Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Film

Čist račun, no kratka ljubav (“The Accountant”, G. O’Connor)

05.01.2017. Marta BanFoto: facebook.com/AccountantMovie

Christianu Wolffu u ranoj je dobi dijagnosticiran visoko funkcionirajući autizam. Njegov otac, pripadnik Specijalnih snaga američke vojske, odbacio je sve opcije odgovarajuće skrbi te je svom sinu, da ojača, pružio tretman pravog spartanskog odgoja. Nekoliko desetljeća nakon, srećemo Christiana kojem su batine istjerale svaku vidljivu manifestaciju autizma, ostavljajući samo genijalan um, hladan odnos prema ljudima i neobičan večernji ritual kada uz žestoki zvuk The Quemistsa masira palicom za bejzbol nožne listove. A da Christianu Wolffu treba opuštanje, nema sumnje. Nekad genijalni, no preosjetljivi dječak, sada je sposobni računovođa vodećim svjetskim kriminalcima, a po potrebi i obučeni ubojica.

Foto: facebook.com/AccountantMovie

Ako vam pozadina ove priče ne zadaje previše zdravorazumskih problema (istina, holivudska akcijska produkcija navikla nas je i na gore), novi film Gavina O’Connora, Računovođa, ne započinje tako loše. Nakon što je uspješno sredio prljavu papirologiju brojnim kriminalcima, Christian Wolff, kojeg dobro utjelovljuje Ben Affleck, prikriva se neko vrijeme u svom malom paravanskom uredu gdje pomaže dvojici dobroćudnih supružnika, a potom, na nagovor svoje misteriozne pomoćnice, odlučuje (legalno) srediti račune tvrtki Living Robotics u kojoj postoji sumnja na krađu određenog dijela zarade. Briga pomoćnice nije uzaludna jer u isto vrijeme Ray King (J.R. Simmons), šef kriminalnih istraga u Ministarstvu financija, pokreće privatnu istragu o Christianu Wolffu koju vodi ucijenjena analitičarka Marybeth Medina (Cynthia Addai-Robinson).

Ovaj se uvodni dio filma razvija sasvim dobro. O Wolffu još ne znamo dovoljno, a Affleckova gluma sa stilom čuva gard i misterij oko glavnog junaka pa gledatelj, na prvu, može mirne duše zaključiti da ga čeka, u najmanju ruku, solidan akcijski triler. I onda se pojavi ona.

Ljubav i ostale stereotipne katastrofe

Taj siroti, ižvakani osjećaj zvan ljubav koji odlučno stavlja točku na svim idejnim rupama akcijskih filmova. Koliko puta možemo odgledati kako prst sudbine spaja filmskog junaka te zgodnu i pametnu mladu damu čija sigurnost nakon dva dana poznanstva postaje njegovim prioritetom, čak i po cijenu vlastitog života? Scenarist Bill Dubuque kaže još jednom! A da u praksi taj glupavi potez može ispasti gorim nego se na prvu čini, potvrđuje i angažman Anne Kendrick koja djeluje kao da je ispala iz nekog romantičnog filma za mlade. Tome ne pridonosi ni profil njenog lika: računovotkinja po očevoj želji, no umjetnica u duši koja obožava Pollocka. A Wolff baš u sobi ima jedan original – ako to nije sudbina, neka netko kaže što je!

Foto: facebook.com/AccountantMovie

No nije sav teret samo na Anni Kendrick i sladunjavoj priči oko njenog lika. Središnji i finalni dio filma općenito pate od ubrzanih i nespretno izvedenih raspleta radnje koji u suštini nisu neodrživi ili loši, no njihova realizacija mogla je biti preciznija i bolje osmišljena. U tom pogledu, film odskače od uradaka sličnog tipa i drži pažnju gledatelja gotovo cijelo vrijeme, no spomenuti nedostaci radnje ostavljaju dojam nedorečenog i nategnutog (što u prvom dijelu filma nismo očekivali).

Tako Računovođa ostaje solidan uradak holivudske produkcije s mnogo prostora za napredak. Iz uvoda smo vidjeli da s temom nema šale i na redatelju je bilo da spomenute detalje dovede u red, u logičniju i smisleniju cjelinu. S obzirom na to da je Gavin O’Connor posegnuo za šablonskim shemama akcijskog žanra (koje je dobrano i naglasio), takvo razrješenje, generalno, nismo dobili.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(6 votes, average: 3.167 out of 5)

Komentari