Glazba

10 debitantskih albuma koje nam je donijela 2014. godina

Vrijeme čitanja: 3 minute
Foto: Facebook.com/ Montaža: Nikolina Lončar
Foto: Facebook.com/ Montaža: Nikolina Lončar

Iz godine u godine nam zbog mogućnosti promoviranja na internetu dolazi sve više i više potencijalnih “zvijezdi” te postaje sve teže odabrati one koji su se kroz proteklih 365 dana istaknule kao nove nade na sceni. Međutim, u moru novih izdanja našlo se njih deset koji su ostavili svojevrsni utisak ili napravili nešto inovativno čime su osvojili simpatije glazbenih sladokusaca. Donosimo kratki pregled ovih debitantskih albuma iz 2014. koji su najviše zapinjali za uho.

Temples – Sun Structures

Nekako se čini da je sveopći hype oko neopsihodeličnih bendova poput Tame Impale i Unknown Mortal Orchestra završio još prošle godine, a da se ovaj engleski četvorac na sceni pojavio mrvicu prekasno. Ipak, ako ste u raspoloženju za „Revolver“ fazu Beatlesa koja je za doručak pojela Brian Jonastown Massacre, još nije kasno da bendu Temples date šansu. Možda je i konkurencija bila manja, ali su se potonji istaknuli kao predvodnici ovog žanra u 2014. godini.

Happyness – Wierd little birthday

Ako je prošli bend ponovno oživljavao glazbu šezdesetih, Happyness će vas vratiti u razdoblje grunge i lo-fi muzike zadnjeg desetljeća 20. stoljeća. Happyness zvuči iskreno, sirovo, uznemiravajuće i prljavo, ali se istovremeno nastavlja i na delikatniji rad bendova kao što su primjerice Mazes i Yuck. Ima tu za svakog ljubitelja ovakve glazbe ponešto, pa tako i zaigrane Mac DeMarcovske bizarnosti.

Woman’s hour – Conversations

Iako ime ovog benda i albuma u kompletu zvuči kao odličnu ploča za čajanku u društvu bucmaste Bridget Jones, to na svu sreću nije slučaj. Radi se o artistički nastrojenom dream pop bendu s prepoznatljivim synthpop i dance beatovima u stilu 80-ih, a čija se glazba najbolje može osjetiti u najuspješnijem singlu Conversations. Nije baš glazba za čajanku, ali bi mogla biti prigodna glazbena pozadina za popodnevni koktel na plaži – ako izuzmemo umjetničku atmosferu njihovih videospotova.

Young Fathers – Dead

Eksperimentalni hip-hop debitanti iz Škotske također su priredili zanimljiv album, a pokupili su i prestižnu Mercury Prize nagradu za najbolje britansko izdanje u ovoj godini. Raznolike skladbe u kombinaciji teških beatova, elektronske hipnotike i primjese srednjoafričke glazbene tradicije kompletiraju album koji se možda zove „Dead“ , ali zvuči upravo – živopisno. Ima tu svakakvih utjecaja, a hit pjesma Get up zvuči kao da je nastala u aranžmanu Childish Gambina.

Banks – Godess

Svaka lista bi trebala sadržavati svoju božicu, a ovdje je tu ulogu preuzela Jillian Banks. Iako su tekstovi na ovom albumu prvijencu možda bliski ispovjednom stilu Adele, Jillian ih sve pjeva mračnije i s gorčinom te miješa s primjesom energičnog R&B-a i plesne elektronike.

Glass Animals – Zaba

Album koji za naziv ima kraticu Zagrebačke Banke vjerojatno nema puno šanse da prođe dobro na našem govornom području, ali se ovdje ipak radi o interesantnom uratku britanskog electro/trip-hop kvarteta koji pomno prati strujanja onoga što rade primjerice Alt-J i Wild Beasts. Frontmen i glavni krivac za ovaj album, Dave Bayley, studirao je neurologiju pa i ne čudi da je ovo izdanje prožeto kombinacijom neobičnih zvukova i jazzerskih harmonija kojima je osnovni cilj stvoriti blagi osjećaj ugode.

Alvvays – Alvvays

Indie/dream pop album kanadskog benda prepun je hitoidnih pjesama. Ove slatkaste lo-fi interpretacije zvučnog zida Phila Spectora crpe inspiraciju iz underground indie bendova 80-ih, a dobro promišljeni lyricsi puni su mladenačke tematike koja vrvi očaravajućom toplinom.

Eagulls – Eagulls

Krajnje je vrijeme da se ova lista začini i nečim bar malo žešćim, pa su se tu našli i Leedski post-punkeri Eagulls kao jedan od boljih ovogodišnjih izvoznih proizvoda Velike Britanije. Utjecaji iz bogate engleske post-punk povijesti jasno su vidljivi, dok se često može čuti i shoegaze prizvuk. Primjerice, pjesma Yellow Eyes neodoljivo asocira na Shadowplay benda Joy Division, a frontman Greg Mitchell vokalom povremno podsjeća na demo snimke mladog Roberta Smitha – kad bi Smith bio malo veći panker.

Ought – More Than Any Other Day

Montreal je tvornica indie bendova koja je iznjedrila još jedan zapaženi bend u ovoj godini, iako zapravo i nije baš iz Kanade. Art punkeri Ought kolektiv su koji čine članovi iz New Jerseya, New Hampshirea i imigrant iz Australije. Čudnovata ekipa stvara nepretenciozne i iskrene post-punk zvukove o banalnosti svakodnevnog života, a koji su na tragu glazbene ostavštine Au Pairsa i Talking Headsa s umjerenom dozom kaotičnosti i eksperimentiranja.

FKA Twigs – LP1

Ovo je lice koje ove godine nismo nikako mogli izbjeći, bilo da su u pitanju glazbeni portali ili preporuke s YouTube-a. Tahliah Debrett Barnet, odnosno FKA Twigs, svojim je pundžicama osvojila svijet – ali i Roberta Pattinsona. Njen album „LP1“ postigao je i više nego fantastičan uspjeh, a video za pjesmu Water me iz dana u dan nastavlja prikupljati milijune gledatelja. Tahliahin glas nježno i psihotično prekriva škriputavu elektronsku pozadinu, koja je protkana oštrim i repetitivno miksanim tonovima. Istaknu se tu ponekad i bubnjevi, a vokal nerijetko zavijuga izmanipuliran auto-tuneom, ali se to sve na kraju međusobno nadopunjava u jednu kompletnu cjelinu.

Be social
Što misliš o ovome albumu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari