13.04.2018.

02.04.2018.

Recenzija – “Strategija” (Rizol): Uspjela je!

14.05.2016. Vlatka SemenčićFoto: Rizol

Možda je manje poznato da je krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća u zagrebačkom  Španskom oformljen bend Rizol. Još uvijek su tu, a imaju i novi album „Strategija“ u izdanju Croatia Recordsa.

Na prvo slušanje mi je sjelo to što čujem. Album me neodoljivo podsjeća na zvuk „Fiju briju“ generacije iz devedesetih kada je rock and roll u našoj zemlji stvarno imao puno za ponuditi, a protiv kojeg ni dan danas nitko baš loše ne govori. Pritom ne mislim da je ovaj album zapeo u prošlosti, dapače, mislim da je ovako nešto bilo potrebno. Bez puno kompliciranja su snimili 13 pjesama koje nose i nekomplicirane nazive – sve su imenovane samo jednom riječju.

Postigli su pun pogodak s uvodnom pjesmom jer Lice stvarno zvuči kao pjesma s kojom treba započeti koncert: nabrijani uvod koji ne traje predugo i vokal koji na prvi stih promptno izaziva potrebu bacanja plastične čaše ishlapljenog točenog piva u zrak. Iako je pomalo ljubavne tematike, može se i dijelom shvatiti kao stanje benda: „ … u meni ima još snage, ja još uvijek trajem… “. Kao gošća na albumu u skladbi Note pojavljuje se Ivanka Mazurkijević koja nakon uvoda u kojem bas dominira, nastavlja svojim glasovnim basom sve do moćnog dueta s vokalom Damirom Čanadijem. Pjesma Oni je bila njihov odabir za najavni singl ovog albuma, žestoka stvar u kojoj će se prepoznati oni koji su u jednom trenutku shvatili da žele biti svoji.

U daljnjem preslušavanju „Strategije“ može se naći i punka i bluesa, a u svemu izvedenom se nekako čuje taj ponosni zvuk koji se čeličio na gradskom asfaltu. Kao malo iznenađenje na kraju dolazi Kiša koja odskače od ostalih. Balada za kraj priče o povratnicima natjerat će vas da malo stanete na loptu. Znakovita odjava u kojoj distorzija stvara tupi zvuk koji prati ravnu liniju na bolničkom aparatu te bubanj koji nešto kasnije odjekuje u ritmu otkucaja srca, ostavlja vas živima i svjesnima da ste tu…

I imam samo jednu preporuku: slušati glasno!

(Visited 255 times, 1 visits today)

0%