Istaknuto
16.09.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Uz strane preporuke za slušanje, Nova glazba i ovog tjedna donosi sedam novih domaćih i regionalnih glazbenih noviteta u borbi za singl tjedna.

14.09.2020.

Vrijeme čitanja: 7 minute Koliko vam je dobar bio godišnji na skali od 1 do 'Ziherung od svibnja izlazi u rujnu'?

Intervju

Tko je za partiju Mundusa, ‘najpametnije društvene igre na svijetu’?

25.08.2020. Simona LukmanFoto: kickstarter.com
Vrijeme čitanja: 6 minute

Nalazimo se u eri pametnih telefona i brojnih tehnoloških sprava koje nam nude različite mogućnosti. Nažalost, djeca su danas odmalena prikovana uz ekrane „čuda” moderne tehnologije, zbog čega gube smisao važnosti socijalne interakcije i življenja u realnosti.

Da ipak nije sve tako sivo pokazuje nam fantastična četvorka mladih intelektualaca koji su se odlučili uhvatiti u koštac s izazovima modernog doba i u modu ponovno dovesti društvene igre kojima smo nekada svi kratili vrijeme – ovoga puta u duhu potreba suvremenog čovjeka.

Kako bi pokazali da tehnologija i edukacija uz zabavu i druženje ne moraju biti dvije oprečne stvari, nekadašnji zagrebački srednjoškolci, danas studenti Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, osmislili su društvenu igru totalno drugačiju od drugih –  koja spaja modernu tehnologiju i već nam dobro poznatu ploču za igranje. S ponosom Vam predstavljamo Mundus„najpametniju društvenu igru na svijetu” koja nosi deklaraciju „hrvatsko”.

Iako ih je koronavirus usporio u radu i napretku igre, nadaju se da će do srpnja iduće godine Mundus pronaći svoje mjesto i na policama naših trgovina. Povodom tog velikog događaja, mlade smo hrvatske nade odlučili upitati kako je započela realizacija projekta i otkuda im ideja za kreiranje nečega što nam je još uvijek velika nepoznanica.

Kako ste došli na ideju stvaranja društvene igre Mundus? Tko uopće stoji iza same kampanje?

Mundus je započeo 2015. godine dok je Filip Hercig još uvijek bio u osnovnoj školi. To je tada bila pametna društvena igra u kojoj je cilj bio napraviti krug oko Hrvatske odgovarajući na pitanja. U odnosu na današnju verziju Mundusa, ta verzija nije bila „pametna”. Imala je digitalnu kockicu i lampice koje su se palile na pomicanje igrača što je iz perspektive jednog trinaestogodišnjaka pametno. Nedugo se nakon toga Filip spremao za Smotru mladih poduzetnika koja se održavala u sklopu Natjecanja mladih tehničara. Na njegovu žalost, natjecanje je bilo otkazano, no srećom, on je projekt prijavio na natjecanje INOVA-MLADI 2016. godine. Tada je kao osnovnoškolac odnio pobjedu u konkurenciji od 500-tinjak drugih izlagača koji su bili iz osnovnih i srednjih škola te fakulteta.

Nakon te pobjede, pri upisu u srednju školu za vrijeme ljeta 2016. godine, projektu se pridružio Luka Dumančić, kolega koji je svojim dolaskom donio i određene promjene u projekt. Pitanja smo s kartica preselili u mobilnu aplikaciju te tako dali još jedan digitalni element igri, a uz to, opravdanje da je igra pametna postalo je još jače. Nova verzija igre bila je napravljena kao 3D model i sve što smo trebali bilo je isprintati igru. U školi smo imali jedan 3D printer koji je znao koristiti samo jedan od učenika. Taj učenik, Fran Zekan, u trećem se mjesecu 2017. godine pridružio timu. Fran je pomogao s razvojem hardvera te se projekt nastavio razvijati. Za vrijeme ljeta 2017. godine, Mundus se ekipa nalazi u tvrtki CROZ i STEMI koje su ustupile svoje prostorije kako bi Mundusovci mogli nastaviti rad na projektu. Pred kraj ljeta, brat suosnivača tvrtke STEMI, Matija Fućek, pridružuje se projektu kao dizajner te donosi nove vrijednosti u projekt. Tako se oformio Mundus tim i ostao pri toj „postavi” sve do danas.

