Istaknuto
19.07.2018.

Tri autorska projekta, jedna opera, jedan mjuzikl, praizvedba jednog suvremenog hrvatskog teksta i uprizorenje jednog klasičnog naslova - to su najbolje predstave u sezoni 2017./18. koje se izdvajaju po svojoj kvaliteti, originalnosti, izvrsnoj režiji i glumačkim ostvarenjima.

18.07.2018.

Prošle godine počeli smo praksu filmova i albuma starih deset godina, tako i ove nastavljamo s filmskim naslovima, ovaj put iz 2008. godine.

Film

Daleko od bjesomučne gomile: Nova žena Vinterberga i Hardya

07.04.2015. Edi Ćelić
facebook.com/maddingcrowdmovie

facebook.com/maddingcrowdmovie

Minuta i pol dobro oblikovane audiovizualne smjese filma Far from the Madding Crowd (2015) djeluje dovoljno primamljivo i stimulirajuće na svakog težeg ovisnika o adaptacijama viktorijanskih romana. Pravilnim montažnim postupkom pred gledateljem stoji trailer koji namjernom suptilnošću istovremeno komunicira snažnu premisu i dramu uratka, te jasnu viziju njegovog redatelja (Thomas Vinterberg).

Pridržavajući se bazičnog narativnog ustroja sačinjenog od uvoda, zapleta i raspleta, najava narodnom engleskom pjesmom, reduciranim dijalogom i naglašenom ljepotom fotografije iznosi atmosferu, te suštinu konflikta koji junak proživljava. Prvi znamenitiji literarni uspjeh Thomasa Hardya, Daleko od bjesomučne gomile (1874), pozicionira u fokus zbivanja Bathshebu Everdene (Carey Mulligan), emancipiran ženski lik poseban po svojoj društvenoj i karakternoj atipičnosti. Financijska samostalnost omogućava joj preraspodjelu moći unutar svijeta dominiranog muškarcima, čime gospođica Everdene dobiva slobodu biranja između trojice jednako privlačnih udvarača: mladog pastira (Matthias Schoenaerts), imućnog farmera (Michael Sheen) i zavodljivog vodnika (Tom Sturridge). Najava filma iznosi suštinu njezine nedoumice trima rečenicama stavljajući u opoziciju iskrenost, protekciju i požudu; različite verzije ljubavi koju svaki od njih nudi. Pronalaskom višeslojnog ženskog lika, izoliranog u svojoj specifičnosti, Vinterberg svjesno ne pridonosi jednoj od aktualnih kriza filmske industrije: nestašici značajnijih ženskih lica. Iako promovirana kao ljubavna drama priča o snažnoj Bathshebi Everdene daleko premašuje očekivanu sladunjavost takvog žanra, te osim o ljubavnoj trilemi progovara i o transformaciji slike žene viktorijanskog perioda, dok posljednja filmska verzija nudi potencijalno još veću slobodu reinterpretacije njezinog lika i odnosa upisanih u fabuli.

facebook.com/maddingcrowdmovie

facebook.com/maddingcrowdmovie

Far from the Madding Crowd će se prvi put prikazati na Istanbul film festivalu 17. travnja, dok u svjetska kina dolazi 1. svibnja. Iako se posljednjim trailerom otkriva više, prva najava svojom hotimičnom zatvorenošću omogućava značajniju neizvjesnost, koja potiče veće zanimanje negoli krutost riječi drugog, a na gledatelju je da kroz oba posvjedoči novom Vinterbergovom ostvarenju koje na osnovi viđenog ne bi smjelo podbaciti.

(Visited 731 times, 1 visits today)

Komentari