo slušala i gledala SOHN-a.