Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Glazba

Izvještaj – MIMO: Glazbeni teatar u izvedbi sastava Fjodor i The Marshmallow Notebooks

02.03.2015. Nikolina Lončar
[The Marshmallow Notebooks] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

[The Marshmallow Notebooks] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

Uvijek mi je drago vidjeti kako jedno od poznatijih ostvarenja zagrebačke moderne arhitekture izlazi izvan okvira svoje osnovne namjene. U ovom slučaju radi se o Muzeju suvremene umjetnosti koji je ugostio koncertni program MIMO, a čiji puni naziv označava Medijski Inventar Muzičkih Originala. Ne znam koje bi točno ime bolje opisalo ovaj organizacijski pothvat, jer se radi o atipičnom programu za predstavljanje domaće scene, a koji već drugu sezonu okuplja kantautore i bendove vrijedne preslušavanja. Tako je ovaj mjesec dvorana Gorgona ugostila indie pop kantautora Matiju Habijanca koji se skriva iza imena The Marshmallow Notebooks i eksperimentalan psych/noise sastav Fjodor.

Koncepcija samog nastupa ostvarena je gotovo u kazališnoj maniri. Dok posjetitelji sjede na strmim tribinama, bend nastupa na pozornici koja, iako bez neke scenografije osim loga organizatora, na specifičan način imitira kulise teatra. Zbog ove atmosfere i publika prati koncertni nastup pozornije, u tišini, bez onoga iritantnoga žamora kojim su klupske svirke nerijetko popraćene. Sama se izvedba istovremeno emitira i na radiju, a sigurna sam da se i slučajni slušatelji Prvog programa iznenade kada shvate da se radi o live prijenosu domaćih izvođača koji i nemaju toliko često priliku biti u medijskom prostoru naših javnih kuća, a čiji je glazbeni opus itekako vrijedan pažnje i poznavanja šire javnosti. Može li se tu upotrijebiti riječ ‘originali’ koja je sadržana u naslovu ovog programa? Naravno, a to potkrepljuju i ova dva nastupa koja su uslijedila nakon kraće uvodne riječi voditeljice Jelene Balent.

[The Marshmallow Notebooks] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

[The Marshmallow Notebooks] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

Što se tiče The Marshmallow Notebooks, vjerujem da mi je ovo peti put da sam se našla na koncertu ovog izvođača, bilo da nastupa kao predgrupa ili kao zvijezda večeri, tako da sam se našla u nezgodnoj poziciji da ponovno pokušam opisati pozitivne emocije koji ovi nastupi pobuđuju u meni, a da se ne radi o copy-paste rečenicama koje sam već negdje upotrijebila i da, bar donekle, zvuči originalno. Nebitno radi li se tu o pisanju izvještaja ili o tome da sam usmenom predajom s entuzijazmom pričala o njegovim prijašnjim svirkama. Talentirani Matija je prvi dio koncerta odradio sam, ležerno i opušteno prebirući po žicama svoje gitare, a nježnom i usporenom izvedbom pjesme Every Little Thing pripremio nas je za novu skladbu iz vlastitog bogatog opusa, baladu Lossless koja je prožeta i ćutljivom dozom ironičnog humora.

Na pjesmi Crawl into warmth pridružili su mu se i prateći glazbenici, Vlado Brljak na udaraljkama i Matko Botić na mandolini, a u ovom je aranžmanu i cijeli nastup dobio dodatan uzlet. Zaredale su se tu Take More Pictures, You Can Tell Me Lies te vječni ljetni hitovi Summer i Last Tourist in Town. Setlista je bila savršeno ukomponirana, tako da se uz gradaciju sam koncert razvijao od sporijih do bržih dionica, a jedna za drugom klizile su kao dobro vino niz grlo. Unatoč tome što ove pjesme nisu francuske šansone, one vas u mislima mogu odvesti na putovanje kroz bespuća Provanse uz čašu finog roséa, a u tome i leži čar Matijine glazbene radionice.

