Istaknuto
25.07.2017.

Prošlog tjedna prisjetili smo se deset godina starih albuma, a sada je red došao na deset pamtljivih i dragih nam filmova starih deset godina. Možda to nisu najbolji ili najuspješniji filmovi, ali svakako su ostali u sjećanju i vrijedni su (ponovnog) gledanja.

18.07.2017.

Prije deset godina izašlo je mnogo albuma koji su nam ostali u privremenom sjećanju. Ovo su neki koji su nam sasvim sigurno ostali u trajnom i sumnjamo da ćemo ih prestati slušati.

Film

Dupla doza filmova na sedmom Supetar Super Film Festivalu

25.06.2015. Ziher.hrFoto:Press

Sedmo izdanje Supetar Super Film Festivala održat će se od 14. do 18. srpnja u Supetru na otoku Braču, a tijekom šest dana službenog festivalskog programa publiku očekuje čak 40 izvrsnih filmova recentne domaće, regionalne i europske produkcije dokumentarnog filma kratkog i dugog metra čime je Supetar oborio vlastite rekorde. Velika novost je i uvođenje dviju novih festivalskih lokacija (ljetno kino Supetar i ljetno kino Ratac na rivi) i tri nova popratna programa.

Uz službenu konkurenciju, u kojoj će ove godine biti prikazano 14 filmova iz deset zemalja i već tradicionalnu Retrospektivu koju je za nas odabrao Đelo Hadžiselimović, festival će obogatiti selekcija glazbenog dokumentarnog filma i animiranog dokumentarnog filma te novi program pod nazivom Retrospektiva autora, koji će ove godine predstaviti rad bosanskohercegovačkog redatelja Nedžada Begovića.

U službenoj konkurenciji, osam filmova bit će premijerno prikazano u Hrvatskoj, a među njima se ističu filmovi kao što je Every Face Has a Name Magnusa Gerttena koji se bavi traumama preživjelih iz Drugog svjetskog rata. Hrvatsku premijeru imat će i film Super-Unit autorice Terese Czepiec, prikazan na festivalu DOK Leipzig, najuglednijem europskom festivalu dokumentarnog filma. Film se bavi nasljeđem vizionarskih ideja Le Courbesiera i njihovim utjelovljenjem u golemoj stambenoj zgradi u poljskim Katowicama. Topla priča o odrastanju čeka nas u filmu Giovanni and the Water Ballet nizozemske autorice Astrid Bussink koji prati dječaka Giovannija koji želi sudjelovati u nacionalnom prvenstvu u sinkroniziranom plivanju, namijenjenom prvenstveno za djevojčice. Domaće snage u službenoj konkurenciji predstavlja film Ana Trg Jelene Novaković o dvjema prodavačicama religijskih suvenira koje drže štandove ispred crkve i njihovoj interakciji bez koje je trg nezamisliv. Film je nedavno nagrađen na Festivalu mediteranskog filma u Splitu, a na Supetru nastavlja svoju dalmatinsku turneju.

Foto: Press

Foto: Press

U retrospektivi koju je odabrao Đelo Hadžiselimović, svakako vrijedi istaknuti dva domaća dokumentarna hita koja se bave aktualnim društvenim problemima – Djeca tranzicije Matije Vukšića koji dolazi na Supetar nakon turneje regionalnim festivalima. Film je to koji se bavi generacijom rođenom početkom stoljeća, njihovim odrastanjem, snovima i društvom u kojem žive. Utopija Mladena Ćapina prikaz je Hrvatske kao zemlje s bogatom prirodnom i kulturnom baštinom koja je trebala postati nova Švicarska, suprotstavlja sliku o hrvatskoj politici, nikad ispunjenim obećanjima, korupciji i svemu što politiku kod nas prati.

Uz šest službenih festivalskih dana, program započinjemo već 13. srpnja na već tradicionalnom nultom danu, kojeg će i ove godine obilježiti projekcija Oscarom nagrađenog dokumentarca – ove godine to je Citizenfour redateljice Laure Poitras koji govori o Edwardu Snowdenu, s kojim je autorica snimila niz intervjua u Hong Kongu i prije otkrivanja njegovog identiteta. Film koji je aktualniji nego ikada zasigurno će izazvati veliki interes supetarske publike.

Uz bogat filmski program, festival će tradicionalno održati i niz popratnih programa, kao što su dvije radionice dokumentarnog filma – za djecu i za mlade i odrasle, razgovori i druženja s autorima filmova, predavanja Đele Hadžiselimovića i Nedžada Begovića, izložbu fotografija sa prethodnih izdanja festivala, a sve one koji posjete Supetar čekaju i brojni gosti iznenađenja.

Više o festivalu možete pročitati na službenoj Facebook stranici festivala. 

Komentari