Izvještaj – Elder: Glazbeni i vizualni doživljaj američke stoner psihodelije
Druga i posljednja večer Massive infection festivala potvrdila je kako interesa za stoner glazbu još uvijek ima, dok je Vintage Industrial bar pokazao da zvuk nije i ne mora biti problem. Festival je u organizaciji vašeg najdražeg bradatog radio voditelja, Matije Trupinovića protekao koliko se čini, na vrlo visokom nivou, što se tiče organizacije, ali i što se tiče kompletnog performansa. Vrlo niske cijene karata omogućile su onim najranijima da za 55 kuna gledaju šest vrlo dobrih bendova, s dva vrlo jaka headlinerska gostovanja, Egypt i Elder.
Radi se o bendovima koji su protekle godine izdali vrlo zapažene albume, dok je Elderov završio i na mojoj osobnoj listi najboljih albuma 2015. Dakle slušala se vrlo aktualna glazba. U četvrtak su još nastupili Wolfram iz Novog Sada koji navodno sviraju glazbu koja se da opisati kroz žanr koji su sami nazvali acid metal. Ne bih znao kako zvuče jer nisam uspio posvjedočiti njihovom nastupu.
Nastup drugog benda večeri, Carousel, vrlo me ugodno iznenadio. Došao sam bez ikakvih očekivanja, pa je to vjerojatno i potenciralo efekt iznenađenja. Također, nije da sam baš vjerni pratitelj tradicionalnih heavy riffova sviranih u današnje vrijeme, niti sam ikada bio osobiti pratitelj tradicionalne heavy glazbe, no pritom ne bih želio izraziti nekakvo nepoštovanje prema žanru, samo objasniti razlog iz kojeg me zaobišla ovakva kompletna scena koja postoji u današnje vrijeme.
Koliko sam shvatio Carousel je isto relativno mlad bend koji postoji od 2010., a unazad 3 godine izdali su jedina dva albuma. U njihovoj glazbi osjeća se ogroman utjecaj benda Pentagram, barem što se gitare tiče, a dokaz tome je i boravak Matta Goldsborougha, njihovog gitarista, u bendu Pentagram u periodu od dvije godine, prije nego se 2014. pridružio Carouselu. Bend krasi vrlo melodični flow gitare i vokala. Tako da u nekim trenucima podsjećaju na izdisaje NWOBHM-a.
Nakon vrlo dobrog uvoda, na stage se penje Elder, bend koji je dobrim dijelom i zaslužan za okupljanje ovolikog mnoštva (ugodno popunjeni klub). Prošlogodišnji album „Lore“ kojeg smo se dotakli u intervjuu pridobio je dosta pohvala od strane kritike, a vrlo je vjerojatno iz tog razloga zauzeo i dobar dio seta benda na početku koncerta. Odsvirane su Compendium i Lore, gdje je ova druga navedena „ona“ pjesma koja ima „onaj“ dio koji čekaš otprilike nekih deset minuta, a nakon toga se možeš slobodno rastopiti po podu. Uglavnom, repertoar nakon toga je zauzeo materijal s albuma „Dead Roots Stirring“.
Uz glazbu, bend je preko projekcije na platnu pokušao dati i vizualni aspekt svoje izvedbe. Uz činjenicu da im se glazba smatra psihodeličnom, ikonografija na platnu je dosta pogodila i „bit“ glazbe – sveta geometrija, boje i slični elementi koji se izvrću u svojoj dinamici, te ponovno rađaju u istoj – shvatili ste poruku. Budući da je bend u intervjuu jasno progovorio o tome kakva je tematika na novom albumu, nema pretjeranog smisla da ovdje odlazim u metafiziku kako bih pokušao opisati kakav sam dojam njega na koncertu i dobio.
Ono što je iznenadilo je zvuk koji je Elder imao. Jedino što je smetalo jest možda i najslabiji aspekt njihove glazbe, a to je vokal, dosta neupečatljiv i nenametljiv – možda mu je takva uloga i predviđena. Nije bio na razini što se intenziteta tiče, da probije toplinu i prljavštinu fuzz pedale.
Zaključak je nekad nepotrebno i pisati, zapravo je i užasno imati kalup u koji ćete si staviti tekst, pa makar se sastojao i od samo tri osnovna dijela. Koncert je završio kada sam već bio na putu kući, što je zapravo i čudno, budući da sam se koncertu dosta veselio. Zašto nisam ostao do kraja? I znam i ne znam. Ono što točno znam jest da sam putem izmislio spot za pjesmu Lore, budući da mi je otprilike toliko trajao put kući. Vrlo dobar koncert. Nadam se da ćemo ga se kroz koju godinu sjećati kao koncerta s prvog Massive Infection Festivala.