Mundus tim; Fran Zekan(lijevo), Filip Hercig, Matija Fućek i Luka Dumančić

Foto: Mundus

Koliko vam je vremena bilo potrebno da osmislite igru?

Igra je nastajala postepeno. Tijekom posljednje četiri godine, koliko ju i razvijamo, cijeli je projekt nekoliko puta mijenjao fokus pa se samim time igra isto tako mijenjala tijekom godina. U početku je bila osmišljena kao igra u kojoj je cilj zauzimati polja drugih igrača točnim odgovaranjem na pitanja. Takva igra je zadržana do danas, s razlikom što je to samo jedna u nizu igara koju igrači mogu igrati.

Kako funkcionira Mundus igra i kome je namijenjena? Koje nam sve mogućnosti pruža Mundus?

Mundus je „najpametnija društvena igra na svijetu” koja uz pomoć mobitela postaje univerzalna platforma za društvene igre. Mundus je nešto kao PlayStation™ za društvene igre.

Mundus igra funkcionira tako da se igrači povežu s igrom putem Mundus aplikacije na mobitelu. Oni će se umrežiti putem Bluetootha, a zatim slijedi čarolija. Igrači trenutno mogu birati između tri igre dostupne na Mundusu. Upravo tom „ponudom“ igri koje imamo, Mundus je namijenjen svima. Mundus Versus, primjerice, igra je za one najmlađe, dok je Mundus Trivia igra za sve – to je kviz u kojem igrači mogu birati teme i težinu pitanja tako da je igra prilagođena svim uzrastima. Isto tako, postoje i Party igre za adolescente.

S obzirom na to da je igra elektronička i spojena je na Internet putem korisničkog mobitela, Mundus redovito prima ažuriranja i novi sadržaj. Naši kupci na Kickstarter kampanji će igre i sav novi sadržaj zauvijek dobiti potpuno besplatno.

Izgled Mundus igre

Foto: Mundus

Budući da smo danas preplavljeni brojnim tehnološkim spravama koje su nam dostupne svugdje, jeste li skeptični u uspješnost vaše igre?

Nismo skeptični u uspješnost igre. Mundus će uvijek naći svoje kupce jer ih ima jako puno. Nije nešto što igrači društvenih igara mogu vidjeti često na policama dućana. Također, vjerujemo da filozofija iza našeg projekta – Jedna igra, bezbroj društvenih igri – ima određenu vrijednost koji su kupci uostalom, već i prepoznali.

Smatrate li da bi se ovakvim izumima ljude moglo potaknuti da se pokrenu, odnosno više druže?

Apsolutno mislimo da su društvene igre okidač društvene interakcije među ljudima. Mladi su u velikoj mjeri zaokupirani mobitelima i internetom, što i nije loša stvar. Loše je kada se zbog toga izgubi socijalna interakcija. Upravo zato je Mundus odlično rješenje koje kombinira socijalni aspekt i ono što je mladima zanimljivo – mobilne igre i Internet.

Mundus na latinskome znači svijet; je li naziv povezan s vašim ciljem?

Mundus ime je nastalo kao ostatak bivšeg naziva – Svijet na dlanu. To je ujedno i  poruka s kojom želimo komunicirati s našim korisnicima. Svijet društvenih igara ne mora značiti hrpa društvenih igara u ormaru, može biti upravo jedna igra i mobitel koji je spojen na nju.

