Recenzija – “Views” (Drake): Od dna do pogleda s vrha

„Views je već klasik“ – najavio je Drake u Hype, pjesmi sa svog zadnjeg, četvrtog studijskog albuma, prvobitno znanog kao „Views from the 6“.  Ovu izjavu je itekako opravdala činjenica da je više od 600 tisuća obožavatelja kupilo album već prvoga dana, a taj broj i dalje raste.

Album opisuje promjene godišnjih doba u pjevačevom rodnom gradu Torontu. Započinje zimom, prelazi na ljeto i na kraju albuma se ponovo vraća zimi. Drakeove prepoznatljive R&B stvari simboliziraju zimu, dok se plesnim, egzotičnim zvukom okreće ljetu. Naslovnica albuma prikazuje Drakea koji sjedi na vrhu CN tornja u Torontu dok mu se oluja približava u pozadini. Njegov superioran položaj na tornju ujedno je i metafora za njegovu trenutačnu poziciju i utjecaj na glazbenoj sceni – on je na vrhu, ali to nije onako bajno kao što se publici čini; što se može iščitati iz tekstova pjesama albuma. Drakeovi tekstovi mogu se tumačiti kao njegov dnevnik. Svakim novim albumom on publici dopušta ulazak u vlastitu intimu, a ni „Views“ nije iznimka. Ovim albumom on uvodi slušatelje u sve sfere svoga života – ljubavni problemi, izdaje od strane prijatelja, obitelj, prednosti i nedostaci slave i bogatstva, želje, snovi i ambicije.

Keep the Family Close uvodna je pjesma albuma, spada pod „zimsku“ tematiku i nosi tmurno raspoloženje govoreći o Drakeovom manjku povjerenja u ljude koji ga okružuju. Prošla godina za njega je bila izrazito uspješna, ali jednako toliko i teška. Objava albuma bila je odgođena, nagomilali su se brojni problemi oko njegovog ugovora s izdavačkom kućom Cash Money te je bio upleten u javnu svađu s hip hop izvođačem Meek Millom. U ovoj pjesmi Drake si postavlja pitanje zašto su njegovi „bliski“ prijatelji uz njega sve do trenutka kada se pojave problemi i u koga se zapravo može pouzdati, no unatoč brojnim razočaranjima ističe kako je njegova obitelj uvijek tu da ga podrži u svemu što radi.  Album se nastavlja u istom tonu pjesmom 9. Drake koristi broj 9 kako bi opisao utjecaj i doprinos te odao počast svom rodnom gradu Torontu („6“), govoreći: „turned the 6 upside down“.  No iako je Drakeov doprinos Kanadi ogroman, on se i dalje bori za podršku i poštovanje kanadskih repera na sceni i onih koji na nju tek dolaze.

Kanadski reper osim po glazbenoj karijeri poznat je i po svojoj diskografskoj kući OVO Sound za koju većinom potpisuju kanadski izvođači te ga se uglavnom viđa u njihovom društvu. Od „Started From The Bottom“ pa do danas, Drake u svojim pjesmama voli isticati uspjeh njega i njegovih prijatelja koji se vežu za OVO Sound, a ugošćuje ih i na ovom albumu; Noah „40“ Shebib kao producent, dvsn („Faithful“) i PARTYNEXTDOOR („With You“) kao izvođači. Sa svojih 29 godina, Drake se može pohvaliti mnogočime. Osim titule jedne od vodećih figura hip hopa, titula pop glazbenika današnjice zasigurno je njegova, o čemu svjedoče mnogobrojna mjesta na vrhu glazbenih ljestvica. Ovim albumom slušateljima poručuje kako je ostvario sve svoje snove, a Still Here predstavlja ga u njegovom najprkosnijem izdanju kralja hip hopa nabrajajući svoje uspjehe, novac, lijepe žene koje ga okružuju, prošlost i sve ono što je postigao počevši ni od čega: “Did it by myself dog”.  Koristi svoje uspjehe kao dokaz da je nadišao sve prepreke i kako bi naglasio da je odlučan zadržati svoju titulu. Pjesma također naglašava jednu od temeljnih ideja albuma – zajedništvo te uzdiže „OVO Sound crew“ i grad u kojemu je odrastao. U pjesmama Hype i Grammys na kojoj surađuje s američkim reperom Futureom sve rečeno dodatno potvrđuju tekstovi koji poručuju da se ne treba zamarati glasinama i podmetanjima, nego je potrebno nastaviti raditi na vlastitom uspjehu i ostvarivanju svojih ciljeva. Navedene pjesme u kojima se hvali svojim uspjesima još se više cijene nakon slušanja pjesme Weston Road Flows u kojoj opisuje svoje teško djetinjstvo i okruženje koje nije puno obećavalo.

