ODRED OTPISANIH: NOVA MISIJA – Idris Elba predvodi šaptačicu štakorima, brbljavog morskog psa, muškarca koji ispaljuje polka točke i ostale

odred otpisanih

Bloodsport. Peacemaker. Nananue. Polka-Dot Man. Weasel. Imena su to koja, osim vjerodostojnim pratiocima DC-jevih stripova, uglavnom nisu nimalo poznata. Pa ipak, ingeniozni James Gunn, zaslužan za izniman uspjeh Marvelovog ekstravagantnog i u svijetu mega voljenog tima „Čuvari Galaksije”, koji na nastavku filma „Odreda otpisanih” iz 2016. godine „Odred otpisanih: Nova misija” (2021) djeluje kao redatelj i scenarist, uspio je spomenute likove napraviti upečatljivima i zanimljivo razvijenima iz karakternog aspekta. Gunnu je trebalo određeno vrijeme da figurira u filmskome svijetu i njegovi raniji radovi poznatiji su nešto mlađoj publici s obzirom na to da je Gunn radio kao scenarist na dva filma o svima omiljenom psu Scooby-Doou iz 2002. i 2004. godine, ali i na nezavisnim filmovima poput „Tromeo i Juliet” (1996), „Terror Firmer ”(1999), „Ljigavci” (2006) te ostalim projektima.

Ovaj ekscentrični redatelj konačno se profilirao i time osigurao svoje mjesto u A-kategoriji holivudskih redatelja i scenarista te tako postao jedan od traženijih ljudi u biznisu. Nastavak rada na avanturama Čuvara galaksije, seriji „Peacemaker” o jednom od likova iz filma „Odred otpisanih” te scenarij za seriju „Starsky & Hutch” tek su neki od budućih projekata ovog redatelja.

odred otpisanih 2

Skupina ekscentričnih outsajdera koji dijele ljubav prema razaranju

Amanda Waller (Viola Davis) i ovoga puta okuplja tim sastavljen od anarhičnih disidenata i barbara čiji primordijalan cilj definitivno nije benevolentno utjelovljenje super junaka već potpuno obratno, ovoga puta s ciljem da spase pukovnika Ricka Flaga (Joel Kinnaman) na otoku Corto Maltese koji je tamo ostao zarobljen nakon obavljanja određene misije. Također, imaju i zadatak uhvatiti Thinkera (Peter Capaldi), znanstvenika zaduženog za projekt Starfish. Jednom kada uhvate znanstvenika, čudnovati tim sastavljen od brojnih antagonista i anti-heroja mora provaliti u Jötunheim da bi saznali što više informacija o samome projektu te kakve posljedice on može ostaviti na svijet.

„Odred otpisanih: Nova misija” kao nastavak prvog filma snimljenog prije pet godina koji dobio je uglavnom negativne kritike (razlog tomu ponajviše jest zbog interpretacije Jareda Leta Gothamovog malicioznog i ekstravagantnog klauna Jokera koja nije ni približno dorasla glumačkim pandanima Jacku Nicholsonu i Marku Hamillu, a pogotovo Heathu Ledgeru) uspješno je zanijemio sve prejudicirane osjećaje vezane uz ovaj film.

odred otpisanih 2

Počevši od šarolikih likova koji su svaki na svoj način interesantni i upečatljivi do samih njihovih realizacija od strane talentiranih glumaca koji su uvjerljivo preslikali svoje stripovske figure. Margot Robbie kao i obično hvalevrijedno glumi Harley Quinn, ali ovoga puta u misiji izvrsne egzekucije likova pridružuje joj se i Idris Elba kao Bloodsport. David Dastmalchian briljira kao Polka-Dot Man kojeg je nemoguće ne zavoljeti na prvu, John Cena, koji iako nije pretjerano izvrstan glumac, ovoga puta djeluje kao da je stvoren za ulogu ‘pacifista’ Peacemakera, a i Joel Kinnaman, koji je u prethodnom filmu imao vrlo površnu karakterizaciju kao pukovnik Rick Flag, ovoga je puta bio nešto šarmantniji i zanimljiviji. Nikako ne treba izostaviti ni Sylvestera Stallonea kao antropomorfiziranog megalomana uskih intelektualnih razmjera, no svejedno zabavan i simpatičan lik koji pomalo podsjeća na Marvelovog Hulka svojom mimikom i gestama.

Idris Elba u „ulozi“ Willa Smitha iz prethodnog nastavka

Akcijske scene dodatan su zavodljivi faktor ovoga filma jer su specifično snimljene, a opet ne podliježu čestom problemu prebrzog rezanja kadrova gdje gledatelj ostane u konfuznom stanju jer većinu akcije ne može uhvatiti. Zanimljivo je da se, u početku produkcije, Idris Elba smatrao kao zamjena za Willa Smitha u ulozi Deadshota iz prethodnog filma što je rezultiralo time da je Elba ipak bio uvršten kao novi lik imena Bloodsport zbog mogućnosti Smithovog povratka u budućnosti. Svejedno, oba lika imaju sličan talent i gaje ljubav prema oružju te su oba vođe tima u svakom od filmova. Također, Dave Bautista, s kojim je redatelj Gunn prethodno surađivao na Čuvarima galaksije 1 i 2, trebao je umjesto Cene glumiti Peacemakera što je Bautista odbio kako bi glumio u filmu „Army of the Dead” (2021).

odred otpisanih 2

U svakom slučaju, nastavak filma „Odred otpisanih” zaslužuje visoke recenzije koje ovih dana pljušte na sve strane od stranica poput IMDb-a te Rotten Tomatoesa, kao i predikat jednog od uspješnijih stripovskih filma svih vremena. Iako je Marvel studio i dalje na tronu po pitanju kvalitete samih filmova, James Gunn zaslužuje svaku pohvalu za vrlo bizarno, ali  interesantno, zabavno i upečatljivo ostvarenje koje je ispunjeno neobičnim i lako obožavanim likovima, kontekstualno pripadajućom glazbom, izvrsno snimljenom i upakiranom akcijom te potpuno neočekivanim obratima koji su u skladu s narativom stripova koji su poslužili kao libreto za ovaj film.

Fantastične glumačke realizacije Idrisa Elbe, Margot Robbie, Davida Dastmalchiana, Johna Cene i mnogih drugih ono je zbog čega nastavak ni približno toliko uspješnog filma iz 2016. godine itekako vrijedi pogledati. Obilje lascivnih fora nimalo prikladnih za mlađu publiku, kao i kompendij krvavih scena, ipak rezultiraju filmom za nešto odraslije gledatelje. U konačnici, ovaj film stoji kao izvrsna ljetna zabava i svatko tko voli filmove, tim više stripovske junake, neće zasigurno nimalo razočaran izaći iz kina.