Istaknuto
07.08.2020.

Vrijeme čitanja: 10 minute Donosimo vam listu nekih od najpoznatijih svjetskih književnika koji su se, izuzev što su za sobom ostavili književna djela koja ćemo još dugo pamtiti, suočavali sa svojim nemilosrdnim demonima.

06.08.2020.

Vrijeme čitanja: 2 minute Limbo je igra bez priče, bez dijaloga i bez uputa na ekranu. Istovremeno, Limbo je jedna od najposebnijih igara svih vremena.

Film

SKYFIRE: Utrka s vremenom u visokobudžetnom kineskom blockbusteru

15.04.2020. Ervin PavlekovićFoto: YouTube screenshot
Vrijeme čitanja: 4 minute

Drugu polovicu kineske kinematografske godine obilježila su dobra ostvarenja, od kojih su dominantna ona koja obiluju akcijom i/ili dinamikom, a posebice je naglasak na filmovima katastrofe od kojih ne bismo mogli izdvojiti neki loš. Potkraj prošle godine izašao je Skyfire koji je vladao kineskim kinoblagajnama na početku ove godine, a već je u prvome danu prikazivanja oborio rekord te postao najgledaniji film u kineskim kinima, ostavivši iza sebe čak i Jumanji: The Next Level.

Skyfire je prvi kineski visokobudžetni film katastrofe, a britanski redatelj Simon West odlučuje se na isti nadajući se da će film postići u žanru akcijskog filma katastrofe ono što je The Wandering Earth postigao u žanru science fiction filma prošle godine.

West je poznat po ranijem radu na Lara Croft: Tomb Raider te  Con Airu. U ovome je filmu pokušao okupiti dobru glumačku ekipu: Wang Xueqi, Hannah Quinlivan, Shawn Dou, Jason Isaacs te Bee Rogers. Scenaristi su Wei Bu i Sidney King, dok je za fotografiju zaslužan Alan Caudillo. Od producenata valja izdvojiti Johna Hugesa koji je hollywoodski veteran vizualnih efekata.

Radnja filma

Radnja filma donosi početnu priču o tragediji u kojoj je umrla majka tada male Xiao Meng. U istoj tragediji našao se i njezin otac koji je ozlijeđen, no na sreću, preživio je. U uvodnim scenama jasno vidimo da su njezini roditelji znanstvenici – vulkanolozi. Kasnije u filmu kad je Xiao već odrasla djevojka, očigledno je da je odlučila slijediti majčin put, kao i očev, te se baviti istom znanošću. Xiao Meng pokušava nastaviti majčin rad te doprinijeti znanosti u proučavanju aktivnosti vulkana i njegove potencijalne ponovne aktivacije.

skyfire

Mjesto rada je onaj isti otok na kojem je stradala i njezina majka, a koji je sada zadobio potpuno novi izgled i funkciju; postao je velika i potencijalno profitabilna turistička atrakcija gdje turisti i oni željni adrenalina imaju priliku jedinstveno doživjeti predivnu prirodu vulkanskog otoka.

Motivska podloga

Trauma proživljena u tragediji eksplozije i erupcije vulkana koja je odnijela život njezine majke, kao i sve ostalo pred sobom, ostavilo je na Xiao Meng veliki trag, a ta potisnuta i zapečaćena trauma rezultirala je odabirom vulkanologije kao znanosti kojom se želi baviti. Takvo proživljeno traumatično iskustvo motiviralo ju je da nastavi rad majke i da pokuša implementirati nova saznanja i tehnologije u prevenciji i otkrivanju početne vulkanske aktivnosti.

U kobnoj nesreći njezin otac svjedočio je zadnjim trenucima života svoje supruge, Xiao Mengine majke, a on sam je i preživio. Iako je izostavljen prikaz života Xiao od djetinjstva pa sve do razdoblja u kojem ju vidimo kao mladu djevojku i znanstvenicu, jasno možemo vidjeti da otac nije bio cijelo vrijeme uz nju, posebice u ključnim trenucima kao što je recimo fakultetska promocija, no otac još jednom kreće na isti otok na kojem je u prirodnoj katastrofi stradala i njegova žena, ovoga puta odlučan i s namjerom da spriječi još jednu tragediju i izgubi još jednog člana obitelji.

