Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Film

Indie Srijeda – Life Partners: Uspješno srušio stereotip

07.05.2014. Paula Bračko
Foto: www.facebook.com/LifePartnersMovie

Foto: www.facebook.com/LifePartnersMovie

Hollywood ima tu naviku da apsolutno svakoga mora strpati u neki kalup i sve to lijepo upakirati u neki tipično amerikanizirani stereotip. Rijetki su filmski likovi koji ne odgovaraju nekom arhetipu već odavno viđenom u milijun drugih filmova kojemu je u ovom najnovijem samo promijenjeno ime. LGBT zajednica jedna je od najpodložnijih tome pa je upravo iznenađujuće naići na čak dva lika u istom filmu koji se drastično ističu u masi drugih queer ženskih likova. Premijerno prikazan na ovogodišnjem festivalu Tribeca, film Life partners ustvari je adaptacija kazališne predstave koju su napisale Joni Lefkowitz i Susana Fogel.

U centru radnje je dvadesetineštogodišnjakinja Sasha (Leighton Meester) koja danju radi kao recepcionistica i mašta o tome da postane glazbenica, a noću izlazi na spojeve sa ženama koje su vrlo očito krivi izbor za nju. Njezina najbolja prijateljica Paige (Gillian Jacobs) odvjetnica je koja se bori za ekološka prava, ali ima jednako kompliciran ljubavni život kao i Sasha, shvativši da joj se sviđa hippie dermatolog Tim (Adam Brody). Međutim, naglasak nije na ljubavnim interesima dvije žene niti je u pitanju tipičan chic-flick, već film slojevito istražuje dubinu ženskog prijateljstva, istovremeno razbijajući duboko ukorijenjeno mišljenje o ženama koje imaju prijateljstva iz koristi i jedna drugima zabijaju nož u leđa. Također, Lefkowitz i Fogel, koje su napravile film inspirirane vlastitim prijateljstvom i životnim iskustvima, uspješno zaobilaze izlizanu priču u kojoj lezbijka ne može biti prijateljica s hetero ženom jer će se u nekom trenutku sigurno zaljubiti u nju. Ne, Sashu i Paige povezuje samo iskreno i čvrsto prijateljstvo temeljeno na povjerenju.

Lezba, a frendica

Razlika između prvotne ideje za film i konačne verzije je u tome što su se scenaristice htjele odmaknuti od političkih elemenata kojima su se djelomično bavile u kazališnoj predstavi na kojoj se film temelji. Naime, izbacile su dio u kojem se Paige zaklinje da se neće udati dokle god država ne ozakoni gay brakove u znak podrške Sashi. Međutim, situacija se mijenja kad upoznaje Tima i to izaziva nesuglasice sa Sashom. Želeći se posvetiti samo istraživanju njihovog prijateljstva te svih dobrih i loših strana Sashinog i Paigeinog odnosa, Lefkowitz i Fogel izbacile su taj dio iz scenarija. Na taj način, uspjele su postići da oba lika djeluju stvarnije, a posebice su odmaknule Sashin lik od stereotipnog lika queer aktivistice. Naime, u filmu je prikazana kao najobičnija žena u kasnim dvadesetima koja se muči s karijerom, nastoji ostati dobra s prijateljima prije nego što se svi ožene ili odsele zbog karijere, pokušava spoznati ima li još uvijek vremena posvetiti se svojim hobijima te što ustvari želi dobiti iz svih tih veza u koje nesmotreno ulijeće. Stavivši njezinu seksualnu orijentaciju u drugi plan, Lefkowitz i Fogel uspjele su dokazati da hollywoodske lezbijke ne moraju biti muškobanjaste žene mrkog pogleda već da su stvarne osobe sa stvarnim brigama i osjećajima.

Nije poznato kada će film doživjeti daljnju distribuciju po kinodvoranama, ali očekuje se u drugoj polovici ove godine. S obzirom da su glavne glumice naveliko poznate televizijske veteranke s hvaljenim ulogama iza sebe, ali i pozitivnim kritikama koje je film zaradio nakon premijere, malo je vjerojatno da ćemo dugo čekati. U konačnici, tko ne bi htio vidjeti film na čijem su se setu upoznali i zaljubili Blair Waldorf i Seth Cohen?

Komentari