Recenzija – “Torzo Dade Topića” (Brkovi): Nije sretan ko brkove ima, već je sretan ko se igra s njima

Prošlo je skoro pola godine od objave ovog materijala, a na našem portalu ispod radara je prošao novi album Brkova. Imamo naređenja iz redakcije da više recenziramo domaće snage, a s obzirom da kvalitete u Hrvata ima na kapaljku, na osobno traženje sam zahtijevao da se “Torzo Dade Topića” stavi na jelovnik. Adolf Topić je obnažen kao Chippendalesi.

Brkovi i brada su se u zadnje vrijeme vratili na lica muškaraca. Danas svaki malo bolji nogometaš, rukometaš i hipster ima facijalne dlake. Oni su nas muškarce grijali dok smo išli u višednevni lov na mamute, srne i jelene. Uostalom, postoji i Movember pokret koji povećava svjesnost muške populacije o tumoru prostate i testisa. Vlasnici najboljeg brka u Hrvata su Mišo Kovač, Milo Hrnić, Ivica Pepelko, Tesla i Josip Jelačić. Dosta je bilo golobradih metroseksualnih muškaraca jer žene očito odobravaju taj naš špiljski izgled.

Glazbeno-stilski gledano princip je isti: imaj 3-4 akorda kroz cijelu pjesmu kao Ramonsi, snubljuj punk i tvrdi rock s turbo-folk vibracijama, glasno, brzo i izravno, a lirike zapamtiš nakon drugog slušanja pjesme. Tehnički je bolje odsviran i snimljen za razliku od prijašnjih albuma, Šemso je išao na vokalne vježbe, a i malo je mutirao i hrapavost se osjeti u glasu. Očito je otpjevao sve o svojim (a i mojim) bivšim ljubavima pa su se tu našli tekstovi vezani za društveno-političku situaciju u Hrvatskoj koja je i njima postala muza. Etiketa da su im tekstovi prepuni seksizma, šovinizma i prostota ne drži vodu. Svi tekstovi koje Šemso piše manifestacija su loših ljubavnih odluka i to se prezentira na gorak način. Više seksualno sugestivnih pjesama ima na Billboard top 100. Ali seks je zlatna koka i on se uvijek dobro prodaje, a to je i najbolja aktivnost u dvoje.

Život brzo prolazi i to je gorka istina. Punk himna kvartovskog cugera koji se nalaktario na šank, ispija gemišt od najgoreg kiseliša i prisjeća se propuštenih životnih prilika. Psilocibin-free Gljiva je bolno ljubavno sjećanje sa zdravstvenim posljedicama. Ta stvar bila bi idealna za edukaciju mladih o spolno prenosivim bolestima. Scena kad je došla na red preslušavanja Seks i droga: na prve taktove pjesme skočio sam sa stolice, dignuo ruke u zrak i pokazao dlakave pazuhe te ritmično šarafio imaginarne žarulje. A kad je došao malo žešći punk ritam tu sam se odvalio. Šef previše točno opisuje mog bivšeg poslodavca koji nije jedini takav u Hrvata. Sva sreća da nisam bio pijan jer bi ga na krajnje neugodan način tražio isplatu zaostalih plaća. Ništa više mi ne značiš i Opet kažeš da si samo njegova opjevane su stare ljubavi. Ovce i Zemljo moja su geografski podobne pjesme koje opisuju trenutnu društveno-političku situaciju. U prvoj Sassja daje briljantnu dimenziju s oštrim rimama.

Od svirki po raznim seoskim birtijama gdje je konobarica u borosanama do dupkom punog Doma sportova postali su bend koji se stavlja na headline. CMC i komercijalni radio kanali ih neće puštati niti će pobijediti na festivalu u Vodicama. I dalje daju sve albume mukte sa svoje web stranice što je hvale vrijedno. Sve rade sami i rade to dobro u svom điru. Ne koristite kombinaciju alkohola, zabranjenih supstanci i vatrenog oružja dok ih slušate. Dosta je bilo pucanja po raznim narodnjačkim klubovima, prepast će se sponzoruše i otopit će im se šminka. Slušajte i puštajte brkove!