Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Film

Tko bi mogao odnijeti Oscara za glazbu?

08.02.2014. Valentina Botica
http://www.facebook.com/2013oscar

http://www.facebook.com/2013oscar

Nakon što smo pisali o nominiranima u kategoriji za najbolji animirani film, pozabavit ćemo se nominacijama za najbolju glazbu i pjesmu. Sadrže renomirana imena koja se često spominju u ovom kontekstu, ali i popularne glazbenike sa scene, što približava ove nagrade malo opuštenijoj formi, a ujedno daje potvrdu za kvalitetu popularnim glazbenicima koji su to zaslužili.

U kategoriji za najbolju glazbu najveći su protivnici Gravity i The Book Thief
Gravity – Steven Price. S futurističkim elektonskim zvukovima prikladnima za jedan takav film te mnogim pozitivnim kritikama, ova bi filmska glazba lako mogla biti ona pobjednička. Osim glazbom, film privlači pozornost i drugim aspektima – naime, nominiran je u još devet drugih kategorija.
Philomena – Alexandre Desplat. U filmu u kojem majka pokušava pronaći svog davno izgubljenog sina. Desplat je skladao glazbu fokusirajući se na Philomenu, koja je brižna i draga osoba, te ju takva melodija većinom i prati.
The Book Thief – John Williams, koji je nominiran za Oscara već preko 40 puta, ponovno se nalazi na listi. Uz Gravity, ovaj film ima najveće šanse za pobjedu. Glazba je moćna, ispunjena, ali istovremeno lagana i prozračna, s dirljivim melodijama koje pristaju temi filma smještenoj oko mlade Židovke u nacističkoj Njemačkoj.
Saving Mr. Banks – Thomas Newman i ovdje je dodao svoj karakteristični štih, po kojemu ga se prepoznaje i po kojemu se njegova glazba često doima vrlo sličnom, ali baš zbog toga on daje posebnu notu filmovima.
Her – William Butler i Owen Pallett. Dolazimo do indie dijela Oscara. William Butler iz Arcade Firea i Owen Pallett iz Final Fantasyja uzeli su u ruke glazbu ovog filma. Nisu jedini, pridružila im se i Karen O iz Yeah Yeah Yeahs s pjesmom The Moon Song, koja je nominirana za najbolju pjesmu. No, je li ovakva glazba dovoljno dobra za ultramainstream Oscar?

Hoće li Frozen odnijeti nagradu za najbolju pjesmu?

U utrci za najbolju pjesmu našli su se:
Frozen: Let it Go – Robert Lopez and Kristen Anderson-Lopez, u izvedbi Idine Menzel
Mandela: Long Walk to Freedom: Ordinary Love – U2, Paul Hewson
Her: The Moon Song – Karen O, Spike Jonze
Despicable Me 2: Happy – Pharrell Williams
Odmah možemo reći kako su sve nominirane pjesme tu zaslužile biti. Neke zbog kvalitete, a neke zbog publiciteta filma.
Započet ćemo s Happy od Pharella Williamsa. Nije li takva vesela pjesmica baš prikladna za jedan razigrani animirani film? Despicable Me 2, možemo reći, živi na staroj slavi više nego što zaslužuje pridanu pozornost, a niti se pjesma ističe velikom kvalitetom, ali ne može se niti reći da je loša. Dapače, njezina hladno-vesela boja čini ju zanimljivom, a živahan ton prikladnom za Despicable Me i njegove minione.

Film Her film je neobične teme. Ljubav između usamljenog čovjeka i njegovog pametnog operativnog sistema ne može biti drugo nego tužna, nježna, žalobna, a takva je i pjesma The Moon Song Karen O i Spikea Jonzea. Nježan glas uz zvuk akustične gitare u kombinaciji s melodijom tipičnom za malo čudne i emotivne filmove izvrsno oslikava temu ovog filma.

Let It Go iz Frozen je opasna kandidatkinja u kategoriji, no ne zbog svoje kvalitete, već jer je to poznati crtić (uvijek je unosno što više promovirati crtiće) te ljudi padaju na jake likove s jakim vokalom u animiranim filmovima. Stoga ova (prosječna) pjesma ima veliku šansu da odnese  Oscara, iako to baš i ne zaslužuje.

Još je preostala Ordinary Love u izvedbi U2-a, koja je jedan tipičan njihov dragulj – dakle kvalitetna, dobra pjesma s izraženim emocijama istaknutima kroz Bonove vrhunske pjevačke vještine. S obzirom da je u paketu s filmom Mandela: Long Walk to Freedom, za kojeg se pronalaze samo pohvale, smatramo da bi baš ova pjesma trebala dobiti najveće glazbeno-filmsko priznanje.

Izbačena Alone Yet Not Alone zbog osobne promocije člana odbora
Na originalnoj listi nominiranih za najbolju pjesmu nalazila se još jedna pjesma, Alone Yet Not Alone, iz istoimenog filma, u izvedbi Joni Eareckson Tadae. Međutim, povučena je iz natjecanja zbog iskorištavanja položaja njezina skladatelja Brucea Broughtona. On je član odbora za glazbu, a ostalim je članovima osobno promovirao svoje glazbeno djelo, što se krši s načelima odbora jer se umanjuje pravednost natjecanja, objasnila je predsjednica Akademije Cheryl Boone Isaacs. Broughton je izjavio kako nije učinio ništa krivo, nego je zbog mjeseci prednosti promocije drugih pjesama nad njegovom, samo zamolio članove da je poslušaju i razmotre kao opciju.
Za spornu pjesmu nije objavljena zamjena, no postavlja se pitanje zašto je ona uopće ušla u uži izbor? Niti pjesma niti film u kojem se nalazi nisu poznati među širom publikom, za razliku od nekih pjesama za koje se pretpostavljalo da će naći mjesto među nominiranima. Tu su poziciju, sudeći prema popularnosti ostalih kandidata, trebali dobiti Atlas od Coldplaya iz filma Catching Fire ili Young And Beautiful od Lane del Rey iz hita The Great Gatsby.

Komentari