Mundus igra već je korištena u čak 60 škola diljem Hrvatske i Slovenije. Što mislite, potiče li se takvim igrama djecu na učenje i istraživanje nepoznatog? Kakva su dosadašnja iskustva korisnika?

Mundus se koristio u 60-ak škola u Hrvatskoj i Sloveniji. S obzirom na to da smo u to vrijeme još uvijek bili u srednjoj školi, edukacijski sustav nam je bio jako blizak. Zato smo odlučili Mundus prvo testirati u nekoliko škola te smo nakon pozitivnih reakcija odlučili napraviti projekt s MZO i pojedinačnim školama koje su nam se javljale. Mundus kao poludigitalna igra ima širok spektar primjena u obrazovanju tako da smo odlučili nadodati još nekoliko mini proizvoda poput edukacijske platforme na kojoj su profesori i učitelji mogli sami kreirati svoj sadržaj. Od njih smo dobili puno povratnih informacija. Profesorima se jako svidjela naša baza pitanja koja i dan danas broji preko 20 tisuća pitanja iz raznih područja, tj. predmeta. Na taj su način mogli učenicima omogućiti učenje i ponavljanje. Djeca su, naravno, oduševljena svim nekonvencionalnim metodama poučavanja, još kad se tome dodaju igra i mobitel, reakcije su nezamislive.

edukacija uz Mundus

Foto: Mundus

Projekt je u početku bio pokrenut kao Trivia kviz o hrvatskim gradovima pod nazivom Zabavan put Hrvatske te je osvojio prvo mjesto na natjecanju Inova Mladi 2016. godine. Nakon što se unaprijedili projekt, 2018. pobijedili ste na startup natjecanju Good Game Liftoff. Jeste li se dvoumili u to kamo ćete uložiti novce?

Prije nešto manje od dvije godine osvojili smo prvo veliko natjecanje, Good Game Liftoff. Velikodušna financijska potpora iz Good Game-a mnogo nam je značila i od tada je omogućila jako puno razvoja i učenja. Konkretno, Mundus je na Liftoffu imao drveni prototip koji je u punom smislu te riječi bio prototip. Baš je bio „hakerski” složen. Do sad smo prošli put stvaranja proizvoda spremnog za proizvodnju u većim količinama (do 200 komada) za razliku od tog vremena kada smo mogli napraviti svega nekoliko igri u istom proizvodnom vremenu. To nam je također omogućilo da naše proizvode i usluge ponudimo na tržištu što je rezultiralo projektom u kojem su Mundus koristili u hrvatskim i slovenskim školama.

Ono što smo kroz to putovanje naučili definitivno su lekcije koje ćemo, vjerujem, pamtiti do kraja života. Kao i obično, razvoj hardvera nije jednostavan kao razvoj softvera. Najmanja greška može rezultirati velikom degradacijom kvalitete proizvoda na kraju što nam se, između ostalog, i dogodilo u prvoj proizvodnji. Tu definitivno vrijedi poslovica da se na greškama uči. Naučili smo da na nekim stvarima kao što su elektroničke komponente koje su krucijalne za funkcioniranje proizvoda ne štedi. Sada, nakon nekoliko proizvodnja iza nas, uvijek u velikom luku izbjegnemo tu grešku koju smo u počecima napravili.

Bilo je planirano da se društvena igra Mundus na tržištu nađe u prosincu ove godine. Ide li sve po planu i je li vas koronavirus spriječio u radu?

Koronavirus nas je malo pogurao unazad što se tiče nekih poslova koje smo imali dogovorene. Također, s obzirom na to da je prvo pogodio Kinu, naši dobavljači su masovno kasnili s isporukama komponenti i materijala potrebnih za proizvodnju Mundusa. Za sad, cijeli proizvodni lanac je uspostavljen i funkcionira. Prema tome, sve ide dalje po planu. Isporuku za kupce na Kickstarteru očekujemo najkasnije u srpnju 2021. godine.

(Visited 228 times, 1 visits today)

Komentari