Istaknuto
23.10.2017.

Oliver Frljić režirao je u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru klasičnu Euripidovu tragediju kao predstavu o društvu u kojem je žena građanin drugoga reda. "Medeja" je na ovogodišnjim Gavellinim večerima osvojila nagradu za najbolju predstavu i za najbolju žensku ulogu.

19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

Glazba

Operacija “Pustinjska oluja“ u režiji Karme To Burn

03.02.2013. Domagoj Puškarić

Foto: facebook.com/Karma to Burn

Događaj koji je obilježio i usmjerio koncert Karme To Burn je njihovo zaustavljanje na granici Hrvatske i Mađarske. Nekoliko tjedana su već na turneji, a u Zagreb su dolazili iz Rumunjske. Ništa ne bi bilo problematično u prijelazu granice, da ih gospoda nisu zadržali satima na pregledu. Ne znam je li riječ o nedostatku potrebnih dokumenata ili o carinicima koji na toj granici ne susreću često bendove pa ne znaju da bend i klub imaju raspored koji trebaju ispoštovati, ali nije prvi put da neki bend kasni zbog navedene problematike. No dobro, kako kažu policajci: “Mi samo radimo svoj posao“. Nadam se da su zaradili dnevnicu.

Dobio sam informaciju da je organizator s bendom dogovorio dva sata svirke pa je planirano bilo da Karma krene u 22:15. Tada sam i došao te naišao na obavijest da bend kasni zbog gore spomenutih problema. Uz Karmu, u planu su bile i dvije predgrupe, švicarski Rozbub i slovenski Entheogen. Ovi prvi su s Karmom na turneji, dakle i njih je dopala sudbina granice. Entheogen je imao odličnu priliku izvući najbolje iz ove čudne situacije i priskrbiti si novu publiku. Nisam toliko upućen u sve moguće podvrste metala, ali kroz razgovor sam doznao da je to nešto u krugu sludge metala. Na prvi pogled smo zaključili da su instrumentalni bend, ali zapravo nisu u potpunosti jer vokalne dionice puštaju preko laptopa… Ni sam ne znam je li to glupa ili zanimljiva metoda.

Čekanje i čekanje…

Predgrupa je završila oko 23:30, a ljudima i dalje nije bilo jasno hoće li koncerta biti ili ne. Petnaestak minuta iza ponoći Karma To Burn je došla kombijem pred KSET. Odmah su po dolasku krenuli s opremom na binu ne bi li što prije sve pripremili. Čekao sam ih vani i začudilo me to što su ih rijetki prepoznali. Postavili su sve u petnaest minuta i oko pola jedan krenuli odmah u žestokom ritmu. Nema smisla navoditi imena pjesama jer ih nikako ne pamtim… a pamtio bi ih kada bi pjesme imale, umjesto brojeva, neke normalne nazive. KSET-ov program ne smije duže trajati od pola jedan, tako da je ovo bilo dosta zanimljiva/neizvjesna situacija, a još je samo nedostajalo da dođe policija i prekine koncert zbog prekoračenja vremena.

Foto: Domagoj Puškarić

Iako sada sviraju u pomlađenoj postavi, zvuče besprijekorno. Imajmo na umu da su se doslovno iz kombija popeli direktno na binu i bez tonske krenuli uništavati KSET. Bol u nogama i vratu neizbježna je posljedica njihovog sat i petnaest dugog seta, a što bi tek bilo da su odsvirali planiranih dva sata. Ta okorjelost koja jednostavno mami poglede, čas u ludog basista Mitcha koji u dnevnom outfitu izgleda kao Lemmyjev najbolji prijatelj, a čas u gitarista Williama koji je iskustvo sviranja nakon gnjavaže s carinom usporedio s ljutim sexom. Novi bubnjar Evan zamijenio je Roba Oswalda te sudeći prema starim Karminim snimkama koje sam vidio, radi izuzetan posao. Svira jako dobro, točno i nabrijano kako i priliči bendu poput K2B. Ne trebaju njima raznorazne pedale, samo jedna moćna distorzija i velika jaka pojačala koja im “čuvaju leđa”. Najbolji scenski nastup, ali i najednostavniji ispada klasično headbenganje u savijenim koljenima. Dobar rad reflektorima i svjetlima svakako je pridonio atmosferi, a onaj dim što ga ispuhuju na binu je doslovno dao dojam da su gore neki pustinjski psi koji lutaju i zaustave se gdje ih netko ugosti.

Profesionalan pristup na prvom mjestu

Čekajući Karmu nekoliko sam puta čuo komentare u stilu “bend će pop***iti zbog svega što su prošli i u klub doći ljuti i nabrijani“. Ništa od toga nije se dogodilo, upravo suprotno.  Profesionalnost ovih glazbenika je na razini kakva se rijetko viđa. Prepun je klub to znao nagraditi, iako ostaje žal što koncert nije bio duži. Članovi benda su se uvjerili da imaju vjernu publiku u Zagrebu te će im to, nadam se, izbrisati pogranične probleme iz pamćenja.

Proteklih mjeseci je nekoliko domaćih stoner bendova sviralo u KSET-u, a dolazak legendi žanra lijepo je zaokružio cijelu priču. Očito je da se ta scena diže, a neki kažu da je u KSET-u stoner novi punk. Kako god bilo, dobro je,  jer su navedeni koncerti bili odlično posjećeni, a svjesni smo da je posjećenost dobra za scenu.

Komentari