Istaknuto
13.11.2019.

Vrijeme čitanja: 1 minuta Borba za singl tjedna može početi jer donosimo novu rundu glazbenih noviteta za koje možete glasati te nekoliko stranih preporuka za slušanje.

09.11.2019.

Vrijeme čitanja: 4 minute Fraktura, kao i svake godine, donosi zanimljive naslove od kojih se mnogi nađu na našim policama.

Glazba

Pozitivan koncert (1. dan): Editors opravdali status headlinera 14. izdanja Pozitivca

01.12.2018. Filip Kušter
Foto: Lana Piršl/Ziher.hr
Vrijeme čitanja: 4 minute

Dom sportova ponovno je bio poprište Pozitivnog koncerta, sada već tradicionalnog događaja koji se održava krajem studenog/početkom prosinca i na dva dana okupira veliku dvoranu. Ova je godina bila specifična po tome što je mjesto headlinera po prvi put zauzeo strani izvođač – Editorsi – a prvi je dan donio još Bojanu Vunturišević, Nipplepeople i Jonathan.

Bojana Vunturišević i njen specifičan stil

Nekako je bilo i za očekivati da dvorana neće biti krcata, ipak su sve to bendovi koji ne mogu imati masovni odjek, barem kod nas, ali kod Bojane se već mogla vidjeti pristojna količina ljudi. Mlada srpska pjevačica, bivša članica benda Svi na Pod!, ima svoj stil, pjesme joj imaju danas zahvalnu synthpop notu, a ljudi su se zaželjeli da netko i s ovih područja odluči poći koracima Lorde, Sie, MØ i sličnih izvođačica koje su u relativno kratkom roku okrunile svoje karijere.

pozi

Foto: Lana Piršl/Ziher.hr

Prepoznatljivi Jonathan

Nakon Bojane Vunturišević došao je nastup Jonathana. Bližilo se devet sati, a Riječani su već razvaljivali pozornicu. Cijeli bend je na velikom stageu izgledao svjetski i moram priznati da ih nisam imao priliku sve do sada gledati u takvom okruženju. Klupski nastupi su ipak nešto drugo, a na ovom mjestu, Jonathan može iskazati svu svoju čar, talent, prepoznatljivost, odlučnost i energiju.

Kratki set ispunili su samo hitovima (Maggie, Who Lies To Whom, Hands, Pictures), a mnoštvo ispred pozornice, pokazalo je koliko su ljudi zainteresirani i privrženi bendu. Četrdeset i pet minuta je prošlo za tren, ostavili su nas bez daha i prilike za predah, a za kraj su ostavili nabijenu Try To Get Even.

Foto: Lana Piršl/Ziher.hr

Nipplepeople i statična publika

Sad na red stiže možda najproblematičniji dio večeri jer Nipplepeople nisu loši, imaju prepoznatljive pjesme i puno obožavatelja, ali termini njih i Jonathana morali su jednostavno biti zamijenjeni. Zamaskirani duo dobio je priliku prije Editorsa, ali žanrovski i energijom ne mogu potaknuti ljude na ples (a trebali bi), uživljavanje u nastup je vrlo teško zbog nedostatka većeg broja pjesama kojim nas mogu okupirati, a svi ti nedostaci zamijećeni su i na prošlim klupskim koncertima.

Frku, Sutra i Broj pjesme su koje se najviše ističu, tako je bilo kad su ih i izvodili, ali feedback na ostalim pjesmama kao da je izostao. Ipak, vjerujem da se mnogo toga može postaviti na svoje mjesto izdavanjem albuma, ali i činjenicom da bilo kako ih mi shvaćali popularnima, mnogo ljudi dolazi na njihove koncerte zbog jedne ili dvije pjesme koju su čuli ‘usput’. S mjesecima i godinama fan baza im je itekako rasla pa nema razloga da i dalje ne bude tako, pogotovo ako nastave, možda u nešto bržem tempu, objavljivati nove stvari.

POZ

Foto: Lana Piršl/Ziher.hr

Editorsi zapečatili prvi dan

I za kraj – Editors – s pravom headlineri, dokazali su koliko vrijedi okretanje organizatora Udruge HUHIV i LAA prema stranom tržištu pošto su u proteklih trinaest izdanja iz Hrvatske i regije „pobrali“ sve što se moglo. Također, ovom prilikom treba i spomenuti koliko je ovaj koncert/dvodnevni festival zaista bitan pošto potiče i podsjeća na edukaciju, testiranje i odgovorno ponašanje, a samim time zalaže se za AIDS free generaciju.

Britanski Editors stari su znanci zagrebačke publike, a Tom Smith pokazao je već od početka koliko se dobro publika i on poznaju. Nije se tu čulo praznog hoda i govorancija, niti umiljavanja publici koja te već dobro poznaje, a jak ulaz u koncert s Cold, Sugar, All Sparks, Hallelujah (So Low) i An End Has a Start posve je preuzeo sve okupljene. Fantastična svijetla, zvuk na razini, gitare koje paraju prostor i nevjerojatan vokal formula su na kojoj Editors rade zadnjih petnaestak godina, u ozbiljnijem ritmu.

Pozitivan

Foto: Lana Piršl/Ziher.hr

Presjek karijere

Koncert od sat i pol imao je uvjerljivu dinamiku, prelazeći s pjesama kao što Violence, A Ton of Love, Nothing i Nothingness pa do Ocean of Night i Blood koje su značile i skorašnji kraj regularnog djela. Tako se šaralo od albuma „The Weight of Your Love“, „Violence“, „In Dream“ pa sve do prvijenca „The Back Room“. Naravno, očekivano je da ljudi imaju svoje favorite pa je Papillon s „In This Light and on This Evening“ ipak nešto posebno, a prostor Ledene dvorane pretvorio se u veliki prostor za party (s gitarama i synthevima).

Kraj je bio veličanstven jer Munich i Smokers Outside the Hospital Door predstavljaju esenciju Editorsa, zaokružuju njihov nastup i čine njihov pečat, ostavljajući publiku u svojevrsnom šoku, napunjenu razornom energijom i s pričama o tome koliko je ovaj njihov nastup bio jedan od najboljih u hrvatskoj prijestolnici. Miljenici bili, miljenici ostali – sada znamo i zašto.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije. 

 


(Visited 138 times, 2 visits today)
Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(11 votes, average: 4.455 out of 5)

Komentari