Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Izvedbene umjetnosti

Premijera baletne večeri “Šeherezada & Carmen” u HNK Zajc

11.04.2015. Ziher.hr
[Šeherezada] Foto: www.hnk-zajc.hr

[Šeherezada] Foto: www.hnk-zajc.hr

Dvije snažne žene, dvije vječne heroine u dvostrukoj premijeri Baleta HNK Ivana pl. Zajca Rijeka – „Šeherezada“ Nikolaja Rimskog Korsakova u koreografiji Lea Mujića i „Carmen“ Georgesa Bizeta koreografa Ronalda Savkovića. Premijera se održala u petak, 10. travnja.

„Šeherezada“ i „Carmen“ dva su proslavljena djela baletne literature koja su oživljena kroz posve nova viđenja, istaknuo je ravnatelj riječkog baleta Ronald Savković. Također je napomeno kako su ova dva različita djela, kako scenski tako i izvedbeno, nastojali povezati scenografijom Dalibora Laginje i kostimografijom Aleksandra Nošpala. Iako različite estetike, ona uspjevaju koegzistirati zajedno unutar jedne baletne večeri.

Leo Mujić napomenuo je kako je „Šeherezada“ nastala u suradnji sa svjetski poznatom balerinom i pedagoginjom, njegovom asistenticom na projektu Iljom Louwen. Radeći na predstavi, pokušao je odgovoriti na pitanje zašto danas postavljati „Šeherezadu“ te ju je stoga smjestio u Dubai, današnju prijestolicu financijske moći arapskog svijeta, postavljajući pitanje o opstanku ovoga grada ako se naftni izvori jednom iscrpe.

Iako je predstava bazirana na odnosima između likova kod kojih dominira jedna osobina kao što su ironija, strast, ljubav, agresivnost ili mudrost, u predstavi su ipak, kako je Mujić naglasio, u prvom planu glazba i pokret. „Šeherezada“ će biti popraćena i video projekcijom autorica Aleksandre Ane Buković, Liberte Mišan i Nine Zimmerman.

[Carmen] Foto: www.hnk-zajc.hr

[Carmen] Foto: www.hnk-zajc.hr

S druge pak strane, Ronald Savković svojom je „Carmen“ prvi put u karijeri ušao u prostor koreodrame, u kojoj su ljubav, ljubomora i smrt prisutni od prve scene, a okarakterizirao ju je kao provokativnu, brzu i gotovo filmsku. Istaknuo je i svoju snažnu fascinaciju ovim Bizetovim djelom, a kao presudnu za svoj život i karijeru naveo „Carmen“ Tomaža Pandura koja je u Rijeci izvedena 1992. godine.

Naslovne uloge pripale su članicama riječkog ansambla – Šeherezadu će utjeloviti Marta Kanazir, a Carmen Tamara Szilagyi. Uz  Kanazir, u „Šeherezadi“ će solistički nastupiti  Balasz Baranyai, Svebor Zgurić, Paula Rus, Balint Raucher i drugi, dok će uz Tamaru Szilagyi u „Carmen“ plesati Cristina Lukanec, Irina Köteles, Andrei Köteles, Owen Lane, Joseph Cane i ostali.

Marin Blažević, zamjenik intendanta i ravnatelj Opere HNK Ivana pl. Zajca napomeno je kako  je uprava svjesno odlučila ove sezone uprizoriti dvije različite Bizetove „Carmen“, kao komornu operu s naglaskom na scenskom pokretu i kao baletnu predstavu. Reprizne izvedbe su 11., 13., 29. i 30. travnja.

Komentari