Izvještaj: Pips, Chips & Videoclips predstavili ‘Akustični Walt’ na komornoj gaži u Rockmarku

Prošle godine sam pisao osvrte s čak tri koncerta Pips, chips & videoclipsa (Vintage industrial bar, Špancirfest i Tvornica kulture). Pa po čemu je prošlotjedni nastup na Akustici u Rockmarku bio drugačiji? Prvenstveno zbog samog ambijenta Rockmarka, podrumske knjižare u koju stane 30-ak ljudi, a bend svira metar od vas. Drugo, gig je bio akustičan, jer je bend njime promovirao upravo izdani cd i dvd “Akustični Walt”. U polusatnom bloku odsviralu su Bi li ili ne bi, Kratku povijest, Dementora, Sa mnom tebi je zima, Htio bi da me voliš te Plivač na bisu.

Nisam još imao prilike preslušati cijeli „Akustični Walt“, ali prema pjesmama koje sam čuo u Rockmarku i na Radio Studentu zvuči baš kao što to naziv i govori – „Walt“, ali odsviran akustično. Sve što ste čuli na “Waltu” čut ćete i u njegovom akustičnom izdanju. Svaki ton s Walta pretvoren je i odsviran u akustičnoj verziji, stoga svakako pohvale momcima na odličnim aranžmanima i odličnoj svirki. Dečki su profesionalci i perfekcionisti, ton im je uvijek savršeno posložen i uštiman, jedina razlika ovog puta je da su sve odsvirali na dvije akustične gitare, basu, klaviru i bubnjevima. Za primjer poslušajte akustičnu verziju Kratke povijesti s DVD-a, pa je usporedite s originalom.

Pjesme su već mnogi zavoljeli, kritika ih hvali, Porin im je osigurao podosta nominacija, uključujući i onu za najbolji album godine. Što onda napisati o „istom“ albumu, osim da je ponovno snimljen u 4 dana i u cijelosti odsviran akustično? Već sam pohvalio aranžmane, ali postavlja se pitanje, čemu ovaj album?

Pipsi su zadnjih godinu dana koncertno poprilično aktivni, promoviraju album širom regije, live su odličan bend (pročitajte osvrte s početka teksta ako mi još ne vjerujete), pa je ovaj akustični album možda došao umjesto live albuma. DVD verzija i sadržava snimke s turneje promocije “Walta”. Atmosfera na njihovim koncertima je uistinu posebna i možda se ne bi mogla dovoljno dobro uhvatiti na snimci, ali ovakva snimka zabilježava koliko su dobri i maštoviti muzičari. A nekima će se možda pjesme i više sviđati u ovakvom izdanju, dok će drugi kupiti svoj primjerak CD-a ili DVD-a isključivo u kolekcionarske svrhe.

“Akustični Walt” bi mogao biti povod za novu turneju, odnosno drugu rundu aktualne turneje, ovog puta s akustičnim svirkama u manjim prostorima, koji bi pružili intimnije koncertno iskustvo, poput onog u Rockmarku. Siguran sam da ima dovoljno zainteresiranih koji bi Pipse poslušali u takvom izdanju, u ambijentu gdje nisi dio napaljene koncertne mase, već možeš s užitkom pratiti svakog člana benda jer su udaljeni nekoliko metara od tebe, a nema dima, znoja i zagušljivosti. No, dok iščekujemo takve koncerte, morat ćemo se zadovoljiti njihovim himnama na Gričevanju i ostalim koncertima koje spremaju ovo ljeto.