21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Recenzija – “Damar” (Amira Medunjanin): “Damarom” u damar

18.12.2016. Anja NežićFoto: "Damar" [Cover]

“Ja sam vam otuda gdje pjesme nose ljudska lica” pjeva Amira Medunjanin u Pjevat ćemo šta nam srce zna, jednoj od dvije autorske stvari koje su se našle na njenom novom albumu “Damar”. I u tih nekoliko riječi zapravo sažima bit albuma – album je to s pričom, istančanom mjerom za estetiku, lišen patetike i pretencioznosti, prožet samo čistom emocijom. Iako je od posljednjeg Amirinog albuma “Silk & Stone” prošlo svega dvije godine, “Damar” je došao u pravom trenutku. Amiri da još jednom pokaže zašto je apsolutna kraljica tradicionalne glazbe koju tako vješto prožima jazzom i bluesom, a nama da imamo još jedan razlog za otići na neki od njenih koncerata.

Ideja ljubavi, zajedništva i pomirljivosti

Upravo Pjevat ćemo šta nam srce zna otvara album, što je toliko promišljen i dobro povučen potez da mi je teško zamisliti bi li koja druga pjesma uopće imala smisla stajati na početku ove priče. Tekst i glazbu za pjesmu napisao je Damir Imamović, poznati glazbenik i vrsni poznavatelj sevdaha, a aranžman potpisuju Amira i njen gotovo stalni suputnik na koncertima, vrhunski jazz gitarist Ante Gelo. Osim što gospođa pjesma u sebi nosi sve ono što se kao nekakva nit vodilja provlači kroz glazbu koju Amira stvara, a to su ideje ljubavi, zajedništva i naivne pomirljivosti, ona i jednostavno mami na daljnje slušanje albuma i sve dublje ronjenje u tu nostalgičnu, a toliko aktualnu glazbenu riznicu.

Neopterećenost vremenskim i prostornim barijerama

I na “Damaru”, kao i na ostalim albumima, Amirin je glas čist, računalno netaknut (ako ništa drugo, što čujete na albumu čut ćete i na njenom nastupu uživo), autentičan. “Damar”, osim što ne poznaje vremenske granice, ne poznaje ni geografske pa se tako slobodno šeće prostorom ovoga našega regiona ne opterećujući se pritom nikakvim granicama i barijerama. Bosanska Billie Holiday donosi dašak Bosne i Hercegovine (Ah, što ćemo ljubav kriti, Kad ja pođoh na Bentbašu), Makedonije (Tvojte oči Leno mori) i općenito svih ovih nama dobro poznatih prostora kojima svojim reinterpretacijama poznatih tradicionalnih skladbi udahnjuje novu dimenziju i novu šansu da nađu svoj put i do mlađih generacija.

Album pun života

Vrlo je simboličan i sam naziv albuma, odnosno riječ damar. Damar je inače riječ turskoga porijekla, a označava živac, žilu, bilo. Naslov je to i druge autorske pjesme s albuma, za koju je glazbu napisao Boško Jović, dok je autorica teksta Marija Krznarić Karaula. Ono što je simbolično u cijeloj priči jest to što “Damar” doista gađa u bilo, živac, traži reakciju i ne očekuje ravnodušnost. Baš kao što Amira u Damaru uz pratnju klavira pjeva “U snovima te budim da sreću s tobom pišem, srcem da te ljubim, dahom da te dišem, životom da te volim, kad moj si cijeli svijet, damar mi probudi, bez njega je mrijet,” tako i ovi stihovi ne ostaju puka patetika, već pokreću neke čudne zaboravljene procese probiranja po najintimnijim emocijama i njihovo ponovno proživljavanje. Nekad je u stihovima dominantna bol, nekada je to ljubav, ali svi su ispjevani na način da je u prvi plan stavljena jaka, samosvjesna žena koja se ne boji svojih osjećaja i koja je spremna proživjeti ih do svojih krajnjih granica. Nema tu puno jeftine romantike i sretnih završetaka. Ima puno ljubavi i života, a oni čak i kad su opjevani bez nepotrebnih uljepšavanja uvijek (po)gađaju u žicu.

Nije to album za svaki dan i svaku priliku. To je glazba koja odgovara uz baš specifične trenutke, osjećaje i ambijente. Uz “Damar” ne možete raditi bilo što dok ga slušate u pozadini, njemu se jednostavno morate prepustiti svim svojim osjetilima, a on će se uvući u vas neprimjetno, suptilno, potpuno vas omamljujući. Album je to koji plijeni pažnju bez da je direktno traži. Drugim riječima rečeno, “Damar” doslovno gađa u damar, intenzivno i bez okolišanja.

(Visited 333 times, 1 visits today)

0%
1