Istaknuto
18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

18.01.2017.

Zatvorite se i ove subote u Kavez s Glazbenim loncem – to će učiniti i Phaneron!

Izvedbene umjetnosti

Posljednja premijera 62. Splitskog ljeta: “Mletački trgovac” u režiji Aleksandra Ogarjova

10.08.2016. Tim HrvaćaninFoto: Matko Biljak / www.splitsko-ljeto.hr

U srijedu, 10. kolovoza u 21 sat, splitski Oceanografski institut na Marjanu ugostit će posljednju premijeru 62. Splitskog ljeta, Shakespeareovog „Mletačkog trgovca u režiji ruskoga redatelja Aleksandra Ogarjova. Riječ je o Shakespeareovom djelu kojim započinje njegova faza snažnog oslikavanja ljudskog karaktera: Židov Shylock (Ozren Grabarić), centralni lik komedije, čovjek je od krvi i mesa, a ne tek karikatura. Mletački trgovac Antonio (Elvis Bošnjak) s njim će sklopiti ugovor o posudbi 3000 dukata kako bi pomogao svom prijatelju Bassaniju (Goran Marković) prikupiti novac za prosidbu bogate nasljednice Porzije (Anastasije Jankovske). Zbog nemogućnosti da novac vrati, Antonio završava pred sudom gdje Shylock pokušava ostvariti bizarnu pogodbu po kojoj ima pravo u slučaju nevraćanja duga odrezati libru mesa s dužnikova tijela.

Redatelj Aleksandar Ogarjov o predstavi je zapisao sljedeće: “Svijet shakespearovske Venecije raznovrstan je i slojevit. On kao u krugovima zahvaća i razmatra odnose između spolova, potom obiteljske, a onda i šire društvene odnose. Kako su svi ti odnosi izrazito često i konfliktni, to je i sudnica čestim mjestom njihova rasplitanja. No, pravo je pitanje tragedije što je zapravo sudnica, što sudište, a što ljudski sud? Sva obličja pravednosti, u koje se sud pokušava odjenuti, redovito mu ne pomažu dosegnuti pravednost. Sve relativnosti zakonâ, njihova razumijevanja i manipuliranja njima, uzrokuju da su prizori suda kod Shakespeara zapravo prizori teatra apsurda. Naravno, prije, za vrijeme i poslije suda, cijelo to ljudsko vašarište, prepuno je izvanrednih dijaloga, istančanog humora i razotkrivajućeg gnjeva, no dva se lika – Shylock i Porzia – ipak opiru toj usisavajućoj  spirali apsurda. Oba ta bića nose u sebi potencijal apsolutnog razumijevanja: i vjernosti, i ljubavi.”

Foto: Matko Biljak / www.splitsko-ljeto.hr

Foto: Matko Biljak / www.splitsko-ljeto.hr

Nagrađivani redatelj Aleksandar Ogarjov, učenik velikog Anatolija Vasiljeva, poznat je hrvatskoj, posebno splitskoj publici jer je u HNK Split od 2007. režirao već tri iznimno uspješne predstave  – Ionescovu „Ćelavu pjevačicu“, „Zločin i kaznu“ F.M.  Dostojevskoga  te još jednoga Shakespearea, „Hamleta“ 2010. godine.  „Mletački trgovac“ prva je Ogarjovljeva režija Splitskom ljetu i i prva splitska na otvorenoj ambijentalnoj pozornici.  Uloge je, osim spomenutih glumaca, povjerio Andreji Mladinić, Marjanu Nejašmić Baniću, Stipi Radoji, Marku Petriću, Mirku Kraljevu, Petri Kovačić, Nenadu Srdeliću, Bojanu Brajčiću, Ivanu Baranoviću, Peri Eranoviću, Josipu Zovku, Duji Grubišiću, Franji Đakoviću.

Važne uloge u predstavi imaju i glazbenici: glumica Zorana Kačić Čatipović koja uživo pjeva jazz, pijanist Marin Limić, čelistica Petra Benzon i trubač Adam Gvozdenović. Zahtjevnu scenografiju i kostime je osmislila Vera Martinova, scensku glazbu potpisuje još jedan nagrađivani autor, Marjan Nećak, a za scenski pokret zaslužna je Anastazija Boiko. Nakon premijerne izvedbe, „Mletački trgovac“ igrat će se još tri puta na Oceanografskom institutu, 11., 12. i 13. kolovoza.  Kako bi se gledateljima omogućio siguran i efikasan pristup lokaciji predstave, za svaku izvedbu organiziran je prijevoz autobusom sa polazištem ispred HNK Split u 20:15 jer je u park-šumi Marjan zabranjen promet motornim vozilima, stoga pristup osobnim automobilom neće biti moguć.

Komentari