“Kontura” (Lika Kolorado): Ono kad ti je lijepo

lika kolorado
"Kontura" [album cover]

Kada bi me netko pitao kako bih najkraće opisala ovaj album nekome tko ga nije čuo, rekla bih da je “Kontura” (Classic Records) dijete Ramireza i Pipsa. Inače nisam fan usporedbi bendova, ali ova mi se baš motala po glavi jer je album donio taj lijepi zvuk. I time apsolutno nemam namjere diskreditirati autore ni cjelokupni bend, mislim to u najpozitivnijem mogućem smislu. Čini mi se da je Lika Kolorado našla svoj pečat i prostor kojim se i oni i publika mogu koristiti. Naravno, po potrebi i širiti i mijenjati.

Lika Kolorado je četveročlani bend (Pavle Gulić – bubanj, Ana Jelić – bas, Filip Riđički – vokal, Vanja Senčar – gitara) koji je svoj drugi studijski album objavio dvije godine nakon prvijenca. Glazbenu pozadinu stihovima napravio je Vanja Senčar, gitarist benda, a snimalo se s producentom Srđanom Sekulovićem Skansijem. Nikolina Steković autorica je dizajna omota za “Konturu” koja će, osim digitalnog, dobiti i svoje vinilno izdanje.

Uspješan doskok

Sa “Smiješ zaurlat” prenijeli su energiju i bas liniju, no razlike su vidljive. “Kontura”, iako mlađa sestra, puno je zrelije ostvarenje. Prvi album bio je izdanje za koje su skupili inspiraciju i hrabrost i skočili u nepoznato. Ovo izdanje pokazuje da su uspješno doskočili, dočekali se na noge i krenuli dalje. Dokazali su to odmah prvim službenim singlom Gospođa.

Čuje se sigurnost u stihovima koji su puno više životni no što su to bili na prvijencu. “Kontura” donosi one teme koje dolaze s odrastanjem i sazrijevanjem. Priznanje da nešto ne znaš, ili ti se ne da (Spasoje) dođe tek onda kada naučiš i shvatiš da niti drugi ne znaju i ne da im se. Usporenost je jednostavno dio svih nas i povremeno se može sasvim dobro iskoristiti. U sadašnje brzo vrijeme izostanak brze reakcije je gotovo neprihvatljiv, a ovim se albumom može baš lijepo usporiti i uzeti malo vremena samo za sebe. Čak i Filip Riđički, dok pjeva stihove koje je sam napisao, zvuči usporeno. I nasmijano. I poziva na slušanje.

Ali nije ovo monoton album, ni slučajno. Lijepo je prošaran različitim tempom a i itekako se još uvijek može zaurlat’ na primjer uz Konturu ili Slušaj ovdje, ali i razbacat’ kao sam Vrag. Jedanaest pjesama zaokruženo je prvom Kuća i zadnjom Reci bilo što. U obje je glazba ono što je bitno, neotuđivo, pruža sigurnost i moć. “Kontura” njima zatvara puni krug svojih priča ispričanih tako jednostavno, pametno i pristupačno.