Žanrovski presjek i odnos među glavnim likovima

Spomenuvši početne scene tragedije i vulkanske erupcije, možemo reći da se radi o filmu katastrofe, a jasno je, takvo što uključuje dinamiku, napetost te utrku s vremenom, što je obrazac akcijskog žanra. Osim toga, odnos oca i kćeri sugerira u manjem obimu dramsku podlogu koja je vješto inkorporirana i izvedena u ovome filmu.

 

S obzirom na Xiao koja je na vulkanskom otoku te njezinog oca koji ju odlazi upozoriti  na potencijalno prijeteću vulkansku aktivnost, jasno je i da se dramska podloga “razvlači“ duž cijeloga filma, stoga je naglasak zapravo na uspostavljanju kroz vrijeme izgubljenog odnosa između oca i kćeri koji stjecajem okolnosti i prijetećim “crvenim valovima“ zapravo učvršćuju svoj očinsko-kćerski odnos. Jasno je iz prirode njihova odnosa da je do svojevrsnog zatajenjena istoga došlo zbog nepovratnog gubitka zajedničke voljene osobe i boli koju taj gubitak nosi sa sobom.

Ostali likovi i tehnološka dostignuća u filmu

U akcentiranju odnosa oca i kćeri unutar nadolazeće vulkanske katastrofe monotoniju je razbio i prikaz odnosa drugih dvaju likova, čije su romantične scene prosidbe u plavetnilu vulkanske špilje istaknute. Glumci uvjerljivo donose svoje uloge te se ne može izdvojiti nijedna slabija glumačka kreacija. Ipak, posebice se ističu otac, kći te njezini prijatelji/suradnici dok od ostalih, bogati vlasnik atraktivnog turističkog hotelskog kompleksa i njegova žena.

U uvodnim scenama in medias res svjedočimo početnoj tragediji, a time i dinamici koja rezultira dirljivim tragedijskim rastankom i smrću. Te početne napete i dinamične scene posebice su dobre,  kao i one u glavnom zahuktavanju atmosfere oko opetovane vulkanske aktivnosti i bijega od eruptivne stihije.

Istaknuta je tehnologija, njezina uloga i njezin ostvaraj u Skyfire, počevši od one napredne hologramske tehnologije u vulkanologiji koja postavljanjem raznih senora pomaže otkrivanju potencijalne erupcije i kojom se prate razni minerali te aktivnost “spavačkog“ vulkana. Zanimljiva su tehnološka dostignuća u vidu prijevozno-turističkih sredstava za razgledavanja vulkanskog otoka. U prikazu vullkanske erupcije i prijeteće lave ističu se dobri vizualni efekti i fotografija.

Foto: YouTube screenshot

Što možemo zaključiti?

U cjelini, mogli bismo reći da je Skyfire vrlo dobro ostvarenje te nema praznog hoda ili nekih prenaglašavanja. Pri samome kraju, scena u kojoj otac (o)staje dok se ostali udaljavaju helikopterom mogla je ostati nejasna i/ili nedorađena – s obzirom na sam kraj filma i ishod te scene koja se posljedično vidi na kraju – no svakako je jedna od stavki zašto se radi o dobrom produktu. Spomenuta scena nije ostala nerazjašnjena, već na samome kraju analeptički dobivamo ideju što se zapravo u njoj dogodilo.

Kineski Skyfire ostvario je svoju početnu zamisao da bude od publike prihvaćen visokobudžetni blockbuster, a to je postignuto produkcijsko-scenarističkom korektnošću, dinamičnim i napetim scenama, uporabom tehnologije uz dobro uklopljenu priču o obiteljskom odnosu nakon tragedije, te mišlju o životnim trenucima koji nas oblikuju u punini i daju nam motivaciju, posvećenost i determiniranost za koju osjećamo da nekome dugujemo, onome koji ju možda nije uspio ostvariti.

(Visited 143 times, 2 visits today)
0%
1
2
3
4
5

(2 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari