Istaknuto
19.09.2017.

Do kraja godine ostalo je nešto više od tri mjeseca, taman dovoljno vremena da zaboravimo loše filmsko ljeto - ovo su naslovi koje nećemo propustiti.

18.09.2017.

Međunarodni festival razvojnog kazališta Ganz novi festival u svojem će se 7. izdanju održati u dva termina, od 21. do 24. rujna te od 7. do 16. prosinca. U rujanskom dijelu programa 70-ak umjetnika/ca i studenata/ica te 45 filmskih autora/ica predstavit će svoje plesne i kazališne predstave, multimedijalne instalacije, filmove i radionice.

Film

Fantastoide: Disati („Air“, C. Cantamessa, 2015)

29.02.2016. Dinko Štimacfoto: https://www.facebook.com/airthemovie/

Postapokaliptični film Air Christiana Cantamesse, njegov redateljski debi, izraženo je atmosferično djelo. Tek troje likova – Bauer (Djimon Hounsou), Abby (Sandrine Holt) i Cartwright (Norman Reedus, koji je gledateljima serije The Walking Dead poznat kroz lik Daryla Dixona) – u skučenim interijerima prenamijenjenog silosa interkontinentalnih balističkih projektila američke vojske vode borbu za očuvanje sjemena čovječanstva potrebnog za novi pokušaj ljudskog života na ratom devastiranoj Zemlji. U bliskoj budućnosti, naime, došlo je do nuklearnog rata u kojem je većina čovječanstva izginula. Po svemu sudeći, od ljudske su rase preživjeli tek ranije kriogenički „uskladišteni“ znanstvenici koji u svojem hibernacijskom stanju čekaju da površinski uvjeti opet postanu pogodni za život. Bauer i Cartwright, tehničari su koji se bude svakih pola godine i vrše održavanje strojeva neophodnih za očuvanje kontinuiteta projekta.

Atmosfera koju Air postiže interakcijom troje likova (od kojih je Abby plod Bauerove mašte) u tek nekoliko soba vojne instalacije iznenađujuće je zgusnuta i teška. Oba muškarca, naime, u tijeku se svoje službe suočavaju s progresivnim narastanjem sumnje u zadaću koja im je dodijeljena. Malodušnost protagonista uvjerljivo je podcrtana interijerom u kojem se nalaze. Scenografija je spoj vizualnog stila hladnoratovskih 50-ih i 60-ih godina prošloga stoljeća s dodatkom suvremene tehnologije. Spoj dviju tehnoloških linija uspostavlja iznimno neobičan produkt: ugođaj hladnoratovskog atomskog bunkera koji je uz šlampavu izvedbu tek napola osuvremenjen. Podzemni je kompleks, naime, ispunjen naglašeno nefuturističkom tehnologijom, gdje je čak i jedino zaista znanstvenofantastično mjesto – kriogenički krevet – izveden poprilično smiješno, poput kakvog neuvjerljivog kućnog projekta. Iako bi se ovakav pristup izvedbi scenografije moglo otpisati i opisati ga amaterskim ili nerazrađenim on ustvari ima vrlo važnu ulogu u razvijanju sveukupnog ugođaja djela. Naizgled nerazrađen, neuredan i općenito šlampav interijer efikasno podcrtava emocionalna stanja sumnje, beznađa i mahnitosti kroz koja prolaze glavni likovi. Utoliko, Bauer i Cartwright nisu nekakvi povlaštenici koji u jednom velikom i dičnom projektu spašavanja čovječanstva izvolijevaju imati histerične provale i besmislena gunđanja. Oni su dvojica ostavljenih i izgubljenih ljudi na čija je leđa nabačen nezamislivi teret naizgled loše razrađenog projekta baziranog na lažima.

foto: https://www.facebook.com/airthemovie/

foto: https://www.facebook.com/airthemovie/

Upravo zbog ove uspješno ostvarene međuigre između emocionalnih stanja protagonista i njihovog okoliša, a koja upućuje u sve dublje i mahnitije ponore apsolutnog očaja i fatalizma, šablonski je sretni kraj filma Air naprasan i posve neprikladan. Kraj, naime, nikako ne zaokružuje načete emocionalne motivske cjeline već ih siječe kao na panju – pretvorivši čitav raniji napor u nedovršeni batrljak. Loš dojam potvrđuje i glumačka izvedba zasigurno najveće zvijezde filma – Normana Reedusa. Reedus je za ovaj film zadržao vizualni i karakterni identitet poznat iz Živih mrtvaca – što ni za njega, ali ni za Air nije odveć produktivno. Stječe se, naime, dojam da je Reedus tu tek da marketinški pogura priču, a ne da se u okviru konkretnog filmskog djela maksimalno ostvari kao glumac, tj. filmski lik. Sve ovo rezultira jednim skromnim i nepretencionznim filmom koji iznimno efikasno uspostavlja emocionalni ugođaj postapokaliptičnog beznađa i besmisla, ali koji ipak nije pretjerano inovativan ili izniman. Ali je korektno izveden – solidan i dopadljiv.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(No Ratings Yet)

Komentari