13.07.2017.

Osim što Šimek aktivno radi na novim materijalima, publiku će počastiti dvostrukim nastupom na Ferragosto JAM festivalu u Orahovici. Na Izštekanom stageu predstavlja se u solo izdanju, dok će sa svojim matičnim bendom She Loves Pablo nastupiti na glavnoj pozornici kao support metal divovima braći Cavalera, osnivačima čuvene Sepulture. Povodom tih nastupa i novog singla razgovarali s jednim od najboljih vokala hrvatske scene.

09.07.2017.

U skrivenim ambijentima diljem Lijepe naše i ovog nas ljeta čekaju najpoznatiji dramski naslovi, opere i baleti. Provjerite što sve nude Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Kazalište Ulysses, Riječke ljetne noći, Histrioni i Ljetne noći Teatra Exit.

Recenzija – Me and Earl and the Dying girl: Dokaz da je smijeh lijek za teška vremena

18.11.2015. Stjepan ĆulapFoto: facebook.com/Me and Earl and the Dying girl

Nakon što je na ovogodišnjem filmskom festivalu u Sundanceu Me and Earl and the Dying girl dobio ‘standing ovation’, za očekivati je bilo da će mnogobrojni festivali diljem svijeta zgrabiti priliku i prikazati ovu slađahnu dramu upravo u svojem dvorištu. Na taj se način ovaj film pronašao i u glavnom programu 13. Zagreb film festivala, pri čemu će zasigurno biti jedan od favorita za osvajanje HT nagrade publike za najbolji dugometražni film.

U fokusu priče je Greg (Thomas Mann), nepouzdani narator koji je srednju školu proveo kao društveni duh. U tom je periodu, na eksplicitan način, izradio mentalnu mapu svih društvenih grupa unutar škole, pritom se družeći istovremeno sa svima, ali ni s kim u jednom dubljem kontekstu. Njegov je, kako ga Greg voli zvati, ‘suradnik’ Earl (RJ Cyler), stereotipni Afromerikanac s kojim u slobodno vrijeme snima parodije popularnih filmova (A Sockwork Orange, Senior Citizen Kane). Nakon što ga majka obavijesti da je Rachel (Olivia Cooke), djevojka koju je svrstao u grupu Uštogljenih Židovki, oboljela od leukemije, Greg se odluči družiti s njom, ponajviše zbog majčinog pritiska koja smatra da je upravo on taj koji joj može pomoći u preostalim danima.

Ono što je jasno od samog početka filma, što i Greg povremeno naglašava, jest da ovo nije ‘još jedna romantična priča’ s uobičajenom zvjerskom dozom klišeja. Upravo na toj razini ova cjelina uspijeva ostati pitka i pristupačna, s dovoljnom količinom nenametljivog humora koji obično ne funkcionira pri pokušaju trivijaliziranja ovakvih teških tema. Odnos između Grega i Rachel pristojno je balansiran od strane redatelja Alfonsa Gomez-Rejona te Jesseja Andrewsa, pisca koji je scenarij izradio na osnovu vlastitog istoimenog romana iz 2012. godine. Njihov ne-seksualni odnos baziran je na interakciji koja se dotiče kompleksnih problema vezanih uz to kako se tinejdžeri nose sa mogućom smrću u periodu kada se osjećaju besmrtno.

Ipak, fokus nije na umirućoj Rachel niti na Gregovom uvijek gladnom prijatelju Earlu, već na samom naratoru – Gregu. Suptilna naznaka toga je u samom naslovu. Pa tko bi drugi sebe stavio na prvo mjesto, već izrazito samosvjesni tinejdžer koji mrzi cijeli svijet, a istovremeno smatra da nije dovoljno dobar za njega. Njegovi su problemi (upis na fakultet i sl.) veći od njezinih problema, čak i u onim trenucima kada mu se ona s nimalo kose na glavi jada o bolovima.  To je ono od čega ne mogu pobjeći autori filma – sporedni likovi nisu dovoljno kvalitetno iskorišteni te su kao takvi naprosto kartonske verzije Gregovih vanjskih projekcija.

Unatoč narativnim manama, Me and Earl and the Dying girl posjeduje dovoljno šarma i lakih nota koje ni u jednom trenutku nisu smetnja onoj ozbiljnijoj potpriči. Uz solidnu dozu inteligentnih, ali i blesavih scena (primjerice ona u kojoj Greg kanalizira Wernera Herzoga pri pisanju prijave za željeni fakultet), emocionalno iscrpljujuća tema približena je publici kroz jednu šašaviju formu unutar koje se ista ta publika neće osjećati izmanipuliranom i prevarenom.

0%
1
2