Film

U očekivanju Oscara: Potencijalni kandidati u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija

Foto
Vrijeme čitanja: 3 minute

oscar

Nastavljamo iščekivati Oscare osvrćući se na scenarističke kategorije – nakon jučerašnjeg članka o kandidatima koji bi mogli osvojiti zlatni kipić za najbolji originalni scenarij, pozabavit ćemo se onima koji su ove godine obavili najbolju adaptaciju. Za razliku od napete borbe koja se odvija u kategoriji za originalne scenarije, kada su u pitanju oni adaptirani nešto je lakše predvidjeti tko bi se mogao naći na popisu kandidata. Dapače, bit će i pomalo problematično popuniti ovogodišnju listu kandidata za Akademiju, ali i za nas.

Mnogi će se složiti da su oni scenariji koji su nadomak kipiću zasigurno Mooreov The Imitation Game gdje bi ga eventualno u osvajanju nagrade mogao spriječiti McCartenov The Theory of Everything, a čak najozbiljnije ugroziti Gillian Flynn i njena Gone Girl.

The Imitation Game priča je o Alanu Turingu i njegovu timu koji djeluju kao dio tajne organizacije britanske vlade tokom najmračnijeg doba svjetske povijesti – 2. svjetskog rata. Ta grupa učenjaka, među kojima su matematičari, prvaci u šaku, lingvisti i ostali intelektualci, našla je snažnu potporu u tadašnjem premijeru Winstonu Churchillu. Film je fokusiran na ključni događaj Turinoga života – razbijanje Enigma koda. Mooreov scenarij zasad, osim sigurne nominacije, ima i znatnu prednost nad svojim protivnicima, ali vrijeme će još pokazati hoće li zaista odnijeti kipić.

Povratak Davida Finchera uz scenaristicu Gillian Flynn, inače i autoricu romana na temelju kojeg je rađen scenarij, još treba svoje pokazati i dokazati budući da sama recepcija filma nije toliko dobro prošla (koliko je trebala). Priča o misterioznom nestanku supruge koja se brzo pretvara u svojevrsni medijski cirkus, okreće se na način da njen muž postaje glavni sumnjivac. Gone Girl možda nije film godine, ali je svakako ozbiljna konkurencija Mooreovoj adaptaciji The Intimidation Game.

Posljednji ozbiljni konkurent u ovoj kategoriji – The Theory of Everything scenarista Anthony McCartena, priča je o odnosu između poznatog fizičara Stephena Hawkinga i njegove žene. Scenarij je nastao kao adaptacija memoara Stephenove žene Jane Wilde Hawking – Travelling to Infinity: My life with Stephen i pokriva njenu perspektivu na njihov odnos u trenucima njegove dijagnoze i znanstvenog uspjeha. Neporecivo primamljiva priča režirana od strane Jamesa Marsha koja će, ako ništa drugo, sigurno zaraditi ovogodišnju nominaciju.

Jedno od preostalih mjesta mogao bi zauzeti Inherent Vice Paula Thomasa Andersona. Privatni detektiv Larry „Doc“ Sportello istražuje nestanak svoje bivše cure i njenog sadašnjeg dečka u Los Angelesu. Još jedna priča o nestanku, ali pričana iz nekog sasvim drugačijeg kuta moguće da će ove godine pretendirati na Oscara ili barem nominaciju.

U teškoj borbi za posljednje mjesto među nominiranima između Still Alice Richarda Glatzera i Washa Westmorelanda te Wild Nicka Hornbya, moguće da će izvedba Julianne Moore prevagnuti na stranu Still Alice, iako su dosadašnje prognoze uglavnom davale prednost filmu Wild. Što će biti na kraju, saznat ćemo kroz nekoliko tjedana, a priča u kojoj Moore ima prostora razuzdati svoj talent ona je o Alice Howland, sretno oženjenoj majci troje odrasle djece, afirmiranoj profesorici lingvistike koja započinje zaboravljati riječi. Kad sazna svoju dijagnozu, odjednom će se i obiteljske veze naći ugrožene u traženju načina kako se nositi s novom situacijom.

Iako uz ovu petorku nema mnogo više spomena vrijednih kandidata, vrijedilo bi ipak pobrojati scenarije kao što su Unbroken braće Coen i Richarda LaGravanesea te Williama Nicholsona o heroju iz 2.svjetskog rata – Louisu Zamperiniju te možda Snowpiercera Joon-ho Bong i Kelly Masterson i Rosewater Jona Stewarta. Zaista daleko od nominacije, iako odgovaraju uvjetima iste, su i najnoviji nastavak Hobbita te bajkoviti film Into the Woods James Lapinea, ali i oni su tek dio mora drugih koje će ipak vjerojatnije ove godine Akademija zaobići. Ideje o tome tko bi mogao, a tko ne su tu, preostaje samo vidjeti tko će na kraju zaista i biti ovogodišnji „zlatni“ scenaristi.

Be social

Komentari