Recenzija – Lucy: Ona je možda dosegnula svojih 100%, ali film o njoj nije

Film Luca Bessona Lucy lako se može sažeti u jednoj jednostavnoj rečenici (uz prigodni meme): „You tried“. Naravno, nastavak bi bio: „And obviously failed“. Istini na volju, nakon prvotnog gledanja trailera, puno prije nego što je film uopće došao u kina, bila sam uzbuđena jer me veselila činjenica gledanja Scarlett Johansson kako tuče zločeste dečke. Tokom gledanja filma, gledatelju vrlo brzo postaje jasno da ustvari francuska policija tuče zločeste (južnokorejske) dečke jer Scarlett je prezauzeta dugim i nijemim gledanjem u kameru. Nažalost, to je samo jedna od brojnih mana ovog filma za koji mi je žao što sam izdvojila novac za kartu u kino.

Dobra ideja, loša izvedba… i još poneka loša stvar

Johansson glumi studenticu Lucy koja je na razmjeni u Tajvanu gdje izlazi, opija se i upušta se u veze s poprilično bedastim muškarcima. Dokaz da loše procjenjuje ljude vidimo na samom početku filma kad je njezin dečko uvali u nepriliku s dostavom sumnjive aktovke južnokorejskoj mafiji. Narko boss, gospodin Jang, odluči je iskoristiti za prijenos nove eksperimentalne droge u Europu tako što joj u trbuh usade dvije vrećice plavog praha. Malo natezanja s Jangovim zaposlenicima i Lucy završi sa sadržajem vrećica u svom organizmu. To joj omogućava da oslobodi puni kapacitet svog mozga jer Besson zasniva radnju na suludoj ideji (znanstveno opovrgnutoj) da ljudi koriste samo 10% svog mozga. Besson za objašnjenje koristi prepoznatljiv glas Morgana Freemana koji tumači lik profesora Normana. Scene Lucyjine tranzicije od partijanerice u supersnažnu gorilu presjecane su scenama u kojima Norman francuskim studentima objašnjava svoje istraživanje i teoriju o tome što se događa kada čovjek dosegne 50, 70 ili čak 100% kapaciteta vlastitog mozga. Lucy uskoro otkrije da može raditi sve ono o čemu Norman priča: supersnaga, superpamćenje, telekineza, telepatija, čitanje misli…

Ideja da konačno vidimo superjunakinju je pohvalna, ali je toliko narušena cjelokupnim dojmom ovog filma da bih se radije vratila svom utopijskom maštanju o tome kako će film o superjunakinji biti zabavan koliko i Marvelovi blockbusteri o muškim herojima u odijelima.

Međutim, film nema ni glavu ni rep. Početak je još donekle napet, ali od sredine pa do kraja požalit ćete što ste kokice pojeli još za vrijeme foršpana, jer biste onda barem imali što raditi umjesto pratiti radnju filma Lucy. Brza vožnja i potjera pariškim ulicama daleko je od uzbuđenja u Bessonovom Taxiju, a oružani sukob mafije i francuske policije zapravo je tragikomičan jer iz nekog razloga, policija naoružana običnim pištoljima uspijeva savladati južnokorejsku mafiju koja ima najnovije i najnaprednije oružje koje novac nabavljen od preprodaje droge može kupiti. Također, iako nadljudski snažna i u potpunoj mogućnosti  kontrole umova ostalih, Lucy ne koristi taj potencijal da policiji olakša posao već se baca na pohranjivanje svih informacija koje se nalaze u njezinom mozgu. Nije, međutim, objašnjeno zašto superpametna Lucy prima savjete od profesora Normana, koji bolje ideje može smisliti i sa svojih 10% mozga.

Unatoč svemu, Lucy je i dalje vizualno i estetski lijepi film. Ne mislim pritom samo na Scarlett Johansson, već i na činjenicu da se Besson stvarno potrudio ubaciti impresivne i egzotične lokacije, počevši od Tajvana pa sve do posljednjih par minuta filma u kojem spaja fantastiku i dokumentaristiku da bi prikazao povijest nastanka svijeta i cijelog svemira kroz Lucyjino uploadanje informacija o univerzumu u računalo. Pomalo podsjeća na Drvo života, iako ovdje baš i nema tolikog smisla budući da ni na koji način ne utječe na radnju ili razvoj likova. Film traje svega devedesetak minuta što je poprilično kratko za filmove ovog žanra i karaktera, ali na pojedinim dijelovima se činio iznimno dug i iscrpljujući. Ono što spašava Bessona u svemu ovome i zašto mu uvijek iznova dajem šansu jest činjenica da se čovjek barem trudi napraviti film sa zanimljivim i višedimenzionalnim glavnim ženskim likovima (Anne Parillaud u Nikiti, Natalie Portman u Leonu, Milla Jovovich u Petom elementu i Ivani Orleanskoj). Međutim, koliko je uspješan u tome, prosudite sami. Ja znam da ću idući njegov film radije pogledati doma na laptopu nego opet iskeširati trideset kuna u kinu.