Istaknuto
01.07.2020.

Vrijeme čitanja: 3 minute U rubrici Nova glazba slušajte najzanimljivije aktualne singlove i glasanjem odaberite svog favorita na domaćem glazbenom terenu.

30.06.2020.

Vrijeme čitanja: < 1 minuta 2. listopada izlazi potpuno novi nastavak kultnog Crash Bandicoot serijala igara, prigodnog naziva Crash Bandicoot 4: It's About Time.

Glazba

Odbrojavanje – Prisjetimo se dosadašnjih koncerata Editorsa

05.02.2020. Helena KezerićFoto: Rahi Rezvani / Facebook.com / editorsmusic
Vrijeme čitanja: 6 minute

U subotu 8. veljače kazaljke će u večernjim satima pokazati da je vrijeme da se uputimo prema Domu sportova, taj trenutak mnogi od vas jedva čekaju, a i ja zajedno s vama.

Da nam vrijeme brže prođe do subote, pripremili smo mini pregled svih dosadašnjih koncerata koje smo popratili, odnosno posljednjih pet. Kako samo osobno bila na svakom od njih, prema vlastitom doživljaju pokušat ću ih poredati od onih manje dojmljivih pa do onog najboljeg kojeg ću zauvijek pamtiti. (Almost fun fact: Ziher još nije postojao za vrijeme prva dva posjeta Editorsa Zagrebu – 2009. na INmusicu i 2010. u Aquariusu, zbog toga ih nećete naći na ovoj listi koncerata)

Uzmite u obzir kako mi ovaj zadatak nije nimalo lak, ali potrudit ću se svoj poredak obrazložiti – sjećanja su još uvijek svježa, to već sad mnogo govori o svim tim rasprodanim koncertima. Već sam jednom izlila dušu uz retrospektivu šetnju po albumima Editorsa, slično će se dogoditi i među ovim redovima. Krenimo zajedno na odbrojavanje koncerata Editorsa od onog manje dobrog prema najboljem.


5. INmusic Festival (2013.)


Sad već davne 2013. godine još uvijek nisam bila članom Ziher zajednice, ali sam te godine na INmusicu upoznala svoju buduću urednicu Martu. Nešto manje od godinu dana kasnije sam pripremila svoj prvi tekst za Ziher, no da spriječim samu sebe na ‘trip down memory lane’ vraćam se na ono zbog čega sam tu – koncert Editorsa.

Ovaj koncert Editorsa sam stavila na posljednje mjesto zbog osobne preference gledanja Editorsa u klupskom ozračju i barem nešto intimnijoj atmosferi od one na INmusicu. Njihova izvedba je bila odlična, to je potvrdio i moj bivši kolega u svom izvještaju s festivala, ali kad zbrojim i usporedim sve druge koncerte koje su nam Editors priredili tijekom godina, ovaj najprije blijedi u sjećanju.

Tom Smith i ekipa održali su jedan dobar, disciplinirani nastup, te je njihovo treće gostovanje u Zagrebu (INmusic 2009. Aquarius 2010.) bio prava poslastica za ljubitelje mračnijih i melodičnih pjesama na tragu Joy Divisiona. Odličan set obuhvatio je 18 pjesmama i naravno najveće hitove kao što su Munich, Smokers Outside the Hospital Doors, An End Has a Start, dok je sam nastup završen odličnom izvedbom Papillona.

– Karlo Lončar

Foto: Facebook/INmusic/ OliverRuškovič


4. Tvornica kulture (2018.)


Sad već prelazimo na jako teške odluke, a tek smo krenuli. Nijanse čine ovu listu, a koncert 2018. u Tvornici je bio odličan, ali mi set lista nije bila skroz po volji i samo iz tog razloga ovaj koncert stavljam na četvrto mjesto. Sljedeća tri bi komotno mogla dijeliti prvo mjesto, ali neki redoslijed će morati biti određen. Spomenut ću se svog zaključka s večeri održanog koncerta;

Što se tiče izvođenih pjesama, tu ću se malo zadržati na svojim željama, a vjerujem kako bi svaki od fanova Editorsa imao nešto za nadodati, teško je udovoljiti svima. Mogla sam preživjeti bez druge i treće izvođene pjesme, žalim što nismo čuli drugih pjesama s albuma “In Dream”, iako je omjer izvođenih hitova i pjesama s drugih albuma zapravo bio dobar.

Na samu svirku nemam apsolutno nikakve zamjerke, koncert je još jednom bio predivan. Predstavljen nam je praktički cijeli album, Editors su s bisom izveli 21 pjesmu i ponovno ostavili dušu i srce na pozornici. Ono što mi ostaje kao želja nakon ovako lijepe večeri jest njihov posjet dogodine i setl ista koja će sadržavati pjesme koje inače ne izvode na turnejama. Volimo se i dalje i voljet ćemo se i sljedeći put.

Editors

Foto: Monika Bračević


3. Pozitivan koncert, Dom sportova (2018.)


Da, 2018. godine smo bili blagoslovljeni s čak dva koncerta Editorsa, jednim u rasprodanoj Tvornici kulture u travnju, a drugim krajem godine u sklopu Pozitivnog koncerta. Bila je to godina izlaska njihovog novog albuma “Violence”, a materijala za sviranje je bilo više nego dovoljno i s dotadašnjih pet albuma.

Nastup na Pozitivnom koncertu je bio svojevrstan poklon zagrebačkoj publici i jedno veliko hvala na godinama podrške i ljubavi, koncert Editorsa je ponovno ušao u vrh događanja godine, a s tom izjavom se slaže i moj kolega koji je svojim izvještajem tog puta prenosio dojmove dok sam ja bezbrižno s cimericama skakutala u prvim redovima.

