Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Što sve može jedna olovka?

21.07.2015. Jelena Kovačev

Što je tako posebno u olovci? Nastala u 16. stoljeću, otkrivanjem rudnika grafita, postala je dio svakodnevnog života. Svojom jednostavnošću i mekoćom ona može stvoriti rapsodiju oblika i crta, tonski obraditi i pojačati intenzitet i ljepotu stvari.

Crteži triju umjetnika koji će danas u 19 sati biti predstavljeni u Studiju Moderne galerije „Josip Račić“ hommage su olovci i dokaz njezine svestranosti  i bezbrojnih mogućnosti. Oni su Josip Vaništa, Davor Vranković i Duje Medić. Povezuje ih isti medij, ali i međusobno razdvaja. Svatko svoju olovku koristi na svoj način, ubacujući u nju sebe i svoj stil.

Vaništa je u tom smislu minimalist koji poništava formu strogošću geometrije. Tako konstruira prostore (Večernje očajanje), objekte (Pismo i olovka, Kalvarija) i lica (R. Rilke) svodeći ih na sjene stvarnoga.

Vranković koristi tehničku olovku i stvara nadrealne prizore interijera, figure od nabacanih predmeta ili materijala ili mrtve prirode. Voli se igrati s bujnošću i ubaciti elemente barokne raskoši u naborima i dramatici svjetlosnih igra u prostoru.

Duje Medić zumira svoje objekte do maksimuma čineći ih apstraktnima i vrlo nestvarnima. No zapravo su oni mikroskopski uvećani uzorci predmeta iz njegova ateliera. Njihov identitet otkriven je samo naslovom slike.

Olovka omogućava ova djela i sudjeluje u kreativnom zanosu svakog umjetnika, bilježeći svaki drhtaj, silinu i potez.

Izložba je otvorena do 2. kolovoza 2015.

Komentari