Oscar 2016: Hoće li se Akademija i Leonardo DiCaprio konačno ‘pronaći’?
Kategorija u kojoj možda ima najmanje prostora za diskusiju je ona za glavnu mušku ulogu. Čini se da su Leo i svi njegovi fanovi dočekali godinu u kojoj će njegov glumački talent biti nagrađen i dugoočekivanim zlatnim kipićem. No, kako priča ne bi završila prije nego što je počela, posvetit ćemo pokoju rečenicu svakom kandidatu.
Bryan Cranston nominiran je za naslovnu ulogu filma Trumbo (r. Jay Coach) iliti utjelovljenje Daltona Trumba, slavnog scenarista Hollywooda 50ih godina kojem je karijera naglo prekinuta zahvaljujući političkim paranojama i cenzurama Crvene groznice koja je u to vrijeme potresala Ameriku. Cranston je u posljednjih nekoliko godina od ulogama u sit-comima (u kojima je jednako tako briljirao, poglavito kao Malcolmov otac) dogurao do glavnih uloga visokoprodukcijskih dramskih serija i filmova, ali s obzirom na samu neprimjetnost filma kao i konkurenciju, Cranston će na ovogodišnjim Oscarima kao i na Zlatnim globusima, ostati samo nominacija.
Matt Damon se pod redateljskom palicom tehničkog perfekcionista Ridleya Scotta drugu godinu za redom vraća na filmsko platno u ulozi osamljenog ili bolje rečeno, zapostavljenog astronauta (iako je u The Martian ta njegova funkcija mnogo optimističnije obojana). Iako je na Zlatnim globusima uspio izboriti nagradu u kategoriji posvećenoj komediji i mjuziklu (bez obzira na ironičnost svrstavanja The Martiana u spomenutu kategoriju), Oscar mu se najvjerojatnije neće osmiješiti što je prvenstveno uvjetovano Akademijinim preferencama za dramskim ulogama, ali i upečatljivijim glumačkim performansima kolega.
Eddie Redmayne prošle je godine odnio nagradu pred nosom Michaelu Keatonu. Dobio je Oscara za upriličenje popularnog znanstvenika Stephena Hawkinga, i ove se godine vraća u glavnoj ulozi unutar biografskog filma. Redatelj Hooper ljepuškastog Redmaynea “iskorištava” kako bi podario oblik transrodnome Einaru Wegeneru tj. Lili Elbe. Iako je Redmayne neupitno pokazao svoju ženstvenu stranu u The Danish Girl, Eddie nije dostigao onu razinu autentičnosti koju je unio u samog Hawkinga (ako je te dvije uloge uopće moguće uspoređivati). Sam je film, također, samo zapažen u pogledu glumačkih izvedbi te kao takav ne odvlači previše pozornost s centralnih figura ovih Oscara poput Spotlighta ili The Revenanta.
Michael Fassbender kao osebujni, hladni perfekcionist i genijalan um koji stoji iza jednog od najvećih brandova sadašnjice (Apple) – Steve Jobs, možda je jedini potencijalni konkurent Leonardu di Capriju za Oscara. Ono što Fassbenderu umanjuje šanse je općenito slabija zamijećenost filma od Akademije kao i publike (film je neočekivano loše prošao u američkim kinima), iako to samo po sebi ne dovodi u upit hvaljenost njegove izvedbe. Ipak, koliko god bio blizu, toliko je i daleko od toga da će nas sve iznenaditi i skinuti s trona Lea na ovogodišnjoj dodjeli.
Konačno, Leonardo DiCaprio u filmu The Revenant kao “onaj koji je preživio” i kao onaj koji je već u gotovo identičnoj konkurenciji pobijedio na Zlatnim globusima (što je u ovom slučaju zasigurno još jedan faktor za potvrdu) – najizvjesniji je dobitnik zlatnog kipića. Čini se i više nego pošteno da ga Akademija nakon niza nominacija napokon ovjenča lovorikom koja mu nedostaje na kućnoj polici, a uloga koju je preuzeo u The Revenantu zasigurno ima sve što je potrebno da zapečati njegov ugled.
Za kraj:
Moguće iznenađenje – Michael Fassbender
Pobjednik – Leonardo DiCaprio