Koncert od sat i pol imao je uvjerljivu dinamiku, prelazeći s pjesama kao što Violence, A Ton of Love, Nothing i Nothingness pa do Ocean of Night i Blood koje su značile i skorašnji kraj regularnog djela. Tako se šaralo od albuma “The Weight of Your Love”, “Violence”, “In Dream” pa sve do prvijenca “The Back Room”. Naravno, očekivano je da ljudi imaju svoje favorite pa je Papillon ipak bio nešto posebno, a prostor Ledene dvorane pretvorio se u veliki prostor za party (s gitarama i synthevima).

Kraj je bio veličanstven jer Munich Smokers Outside the Hospital Door predstavljaju esenciju Editorsa, zaokružuju njihov nastup i čine njihov pečat, ostavljajući publiku u svojevrsnom šoku, napunjenu razornom energijom i s pričama o tome koliko je ovaj njihov nastup bio jedan od najboljih u hrvatskoj prijestolnici. Miljenici bili, miljenici ostali – sada znamo i zašto.

– Filip Kušter

Foto: Lana Piršl/Ziher.hr


2. Tvornica kulture (2015.)


Preostalo nam se prisjetiti dragulja na kruni zagrebačkih koncerata Editorsa, najbolje od najboljeg dogodilo se dvije godine za redom. 2015. godine Editors su ponovno razoružali domaću, ali i stranu publiku u rasprodanoj Tvornici kulture. Nekoliko sati prije sam odradila intervju uživo s Elliottom Williamsom i saznala malo više o prijateljstvu s našim Riječanima i pregršt informacija o aktualnom albumu.

Požurila sam se kući nakon intervjua jer se kasnije valjalo vratiti na glavni događaj, bilo je vjetrovito, ali ne hladno kako inače priliči Prosincu. Riječki Jonathan je bio predgrupa i svojim je nastupom također oduševio zagušljivi Veliki pogon. Ponovno se prisjećam svojih doživljaja s koncerta zvijezda večeri;

Zvucima All Sparks s deset godina starog “The Back Rooma” pokrenut je light show sa sredine pozornice koji je savršeno ocrtavao atmosferu u zraku. Osobno sam došla na svoje za vrijeme izvođenja The Racing RatsSalvationBrick and MortarAll the Kings i odlične rearanžirane Nothing. Zaustavila sam se na vrijeme, dok nisam nabrojila ostalih devet od sveukupno dvadeset i jedne izvođene pjesme.

Službeni dio koncerta priveden je kraju pjesmom Munich, a gromoglasna buka u publici zvala je na bis koji je sadržavao sanjivu Ocean of Night, neizbježni Papillon, koji je i dalje najsnažniji okidač, i Marching Orders. Naklonom i pozdravom Editorsa koncertnom spektaklu došao je kraj.

Foto: Niko Goga/Ziher.hr


1. Tvornica kulture (2014.)


Ovog se sjećam kao da je bilo jučer, to je onaj čuveni koncert kad se pjevač Tom Smith iz ničega, u žaru atmosfere i potpuno neočekivano, popeo na klavir i poput nekog diva pred začuđenom publikom pjevao mračnu poeziju benda.

Sjećam se nesnosne vrućine, nedostatka zraka, pregaženih tek kupljenih Vansica, laktova u rebro, skoro izbijenih naočala s glave, ali i svirke za vrijeme koje je bend ostavio srce na pozornici, a publika svoja srca poklonila natrag. Danima poslije sam tati pod dojmom prepričavala najdraže momente koncerta;

Ogromna gužva čak nije bila ni toliko primjetna prisutnima, koji su kao u transu uživali u pozitivnoj atmosferi, vrhunskoj izvedbi i predivnoj komunikaciji. Koncert, za koji se cijeli dan usplahireno tražila karta više, nadmašio je sva očekivanja. Ovo je bilo pravi primjer obostranog uživanja, članovima benda se osmijeh nije skidao s lica, Tom se zahvaljivao na hrvatskom, što je činilo predivnu gestu i izraz poštovanja.

To je jedna od onih večeri tijekom koje vrijedi trpjeti bolno gaženje po stopalima, a osobno bih svaki put iznova pristala da mi pomahnitala obožavateljica iz Rusije izbije naočale s glave u žaru euforije koju su potaknuli početni taktovi pjesme kojom su zatvorili ovaj neobjašnjiv fenomen ljubavi. Papillon je rasprodanu Tvornicu bacio na koljena.

Ovim koncertom smo imali priliku svjedočiti nezaboravnom događaju i trenucima koje ću ja osobno sigurno pamtiti do kraja života. Novi album “The Weight of Your Love” u izvedbi uživo donosi malo drugačiji zvuk, mračniji na nekim drugim razinama, koje na prijašnjim albumima nisu bile prisutne. Album je odličan, a preslušavajući ga dobivate dojam da su na Editorse, prilikom stvaranja albuma utjecale grupe kao što su Depeche ModeArcade Fire, Cult, pa možda čak i Death Can Dance. Riječi nisu dovoljne, riječi su premalo. Hvala Editors.


Editors nas posjećuju i vole već više od deset godina, mi tu ljubav hranimo i nesebično im uzvraćamo. Teško je bilo poredati koncerte benda čiji se sav šarm i moć kriju upravo u live nastupima.

Nepogrešiva kvaliteta izvedbe nabijena emocijama odlika je Editorsa i glavni razlog zašto ih i nakon deset godina zovemo miljenicima domaće publike. U Domu sportova čeka nas još jedan koncert za pamćenje, zato nestrpljivo tapkamo nogama u ritmu najdražih pjesama ove petorke.

Meni nakon svih ovih uspomena ne preostaje reći ništa drugo nego – vidimo se u subotu!

(Visited 289 times, 2 visits today)

Komentari