Vizije budućnosti sedme umjetnosti: Frank R. Paul
U doba dok još većina Amerikanaca nije imala telefone, Frank R. Paul svojim je ilustracijama oživljavao tada nezamislive konstrukcije i stvorenja – galaksije, robote, svemirske letjelice, satelite… Bio je i napredniji od brojnih tadašnjih pisaca znanstvene fantastike; Raya Bradburyja, Arthura C. Clarka, Forresta Ackermana i dr. Njegov doprinos razvoju SF žanra, i to ne samo na području stripa, je zasigurno jedan od najznačajnijih.
Iako je američki ilustrator, rodom iz Beča, završio arhitekturu, danas ga možemo nazvati jedino “arhitektom budućnosti”. Važno za napomenuti jest da je djelovao 1920-ih, kada je i izgradio slavu na pulp fiction i SF stripovima. Svoju karijeru u sedmoj umjetnosti započeo je 1926. godine, kada je prvi put osvanula naslovnica za znanstveno-fantastični magazin Amazing stories. Od tad, svaka je naslovnica tog magazina pripala ilustraciji Frank R. Paula. Osim toga započeo je intenzivno ilustrirati i ostale naslovnice časopisa i stripova, uključujući, među brojnima i prvo izdanje Marvel Comicsa 1939. godine. S razlogom mu je dodjeljen niz titula i počasti, uključujući i priznanje na kanzaškom Science Hall of Fameu 2009 . Bio je počasni gost prve svjetske konvencije znanstvene fantastike, prvi koji je nacrtao svemirsku letjelicu (prije američke UFO invazije i spekulacija pojava letjelica na nebu), prvi koji je u boji nacrtao svemirsku postaju. Crtao je predviđeni život na Plutonu i unutrašnjost molekula šećera (i to u 1921. godini)! Njegove ilustracije karakteriziraju snažne boje i izrazita preciznost, što se najbolje može vidjeti na uvećanoj ilustraciji površine Mjeseca.
Umjetnost je opet dokazala svoju snagu! Veliki kreativni duh Frank R. Paula i njegove bogate ilustracije znak su genija sedme umjetnosti koji nije išao u korak s vremenom u kojem je živio i djelovao, nego tri impresivna koraka unaprijed.