Recenzija – “Lotta Sea Lice” (Courtney Barnett & Kurt Vile): Krstašica svoga vremena

lotta sea lice

Prošle su dvije godine od albuma “b’lieve i’m goin down” (Kurt Vile) i “Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit” (Courtney Barnett). Ove jeseni Kurt i Courtney našega vremena odlučili su se vratiti zajedničkim albumom. Njega su, prema besramnim ribljim parazitima i svom pratećem bendu The Sea Lice, nazvali “Lotta Sea Lice“. Radi se o kupusu od albuma koji se na prvu ne čini kao album godine, no svi će ga fanovi Kurta i Courtney vječno voljeti, kao što se vole dueti Toma Pettyja i Stevie Nicks, “Mermaid Avenue” ili papar i sol.

plug ’em up

S obzirom na to da posljednjih šest godina pratim podlog Kurta, ovaj sam album čekala kao što rodbina čeka izvanbračno dijete – nadajući se da će ličiti na “našu” stranu familije. Iako je Courtney sa samo jednim LP-jem i duplim EP-jem uspjela pokoriti pola hipstera na svijetu, moje je srce ostajalo mlako na vrle pokušaje mlade Australke. Dio mene nije si htio priznati da mi zadnji album Kurta Vilea nije sjeo kao ona dva prije i da je on nju možda trebao više nego ona njega. To je dio koji voli sočan trač i koji se do kraja albuma zaljubio u staru dušu Courtney Barnett.

Većina kritičara slaže se da je album upravo onakav kakvim ga predstavljaju njegova naslovnica i spot za prvi singl Over Everything. Na njemu Kurt i Courtney zrcale jedno drugo, nitko od njih ne dominira i nitko nije svoj u mjeri u kojoj bismo to očekivali. Tih devet pjesama, od kojih su čak četiri obrade, ne zvuče kao ozbiljan album sa snažnim konceptom. Ipak, ako ga poslušate nekoliko puta, uvidjet ćete da je malo genijalan. Ne znam puno albuma koji daju bolji uvid u psihologiju glazbenika-kantautora.

ignore backstage lethargy and all those obligations lost in reverie

Od Over Everything pa do Untogether, svaka pjesma na svoj način portretira kreativni proces u kojem i sama nastaje. Mjesto radnje kao da je nasumično mjesto na pola puta između Philadelphije i Melbournea u kojem su se slučajno susrela dva lijena i umorna pjesnika. Dok zajedno na jedvite jade pokušavaju složiti pjesmu, međusobno obrađuju vlastite pjesme i odaju počast svom prijateljstvu. Osim slojevitog kaosa, koji je u uvodnom paragrafu predstavljen riječju “kupus”, stvaraju dijete koje liči na oboje i koje je nesumnjivo proverbijalno dijete svoga vremena.

Let It Go, On Script i Blue Cheese tri su autorske pjesme na albumu koje nisu objavljene prije samog albuma. Dok je Blue Cheese vrlo vesela i šarmantna, a Let It Go sumorna i letargična, On Script je kao tiha mlaka voda ili pauza za WC. Osim dvije pjesme koje su najavile album, Over Everything i Continental Breakfast, najbolje od ovoga albuma su obrade na njemu. Prva je obrada pjesme Courtneyjine žene Jen Cloher, Fear Is Like A Forest. Ta je predivna pjesma možda najveće otkriće ovog albuma. Kao i Over Everything ili Let It Go, ona progovara o prožimanju života, pjevane i pisane riječi. No razotkriva i romantični podzaplet cijelog albuma.

songs here, underneath my fingers, waiting to be sung

Iako ove genijalce bezizražajnih glasova ne veže mogućnost romantične veze, njihov je album popunjen ljubavnim pjesmama koliko i svaki drugi. Svi životni događaji i procesi kad-tad nađu svoj pandan u stadijima romantične veze, pa tako i pisanje pjesama. Zbog toga su za mene vrhunac albuma pjesme Outta The Woodwork i Peepin’ Tom, obrade pjesama s EP-ja “A Sea of Split Peas” i albuma “Smoke Ring for My Halo”. Na ovim se pjesmama Kurt i Courtney zamjenjuju za uloge te daju novo značenje i raspoloženje svojim starim pjesmama, pritom stvarajući svjetove bolje od onih koji su nam već poznati. Ako to nije umjetnost, ne znam što bi moglo biti.

Album zatvara obrada grupe Belly, danas poznate možda samo fanovima Ricka i Mortyja. Obrada njihove pjesme Untogether najljepši je način da Courtney i Kurt pokažu da su duhom vezani još od ranih 90-ih. Od svih suradnji Kurta Vilea, ova zasigurno ostavlja najviše topline u praznini ispod rebara.