Izvedbene umjetnosti

Ivica Buljan i Oliver Frljić iduće sezone režiraju u Residenztheateru u Münchenu

Foto: facebook.com/residenztheater
Vrijeme čitanja: 3 minute

Cijenjeni i nagrađivani hrvatski kazališni redatelji Ivica Buljan i Oliver Frljić iduće će sezone režirati u jednom od najvećih i najprestižnijih njemačkih kazališta, Residenztheater u Münchenu. Ivica Buljan, ravnatelj Drame Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu koji je u karijeri režirao u Sloveniji, Portugalu, Litvi i New Yorku, u Münchenu će postaviti dramu „Svinjac“ (orig. „Porcile“, njem. „Der Schweinestall“) kultnog talijanskog dramatičara, redatelja i publicista Piera Paola Pasolinija.

Satirična drama iz 1966., koju je Pasolini 1969. adaptirao u film s Pierreom Clémentijem i Jean-Pierre Léaudom u glavnim ulogama, odvija se u post-ratnoj Njemačkoj, u vremenu ponovne izgradnje porušene države te njemačkog ekonomskog uzleta u 60-im godinama 20. stoljeća (njem. Wirtschaftswunder). Radnja prati bogatog industrijalca koji je naslijedio tvornicu oružja svog oca te kroz mračnu obiteljsku priču želi ukazati na zločine nacističkog režima, kao i njihovu povezanost s uzletom njemačke industrije 60-ih godina.

Buljan se kroz cijelu karijeru bavi tekstovima Piera Paola Pasolinija, a „Svinjac“ je već jednom postavljao na scenu, 2007. u Slovenskom stalnom gledališču u Trstu. Prošle je jeseni u njujorškom kazalištu La MaMa režirao Pasolinijevu dramu „Pilad“. Premijera minhenskog „Svinjca“ najavljena je za 25. studeni u dvorani Marstall, najmanjoj od tri dvorane te kazališne kuće, na kojoj često igraju komorne predstave eksperimentalne prirode i avangardnih umjetničkih poetika. Na predstavi će raditi Buljanovi stalni suradnici, scenograf Aleksandar Denić, kostimografkinja Ana Savić Gecan i skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar.

Foto: www.ivicabuljan.com/predstave/2007/svinjak
Foto: www.ivicabuljan.com/predstave/2007/svinjak

Nakon što će ovog ljeta okončati mandat intendanta riječkog HNK Zajc, Oliver Frljić će u Münchenu režirati predstavu “Die Unfähigkeit über Mauser zu trauern” (u slobodnom prijevodu „Nemogućnost oplakivanja Mausera“), vlastitu adaptaciju kultnog teksta „Mauser“ jednog od najvećih njemačkih dramatičara 20. stoljeća, Heinera Müllera. „Mauser“ (1970) govori o revolucionaru A i njegovu putu u smrt, a pisan je kao svojevrsna replika na poučni komad Bertolta Brechta „Die Maßnahme“ te pripada skupini Müllerovih poučnih komada (njem. Lehrstück, eng. learning-play/teaching-play, eksperimentalna forma koju je Brecht uspostavio i koja istražuje mogućnosti učenja u kazalištu kroz glumu i igranje uloga te tako birše granicu između izvođača i publike).

Frljiću će ovo biti druga režija u Residenztheateru, nakon što je prošle godine tamo postavio autorski projekt „Balkan macht frei“. Kako ističe najava predstave, scena mučenja iz „Balkan macht frei“ izazvala je brojne reakcije te su se gledatelji u više izvedba predstave ustali kako bi tu scenu zaustavili. Upravo su te reakcije, iz kojih proizlazi pitanje gdje za gledatelja leži granica između fikcije i stvarnosti, ishodište nove predstave koja će kroz Müllerov poučni komad progovoriti o potencijalu revolucije u današnjim vremenima, otporu svakidašnjem teroru koji nije nepobjediv te još jednom preispitati njemački i europski identitet. Premijera predstave najavljena je za 27. travnja 2017., a također će igrati u dvorani Marstall, gdje još uvijek igra i „Balkan macht frei“.

Foto: Konrad Fersterer / www.residenztheater.de
Foto: Konrad Fersterer / www.residenztheater.de

Što se drugih naslova tiče, Residenztheater najavljuje čak 19 premijera za sezonu 2016/17. Intendant tog velikog kazališta, austrijski redatelj slovenskih korijena Martin Kušej, čiju smo predstavu „Gorke suze Petre von Kant“ mogli gledati 2014. na Festivalu svjetskog kazališta u Zagrebu, iduće će sezone režirati dramu „Prljave ruke“ Jean-Paul Sartrea, tekst „Scene lova iz Niederbayern“ njemačkog glumca i dramatičara Martina Sperra te autorski projekt „Fedrina noć“ u suradnji s njemačkim spisateljem Albertom Ostermaierom. Iduće će sezone u Residenztheateru raditi i nagrađivana slovenska redateljica Mateja Koležnik koja će režirati Molièreovog „Tartuffea“. Koležnik je i ove sezone surađivala s minhenskom kazališnom kućom, režirala je “Kralj Edip” Sofokla (za koji je koreografiju radio Matija Ferlin) te Ibsenovu „Noru“.

Hoćemo li u Hrvatskoj iduće sezone gledati nešto novo od Frljića ili Buljana tek valja otkriti. U međuvremenu pročitajte Ziherovu kritiku Frljićeve predstave “Balkan macht frei” ovdje.

Be social

Komentari