Istaknuto
11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

08.10.2017.

Zadnja tri mjeseca 2017. godine očekuje nas veliki broj raznolikih glazbenih sadržaja, od premijernog koncerta kultnog islandskog sastava Sigur Ros u Domu sportova do novih sezona popularnih programa kao što su MIMO, ZEZ, Good Vibrations, Začarana Močvara i drugi.

Film

Daleko od bjesomučne gomile: Nova žena Vinterberga i Hardya

07.04.2015. Edi Ćelić
facebook.com/maddingcrowdmovie

facebook.com/maddingcrowdmovie

Minuta i pol dobro oblikovane audiovizualne smjese filma Far from the Madding Crowd (2015) djeluje dovoljno primamljivo i stimulirajuće na svakog težeg ovisnika o adaptacijama viktorijanskih romana. Pravilnim montažnim postupkom pred gledateljem stoji trailer koji namjernom suptilnošću istovremeno komunicira snažnu premisu i dramu uratka, te jasnu viziju njegovog redatelja (Thomas Vinterberg).

Pridržavajući se bazičnog narativnog ustroja sačinjenog od uvoda, zapleta i raspleta, najava narodnom engleskom pjesmom, reduciranim dijalogom i naglašenom ljepotom fotografije iznosi atmosferu, te suštinu konflikta koji junak proživljava. Prvi znamenitiji literarni uspjeh Thomasa Hardya, Daleko od bjesomučne gomile (1874), pozicionira u fokus zbivanja Bathshebu Everdene (Carey Mulligan), emancipiran ženski lik poseban po svojoj društvenoj i karakternoj atipičnosti. Financijska samostalnost omogućava joj preraspodjelu moći unutar svijeta dominiranog muškarcima, čime gospođica Everdene dobiva slobodu biranja između trojice jednako privlačnih udvarača: mladog pastira (Matthias Schoenaerts), imućnog farmera (Michael Sheen) i zavodljivog vodnika (Tom Sturridge). Najava filma iznosi suštinu njezine nedoumice trima rečenicama stavljajući u opoziciju iskrenost, protekciju i požudu; različite verzije ljubavi koju svaki od njih nudi. Pronalaskom višeslojnog ženskog lika, izoliranog u svojoj specifičnosti, Vinterberg svjesno ne pridonosi jednoj od aktualnih kriza filmske industrije: nestašici značajnijih ženskih lica. Iako promovirana kao ljubavna drama priča o snažnoj Bathshebi Everdene daleko premašuje očekivanu sladunjavost takvog žanra, te osim o ljubavnoj trilemi progovara i o transformaciji slike žene viktorijanskog perioda, dok posljednja filmska verzija nudi potencijalno još veću slobodu reinterpretacije njezinog lika i odnosa upisanih u fabuli.

facebook.com/maddingcrowdmovie

facebook.com/maddingcrowdmovie

Far from the Madding Crowd će se prvi put prikazati na Istanbul film festivalu 17. travnja, dok u svjetska kina dolazi 1. svibnja. Iako se posljednjim trailerom otkriva više, prva najava svojom hotimičnom zatvorenošću omogućava značajniju neizvjesnost, koja potiče veće zanimanje negoli krutost riječi drugog, a na gledatelju je da kroz oba posvjedoči novom Vinterbergovom ostvarenju koje na osnovi viđenog ne bi smjelo podbaciti.

Komentari