Od samih početaka karijere, Drake je zapamćen po svojim emotivnim, ljubavnim tekstovima, a „Views“ tu tradiciju vjerno slijede. Veliki dio albuma posvećen je njegovim bivšim djevojkama, a svaka od njih sa sobom donosi nešto loše: u njemu vide samo novac, priliku za dobro plaćenu priču ili se teško uklapaju u njegov stil života. U With Me?, Redemption i Child’s Play pjesme su koje prikazuju Drakeove tipične probleme s povjerenjem, ali ovoga puta on predstavlja svoju  „hladnu” stranu. Preokret se događa u pjesmama Faithful, Fire & Desire i With You gdje se vraća svojoj emotivnoj, osjetljivoj strani i opisuje posvećenost jednoj ženi, svoju odanost i prisjeća se dobrih i loših trenutaka svojih ljubavnih odnosa.

Najveću pažnju publike privukle su pjesme Pop Style i One Dance (feat. Kyla i Wizkid) koje su bile i uvertira u sam album. One predstavljaju dva lica „Views“, klasični hip hop i plesne, energične melodije. One Dance karakterizira afrobeat i plesni karakter popraćen zanimljivim vokalima Kyle i Wizkida, idealan za radijsko emitiranje. Pop Style je pjesma prvobitno nastala u kombinaciji s duom the Throne koji čine Kanye West i Jay Z, ali na albumu Drake se odlučuje za verziju u kojoj on samostalno izvodi pjesmu. Objasnio je kako misli da ta verzija bolje odgovara albumu jer je dio koji izvodi Jay Z prekratak, a publici to ne odgovara. Kao udarnu suradnju albuma ističe se pjesmu Too Good koju izvodi s Rihannom. Ovo je njihova četvrta suradnja nakon What’s My Name?, Take Care i najnovijeg hita Work koji svojom ljetnom melodijom, koja na prvu ulazi u uho, i ljubavnom tematikom prethodi i ovom duetu. U tom kontekstu treba spomenuti i novi ljetni hit Controlla koji sadrži dijelove pjesme Beenie Mana ‘Tear Off Mi Garment ‘, stare 15 godina, koja se odlično uklopila.

Summers over interlude dolazi pred sam kraj albuma, vraćajući nas u melankolično, zimsko raspoloženje kojim je album i započet. Na samom kraju, pjesma istoimena albumu govori o vjeri i odanosti te tematiku pojačava dijelovima pjesme gospel kvarteta The Winans  ‘The Question Is’. Njegova vjera, naime, ne odnosi se na religiju već prikazuje njegov životni put do uspjeha i ono što ga svakodnevno tjera da ide dalje. Views se može gledati kao zaključak čitavog albuma. Pjesma koja mu je donijela titulu kralja popa, Hotline Bling, nalazi se na zadnjem mjestu albuma kao jedan od njegovih najvećih uspjeha dosegnuvši drugo mjesto na Billboard Hot 100 glazbenoj ljestvici.

„Views“ je zasigurno kvalitetan album vrijedan pažnje. Drake i producent albuma Noah Shebib napravili su odličan posao eksperimentirajući s reperovim prepoznatljivim hip hop izričajem u kojem se vide utjecaji reggae glazbe, afropopa, zlatnog doba hip hopa i R&B-a zbog kojeg album pronalazi svoje mjesto i u pop glazbi. Uz pamtljive, dinamične melodije i izvrsne suradnje, kvaliteta albuma leži i u njegovim tekstovima. Raznovrsan je, smislen i svaki njegov dio nosi određenu poruku, od same naslovnice do tekstova pjesama kojima Drake prepričava svoju životnu priču. Albumom „Views“ Drake je potvrdio svoju trenutačnu vlast na sceni, ali i najavio da planira ostvariti još puno toga. Ako je ovo tek njegov početak, teško je zamislit da ćemo ikada svjedočiti njegovom kraju.