Recenzija – “Ziher” (Republika): Mainstream za mase

republika
Vrijeme čitanja: < 1 minuta

Republika stiže iz Slavonskog Broda i donosi album od nekuda poznatog imena “Ziher” (Croatia Records). Pop punk bend na prvijencu donosi jedanaest pjesama koje brzo ulaze u uho, a koje su započeli snimati 2013. godine. Sama naslovnica ukazuje na punk više nego na išta drugo. Tartan uzorak i znak za anarhiju koji se može naći na mnogim fasadama vizualna su obilježja punk pokreta. U ovom slučaju su ujedno i dokaz da knjigu ne treba suditi po koricama.

Do ovog službenog izdanja doveli su ih objavljivani singlovi poput Nema više vremena. Mješavina stilova koje koriste u svojoj glazbi za ovu je pjesmu obogaćena djelomično i boogie woogie ritmom.

Sladak par, Ako znaš, Pišem kući propalo je sve još su neki od singlova koji su prethodili izlasku albuma, a sve ih odlikuje poletan ritam i jednostavnost tekstova. Posljednja pjesma na albumu Ljubav tužna je balada u kojoj voljene nema, a odgovor na jedno od najtežih pitanja se izbjegava.

Duhovita obrada

Ako je itko imao želju čuti kako Should I Stay Or Should I Go zvuči na hrvatskom, evo prilike. Ona voli djevojke duhovita je obrada te kultne pjesme The Clasha, no prijevod nije doslovan nego autorski. Ljubavne zapreke odlučili su izbjeći maskiranjem u ženu, samo kako bi se dotičnoj došlo bliže. Ovo je i aktualni singl kojim su najavili izlazak albuma.

Ovo debitantsko studijsko izdanje najavljivano je, u prvome redu, kao punk album. Na žalost, punk se izgubio u ostalim žanrovima isprepletenim kroz cijeli album. Nije čak ni oštar niti namijenjen poklonicima žestokog zvuka već je ostvarenje koje će se svidjeti masama. Dobro je za razbijanje monotonije na domaćoj sceni, no ako Republika želi biti punk bend, morat će se još malo potruditi. Ako ne, sasvim će se dobro uklopiti u mainstream dio scene i uveseljavati svojom energijom.