novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

ZA ONA DOBRA STARA VREMENA: Film o generaciji koja se ne može ili ne želi (s)naći

Foto: facebook.com/zodsv
Vrijeme čitanja: 3 minute

Na premijeru filma Eduarda Galića Za ona dobra stara vremena čekalo se s nestrpljenjem, a redateljski nam je veteran ovim velikim povratkom ponudio osvježavajući, bolno iskren i nikada aktualniji film čija radnja, što baš i nije slučaj kod filmova ovakve tematike, stoji čvrsto na zemlji. Nema idealiziranih života mladih ljudi koji se kupaju u novcima i neshvaćeni lutaju tražeći svoj put između uzimanja najskuplje droge i ispijanja martinija s maslinom.

Priča je to o kvartovskim dečkima, generaciji koja izgubljeno luta u društvu zahvaćenom kapitalističkom tranzicijom tražeći svoje mjesto, brkajući moralne vrijednosti i suočavajući se s nikad aktualnijim – ostati ili otići – pitanjem koja je ispričana kroz sjajnu glumačku postavu, režiju i autentični žargon kojeg prate hitovi Prljavaca i grupe Film, indirektno nam dajući dodatni materijal za razmišljanje.

Foto: facebook.com/zodsv

Nema mjesta za nesnalažljive

Radnja prati zagrebačko kvartovsko društvo koje dane provodi na potezu trava-cure-birtija, a fabularni fokus stavljen je na dvojicu nerazdvojnih prijatelja – Bornu (Karlo Mrkša) i Hrvoja (Marko Petrić) koji će zbog svojih dijametralno suprotnih pogleda na život prijateljstvo staviti na kušnju. U liku Hrvoja utjelovljena je bolno istinita sudbina mladića koji s diplomom u rukama završi radeći u skladištu, brojeći kutije Bajadera i Napolitanki  i koji naposljetku popušta pod pritiskom nesređenog sistema, dok je Borna pobornik slobode, zastupajući mišljenje kako sve ovo nema smisla, zgazit će te ako si naivan i nesnalažljiv.

Radnja je na već na samom početku vrlo dinamična, uspijeva uvući i zainteresirati gledatelja – od eksplicitne scene na samom početku, nogometne utakmice i rafala mladenačkih pošalica, do tučnjave u birtiji u kojoj se vide naznake budućeg zapleta. Kroz film, ta je dinamičnost više-manje postojana, ali postoje momenti za koje se nekako čini kao da nisu bili potrebni, djeluju zbunjujuće, poput scene pri kraju filma kada se razbijači s početka dolaze još jednom obračunati u tu neuglednu birtiju. Mogući razlog tome je paralelnost priča koje su donijele brdo zapleta što ih je odjednom sve trebalo razriješiti i opravdati pred gledateljima, a nije se, eto, našao adekvatan dramaturški postupak. Režija ni u jednom trenutku ne skreće u distrakcije što nam omogućava fokusiranost.

Fantastična postava koja otkriva talentiranu mladež

Eduard Galić poznat je po tome da nerijetko u svojim filmovima angažira mlade glumce, a ta ga je praksa i na ovom projektu odvela do možda i najvećeg plusa cijelog filma. Tako su se u glavnim ulogama odlično snašli Marko Petrić koji je definitivno dominantan u svom donošenju lika, te Karlo Mrkša koji je vrlo dojmljiv u svojoj ulozi buntovnog, prikrivenog emotivca.

Foto: facebook.com/zodsv

Osim njih, u filmu su se odlično snašli Vini Juričić kao konobarica koja predstavlja okidač zapleta, Elizabeta Brodić koja je označila prekretnicu u Borninom životu, Andrej Dojkić, Filip Sertić te Denis Bosak, uz eminentna imena poput Matije Prskalo, Dragana Despota, Ksenije Pajić, Mustafe Nadarevića, Ivu Gregurevića te mnoge druge. Glumačka je postava zasigurno jedan od aduta ovog filma, odličan odabir potrebne mladenačke energije i uvjerljive prirodnosti.

Ostati ili otići?

Eduard Galić ovim je filmom zasigurno dao nadu hrvatskoj kinematografiji koja, nažalost, nema previše pobornika. Iskrena, svakodnevna priča o generaciji bez posla, jasne perspektive, poticaja i prilika slika uhvatit će vas svojom realnošću koju iznosi sjajna glumačka postava i jasnim pitanjem što se nameće svakom scenom – trebamo li ostati i boriti se ili otići negdje gdje, tako smo barem čuli, sigurno nećemo brojati kutije Bajadera s diplomom u ruci?

 

Be social
Što misliš o ovom filmu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari