YouTube i HDS-ZAMP potpisali ugovor: Tko će se time najviše okoristiti?
Jedna od najpopularnijih i najposjećenijih internet stranica, YouTube, potpisao je ovih dana ugovor s Hrvatskim Društvom Skladatelja (Zaštita autorskih muzičkih prava). Ono što je važno za hrvatske muzičare jest to da će od danas glazbenici s ovih prostora moći ostvarivati prihode preko YouTubea. Stvar funkcionira na sljedeći način – ovisno o broju pregleda određenog sadržaja, na isti će se stavljati i reklame. Ovisno o dužini i vrsti reklame, autor sadržaja će dobiti onoliko novaca koliko se puta pregleda video ovisno o prethodno utvrđenoj tarifi. Ovaj ugovor je na obostranu korist jer će glazbenici moći ostvarivati prijekopotreban prihod, a YouTube će na ovaj način privući nove korisnike.
Iako se obavijest čini i promovira kao odličan način da mladi, neafirmirani glazbenici zarade koju kunu, većini je ipak jasno tko će tu najviše zarađivati. Nije fama da Hrvati ne mogu odoljeti lakim notama pop glazbe pa, sukladno tomu, ‘glazbenici’ koji izvode tu vrstu glazbe imaju i najviše pogleda. Da stvar bude još gora, ovdje se ne radi o nekoliko stotina pregleda, već je razlika nebo i zemlja. Dok prvi broje stotine tisuća pa čak i milijune pregleda, mladi glazbenici jedva da skupe tisuću prijatelja koji će poslušati njihovu najnoviju pjesmu. Sumnjam da je ikada bilo sporno kome je zaista novopotpisanim ugovorom omogućena zarada.