Indie kantautor se uz pljesak povukao u backstage, a uslijedilo je informativno ćakulanje u vezi samih izvođača ove večeri. Intermezzo između ovog i sljedećeg nastupa činilo je gostovanje Gorana Pavlova, glazbenog kritičara Potliste.com te Vedrana Brkulja, novinara T-portala i suradnika magazina Rolling Stone, koji su u kraćem razgovoru predstavili muzičare koje smo jučer imali prilike vidjeti u Muzeju suvremene umjetnosti. Nakon ove glazbeno-edukacijske stanke, pozornicu je zauzeo bend Fjodor.

[Fjodor] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

[Fjodor] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

Ovaj je zagrebački space/noise bend priredio u potpunosti drugačiji nastup od prethodnoga, stvarajući apstraktne audio slike koje su, umjesto nanosa boje, bile načinjene upravo od različitih glazbenih slojeva. Prva je pjesma trajala dobrih četrdesetak minuta, a u njoj su se izmjenjivale bluzerske solaže, psihodelični transoidni ritmovi, ali i mudro tempirane distorzije te shoegazerski šumovi. Zvučne oscilacije prožete hipnotičkim vibrama upijale su se u zidove Gorgone, a možda se tu najbolje osjetilo što znači ‘kristalno jasan 3D zvuk’ kakvim etiketiraju ovu dvoranu. Ova skladba je zapravo predstavljala fuziju četiri nove pjesme u jednu dugometražnu glazbenu točku, a kod ovakvih izvedbi mi je uvijek fascinantno promatrati kako ni gitarist, ni basist, a posebice bubnjar ne ispadaju iz ritma, već konzistentno održavaju tempo i uigranost kojima izvode svoje kaleidoskopske psych numere.

Fjodor je školski primjer ovakvoga pristupa, a vjerojatno bi se svidio obožavatljima sličnog strujanja na našoj sceni, psihodeličnog stoner sastava Seven That Spells – iako Fjodor zvuči melodičnije i zaigranije. Druga pjesma koju su izveli, Tsunami, trajala je nešto kraće, desetak minuta, ali je zato bila ubrzanija i žustrija, energična i glasna. Bilo je tu čak i brzih riffovlja koji su na mahove koketirali s metalom, a ova je glazbena predstava stvarala transcendentalne ambijente koji su se kao na projektoru izredali na pozornici. Zbog svega navedenog ne vjerujem da bi ovaj eksperimentalan nastup ikoga ostavio ravnodušnim.

[Fjodor] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

[Fjodor] Foto: Valentina Cetin/ziher.hr

Odlazak Fjodora s bine označio je i kraj same glazbene večeri u muzeju, a posjetitelji su se zaputili doma već u deset navečer. Idealno vrijeme za povratak kući kada je nedjelja u pitanju, posebice radi slabije frekvencije javnog prijevoza. A i ovo je, s druge strane, bila opuštena večer u Novom Zagrebu, koja i nije zahtijevala neke daljnje peripetije nakon samog nastupa.

U svakom slučaju, MIMO pruža poseban doživljaj što se tiče koncertne organizacije, kakav ćete rijetko imati prilike igdje drugdje doživjeti. Intiman nastup u kojem ćete glazbene zvijezde večeri gledati kao kazališne izvođače, a s druge strane neometano upijati zvučne podražaje koje oni emitiraju s pozornice uokvirene masivnim zastorima. Uostalom, ovakvi programi postavljaju MSU u žarište kulturnog života cijelog dijela grada smještenog južno od Save, i to u spektru raznolikih umjetnosti, bilo da je u pitanju slikarstvo, kiparstvo, film ili glazba na kojoj je, izvanredno, i bio naglasak ove večeri. A što nam je Medijski Inventar Muzičkih Originala spremio za sljedeći nastup, moći ćete vidjeti već 29. ožujka.

Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(2 votes, average: 4.000 out of 5)

Komentari