Istaknuto
21.04.2017.

U Galeriji Klovićevi dvori trenutno je, uz Izazove moderne i retrospektivu Željka Senečića, postavljena i samostalna izložba All you need is luck Nikoline Ivezić. Radi se o jednoj od najprepoznatljivijih suvremenih slikarica (pogotovo za češće posjetioce Kluba na zagrebačkom Filozofskom, Limba ili kafića Boja) koja je razvila autentičan umjetnički izraz, stvorivši tako već poznate tzv. slikoreljefe ili piktoplastike, odnosno slike koje izlaze izvan svojih okvira u prostor.

21.04.2017.

U novoj seriji intervjua okupljenim pod nazivom "Let's jazz" predstavit ćemo novu hrvatsku jazz scenu. Njen prvi predstavnik je pijanist Zvjezdan Ružić.

Vizart

Pohvala jednostavnosti Ivana Tudeka u Laubi

31.03.2017. Jelena KovačevFoto: winds of change/ Ivan Tudek

U Laubi se večeras u 19 sati otvara izložba Ivana Tudeka pod nazivom Pohvala Jednostavnosti. Ona predstavlja ciklus od dvadeset radova srednjeg formata u kojima se Tudek poigrava i balansirana između čisto slikarske i strip forme.

Radovi su napravljeni na ljepljenkama standardne veličine (70x100cm) na koji su nanošeni akrilne boje, crteži i tekst. Potez kista je nevidljiv, a pažnja se usmjerava na stripovsku interakciju crteža i teksta podijeljenu u dva ili tri kadra.
Tekst na hrvatskom ili engleskom jeziku služi više od naziva slike, on nas također uvodi u naraciju koja će se odviti u prikazu ispod. Kadar ili njegovo izostajanje služi i kao nositelj radnje ili poanta samog djela. Boja, s druge strane ne igra gotovo nikakvu ulogu i služi kao podloga s ambijentalnim ugođajem.

Ivan Tudek svojim duhovitim, ali i pronicljivim radovima pronalazi posebno mjesto u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti. Zbog svoje tehnološke i formalne jednostavnosti moglo bi se njegove radove poistovjetiti s komičnim giphovima, memeovima i Facebook postovima, no ipak umjetnik svojim promišljanjima o svom okruženju nudi više od same zabave.

Suprotstavljajući se umjetnosti koju javnost ne razumije, Tudek spada u kategoriju umjetnika koji glorificira jednostavnost bez gubljenja sadržajnog značenja djela. Djeluje po principu Edwarda Rusche sadržanom u izjavi: “Interesira me glorifikacija stvari za koje bi svijet mogao reći da ju ne zaslužuju. Nešto što je zaboravljeno, nešto na što je pažnja usmjerena kao da je neka vrsta svetog objekta. To je najveća tajna: što je to što će uhvatiti moju pažnju.”

„Stripovska igra u stilu Alana Forda, odgovor na zagonetke i rebuse antičke Sfinge su nam pred nosom, moramo samo biti dovoljno prirodni i prizemni kako bi ih vidjeli. Što je drugo “Awaking” nego jednostavno, fizičko otvaranje zatvorenih očiju? Ili svjetionik koji je “Salvation” za izgubljene na moru?“ (iz teksta o izložbi)

Komentari