Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

Organ Vida “Otkrivanja”: Nedodirljiva i skrivena fotografija ulovljena u dokumentaciji

15.09.2016. Magdalena Rikanović
Foto: Magdalena Rikanović / Ziher.hr

Osmo izdanje Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida uvelo nas je u duh teme Otkrivanja 13. rujna, otvorenjem na atraktivnoj lokaciji u srcu Francuskog paviljona. Imena sudionika ovogodišnjeg programa su: Andrea i Magda, Mario Brand, M. Scott Brauer, Kirill Golovchenko, Pierre Liebaert, Gidon Levin, Anne Muchler & Nico Schmitz, Michal Siarek, Maria Sturm & Cemre Yesil i Qian Zhao.

Organ Vida, od samih početaka, stvorio je viziju festivala koji upoznaje i promovira mlade umjetnike, suvremene, hrvatske i inozemne fotografske kulture s naglaskom na proširivanju fotografske scene, osobito u Hrvatskoj.
Sudionici ovogodišnjeg natječaja festivala odgovorili su na njega dokumentarnom fotografijom podsjećajući me osobno na izrežirane konceptualne kolaže filmske role u čemu je eventualna presudnost promatranja izložbenog dijela stvarala atmosferu ritmičnosti življenja stvarnog svijeta.

Tema poput Otkrivanja vrlo je opširna, i jednako tako opskurna, da iz nje umjetnik može stvoriti svoj vlastiti identitet bez obzira na to poznaje li teren u kojem se kreće. Razlog tome je da je tema tek početak stvaranja konstrukcije koja u umu umjetnika jedina ima smisao. Tijek izlaganja te ideje zapravo je kritika od strane promatrača. Moja misao i objašnjenje “Otkrivanja” stvara svijet koji zadire duboko u filozofsku sferu analize kritične mase. Recipročno egzaktnim znanostima koje su točno mjerljive u brojkama, glavna izložba ovogodišnjeg 8. izdanja Međunarodnog festivala je grupna izložba fotografija koja se kosi s tim uvjerenjima. Ona nas upoznaje s trenucima koje su laiku neprimjetne, štoviše nevidljive. I to je bit izlaganja! Izlaganja u kojem primorani promatranjem spoznajemo da ponekad upoznajemo sebe kao individuu koja nenamjerno ne mari za svakodnevne radnje na koje su nas uprizorili umjetnici. Razmišljajući o tome, pomogla sam sebi samoj približiti postav izložbe. Rad desetero različitih umjetnika rezultirao je s deset različitih interpretacija. Ono je “na prvu ruku” djelovalo vrlo različito i kaotično, ali u opusu zajedničkog sklopa imalo je svoju svrhu i smisao.

Foto: Magdalena Rikanović / Ziher.hr

Foto: Magdalena Rikanović / Ziher.hr

Usporedna analiza Kirilla Golovchenka i Maria Branda

Usuđujem se analizirati rad izloženog ukrajinskog fotografa Kirilla Golovchenka u seriji fotografija Gorka zelena dinja u kojem je htio, iliti pokušao, publici približiti prodavače voća. Prikazao je njihovu svakodnevicu uz ukrajinske autoceste u pokušaju prehranjivanja sebe i svoje obitelji u čemu se očitava nagomilanost emocionalnih borbi koje su ispisane na borama njihovih lica i sitnim prezentiranim detaljima života. Njegova izvorna projektna dokumentarno-konceptualna arhiva duboko je pohranjena u svijesti. Promatrajući djelomičnu reprodukciju tog slijeda događaja u nama zapravo stvara empatiju zbog današnje realne slike svijeta. Kirill je uspješno konstruirao realnost u empatiju. Probudio je nešto u nama da reagiramo sada i ubuduće. Spoznaju ljudske vrijednosti koja koegzistira u našem poimanju umova. Ona je bolna, moćna i svepriznajuća.

Foto: Magdalena Rikanović / Ziher.hr

Foto: Magdalena Rikanović / Ziher.hr

S druge strane, zanimljiv njemački fotograf Mario Brand u seriji fotografija Pripovjedačica stvara jedinstvenu ljepotu prikaza filmskih rola koje više nisu u upotrebi. I to je prividno najbanalniji dio izložbenog prostora. Ulaskom u paviljon gotovo da je Pripovjedačica prvo što ugleda svjetlo dana. I postavlja se pitanje, koji je kontekst ovoga? Postoji li jednostavnost u formi fotografija na kojima je jedna te ista ploča ili treba pretpostaviti kompliciranost ljudi koja prezentira nas same. Je li Mario htio prikazati svoje svjedočenje ljudi kao dosadne, banalne i nakaradne ili je htio time potaknuti samostojeću kritiku koja je oduvijek bila u nama? Osobno seriju fotografija Pripovjedačica smatram najinteresantnijim dijelom izložbenog postava jer njime počinje ili završava putovanje. Postav je simultan, tj. postojeći i istodoban. Zamislite kako vjerujete da vaš život ide u jednom te istom smjeru bez uzbuđenja, te ne nalazite apstraktnu nit koja bi vas trebala odvesti u novi smjer. Kada u biti ona postoji cijelo vrijeme. Uz vas je i čeka da se prepozna kako bi uživali u slobodi razgovora o filozofiji života. Jer život kao takav nikada ne staje. On je plima i oseka, te svaka radnja i kretnja postaje nešto nepoznato u čemu treba prepoznati dio sebe. Na ovome se zaustavljam i pozivam vas da se uputite u smjeru Francuskog paviljona na izložbu “Otkrivanja” i u miru spoznate svemir u sebi i oko sebe.

Izložbu možete pogledati sve do 23. rujna u prostorima SC-a gdje ljepota prezentiranih tema svih autora leži jedino na nama da ju prepoznamo, te ostavlja kritiku i potrebu za učenjem već naučenog.


(Visited 136 times, 1 visits today)
Što misliš o ovoj izložbi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(3 votes, average: 4.333 out of 5)

Komentari