21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Recenzija – Me and Earl and the Dying girl: Dokaz da je smijeh lijek za teška vremena

18.11.2015. Stjepan ĆulapFoto: facebook.com/Me and Earl and the Dying girl

Nakon što je na ovogodišnjem filmskom festivalu u Sundanceu Me and Earl and the Dying girl dobio ‘standing ovation’, za očekivati je bilo da će mnogobrojni festivali diljem svijeta zgrabiti priliku i prikazati ovu slađahnu dramu upravo u svojem dvorištu. Na taj se način ovaj film pronašao i u glavnom programu 13. Zagreb film festivala, pri čemu će zasigurno biti jedan od favorita za osvajanje HT nagrade publike za najbolji dugometražni film.

U fokusu priče je Greg (Thomas Mann), nepouzdani narator koji je srednju školu proveo kao društveni duh. U tom je periodu, na eksplicitan način, izradio mentalnu mapu svih društvenih grupa unutar škole, pritom se družeći istovremeno sa svima, ali ni s kim u jednom dubljem kontekstu. Njegov je, kako ga Greg voli zvati, ‘suradnik’ Earl (RJ Cyler), stereotipni Afromerikanac s kojim u slobodno vrijeme snima parodije popularnih filmova (A Sockwork Orange, Senior Citizen Kane). Nakon što ga majka obavijesti da je Rachel (Olivia Cooke), djevojka koju je svrstao u grupu Uštogljenih Židovki, oboljela od leukemije, Greg se odluči družiti s njom, ponajviše zbog majčinog pritiska koja smatra da je upravo on taj koji joj može pomoći u preostalim danima.

Ono što je jasno od samog početka filma, što i Greg povremeno naglašava, jest da ovo nije ‘još jedna romantična priča’ s uobičajenom zvjerskom dozom klišeja. Upravo na toj razini ova cjelina uspijeva ostati pitka i pristupačna, s dovoljnom količinom nenametljivog humora koji obično ne funkcionira pri pokušaju trivijaliziranja ovakvih teških tema. Odnos između Grega i Rachel pristojno je balansiran od strane redatelja Alfonsa Gomez-Rejona te Jesseja Andrewsa, pisca koji je scenarij izradio na osnovu vlastitog istoimenog romana iz 2012. godine. Njihov ne-seksualni odnos baziran je na interakciji koja se dotiče kompleksnih problema vezanih uz to kako se tinejdžeri nose sa mogućom smrću u periodu kada se osjećaju besmrtno.

Ipak, fokus nije na umirućoj Rachel niti na Gregovom uvijek gladnom prijatelju Earlu, već na samom naratoru – Gregu. Suptilna naznaka toga je u samom naslovu. Pa tko bi drugi sebe stavio na prvo mjesto, već izrazito samosvjesni tinejdžer koji mrzi cijeli svijet, a istovremeno smatra da nije dovoljno dobar za njega. Njegovi su problemi (upis na fakultet i sl.) veći od njezinih problema, čak i u onim trenucima kada mu se ona s nimalo kose na glavi jada o bolovima.  To je ono od čega ne mogu pobjeći autori filma – sporedni likovi nisu dovoljno kvalitetno iskorišteni te su kao takvi naprosto kartonske verzije Gregovih vanjskih projekcija.

Unatoč narativnim manama, Me and Earl and the Dying girl posjeduje dovoljno šarma i lakih nota koje ni u jednom trenutku nisu smetnja onoj ozbiljnijoj potpriči. Uz solidnu dozu inteligentnih, ali i blesavih scena (primjerice ona u kojoj Greg kanalizira Wernera Herzoga pri pisanju prijave za željeni fakultet), emocionalno iscrpljujuća tema približena je publici kroz jednu šašaviju formu unutar koje se ista ta publika neće osjećati izmanipuliranom i prevarenom.

(Visited 223 times, 1 visits today)

0%
1