Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Film

Eurofilm: Kad satira prestane biti hiperbola (”In the Loop”, A. Iannucci)

16.05.2016. Stjepan ĆulapFoto: heykmart.tumblr.com

Kad nemaš o čemu razgovarati, udri po politici. Svakoj osobi koja se duže vrijeme zadržava u javnim prijevozima i zatvorenim zapušenim kafićima itekako je poznat ovaj fenomen. Ozbiljan razgovor zahtijeva kompleksnije baratanje informacijama i nakon nekog vremena ga se zaobilazi. Neozbiljan je razgovor u ovom slučaju problem. Kada nešto postane parodija vlastitog postojanja, jako je teško kovati dovitljive šale na istu temu. To je vješto pokazala Julia Louis-Dreyfus na prošlogodišnjoj dodjeli Emmyja, kada je u svojem pobjedničkom govoru iskoristila citat Seline Meyer, političarke koju utjelovljuje u seriji Veep. Štos je u tome što su to riječi koje je izgovorio aktualni kandidat za američkog predsjednika, Donald Trump, a Louis-Dreyfus je napomenula da je sve teže i teže satirizirati politiku.

Toga je svjestan i autor serije Armando Iannucci koji, zajedno s gomilom sjajnih scenarista,  nekim čudom i dalje uspijeva održati jednaku razinu britke svježine sa spomenutom satirom koja ulazi u svoju petu sezonu. Prije hvatanja u koštac s američkom politikom, Iannucci je operirao na britanskom području sa serijom The Thick of It. Nakon toga je uslijedio dugometražni spin-off film pod nazivom In the Loop, koji je pod istim krovom skupio te dvije politički egomanske države.

Foto_ screenwack.tumblr.com

Foto: screenwack.tumblr.com

Vlade spomenutih država u stanju su napetosti. Vojna se akcija sprema na području neimenovane zemlje na Bliskom Istoku, a britanski ministar međunarodnog razvoja Simon Foster (Tom Hollander) u intervju za BBC na pitanje koje je izvan njegove domene odgovara: ”War is unforeseeable’‘. Čak i kada bi rečenicu preveli na hrvatski, ona jednako zvuči – kao tehnokratska, blaga, nenapadna i filtrirana floskula. Koliko god fraza zvučala benigno, ona poremeti službenim izjavama već pripremljeno polje. Iako Simon dobije novi intervju i priliku za iskupljenje, jadnik se dodatno zakopava konstatacijom koja nalaže da je stanje mira poželjno, no ponekad je potrebno popeti se na ”planinu konflikta”. Ovdje počinje drugi rat na relaciji UK-SAD. I dok predstavnik američkog državnog tajništva Linton Barwick (David Rasche) priprema tajne ratne pregovore mimo znanja druge strane, u Washington pristiže britanski komunikacijski stručnjak Malcolm Tucker (Peter Capaldi). Generirajući lik Alastaira Campbella, spin doktora bivšeg premijera Tonyja Blaira, Tucker je ciničan prostak s neciviliziranim jezikom koji poput kakvog agresivnog motora konstantno proizvodi riječi koje, iako nisu za svakoga, ponekad su nužno potrebne u razvodnjenoj diplomaciji.

Foto: fuckyespetercapaldi.tumblr.com

Foto: fuckyespetercapaldi.tumblr.com

Iako cijela tematika neodoljivo podsjeća na uzavrelu situaciju na početku rata u Iraku, film nam daje uvid u proceduralne trenutke koje se rijetko mogu vidjeti na kamerama. Poneki od tih političkih aktera mogu se okarakterizirati kao moćna elita, no najviše je onih umornih hrčaka u odijelima koji trče na mjestu u svojem kavezu, pritom obavljajući silne, beskorisne poslove za tašte glavešine. Priča se može jednostavno skratiti i na ovaj način – oportunizam nadjačava idealizam, a istina nije etički imperativ, već pažljivo proračunata kalkulacija.

Uz doista izvrstan scenarij (nominiran za Oscara 2010.godine) koji je Iannucci napisao sa svojim trenutnim kolegama (Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Tony Roche), potrebno je spomenuti i sjajne sporedne uloge za koje su zaslužni Mimi Kennedy, James Gandolfini te Steve Coogan. Ipak, čak i među onim svjesnijim likovima, teško da se može osjetiti grižnja savjesti. Rat je ljudska patnja, a njihova je jedina patnja ta što poneki od njih nisu na višoj poziciji u svojim karijerama. Teško je upustiti se u satiriziranje nečega što postaje stvarnost.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(2 votes, average: 4.500 out of 5)

Komentari