Istaknuto
01.12.2016.

Cijela naša povijest satkana je na slučajnosti i poticajima vremena u kojem smo se našli. Bez ikakvog problema mogu zamisliti situaciju u kojem nas je umjesto rock manije prije 40 ili 30 godina pokosila neka druga „zarazna bolest“.

28.11.2016.

Izložba se dokazala kao kompleksan narativ jer je od izrazite kulturne važnosti za povijest kazališta, glazbe, kostimografije i baleta. Otvorenjem ove izložbe MUO se ucrtao na umjetničku kartu svijeta kao prvak u cjelokupnoj prezentaciji Orašara, remek-djela klasičnog baleta.

Izvedbene umjetnosti

Riječka premijera predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” Olivera Frljića

22.11.2016. Ziher.hrFoto: www.hnk-zajc.hr

Predstava Olivera Frljića „Naše nasilje i vaše nasilje“ svoju šestomjesečnu turneju po Europi zaokružuje premijerom u Rijeci u utorak, 22. studenog u 19:30 sati na sceni HKD-a na Sušaku. Po završetku premijerne izvedbe, na sceni će biti održan i prvi razgovor s publikom. Predstava je nastala u međunarodnoj koprodukciji u kojoj sudjeluju HNK Ivana pl. Zajca (Rijeka), Hebbel am Ufer iz Berlina (Njemačka), Wiener Festwochen (Austrija), Slovensko mladinsko gledališče (Slovenija), Kunstfest Weimar (Njemačka), Zürcher Theater Spektakel (Švicarska) i Internacionalni teatarski festival MESS (BiH), uz podršku German Federal Cultural Foundation (Njemačka). Do sada je predstava izvedena u Beču, Weimaru, Berlinu, Sarajevu, Ljubljani, Bydgoszczu, Cluju i Subotici.

V.d. intendanta i dramaturg predstave Marin Blažević kazao je kako se o predstavi već mnogo pisalo te kako izaziva skepsu zbog koje ga ne bi iznenadilo da i prije njene riječke premijere bude onih koji će tražiti skidanje s repertoara. Dodao je kako je riječ o vjerojatno trenutno najkontroverznijoj predstavi u Europi. Najavivši što se sve u kazalištu prikazuje ovih dana, pojasnio je raznolikost političkih, društvenih i umjetničkih interesa koje narodno kazalište treba zadovoljiti s obzirom na različitost svoje publike.

Jelena Kovačić, v.d. ravnateljica Hrvatske drame, podsjetila je kako je sve počelo praizvedbom u Beču na Wiener Festwochenu 29. svibnja te kako Rijeka ima priliku provjeriti što je u predstavi zapravo kontroverzno. Naglasila je kako će poslije svake izvedbe biti organiziran razgovor publike s glumcima i predstavnicima Kazališta. Dodala je kako predstava problematizira odnos europske i američke politike s Bliskim istokom te kako se većina kritičara složila, nakon što je predstava izvedena u Ljubljani, da se radi o najboljoj predstavi Olivera Frljića.

Foto: www.hnk-zajc.hr

Foto: www.hnk-zajc.hr

Asistentica redatelja i izvođačica Barbara Babačić rekla je kako se prenaglašenom ironijom pokušava stvoriti jaz između publike i glumaca i isprovocirati reakciju. Pojasnila je dvije vrste nasilja, subjektivno i objektivno, vidljivo i nevidljivo, ono na granicama, u srcu Pariza, ili ono koje glumci „izvršavaju“ nad publikom. Po riječima glumice Nike Mišković, Oliver Frljić je režirao predstavu koja se tiče svih nas, predstavu u kojoj je pokazao mnogo novoga, ona je i multimedijalna, „simplificirano komplicirana“. „Poetična, brutalna i tužna”, kaže Nika Mišković. Uz to je naglasila kako su ih u zajedničkom radu na predstavi zanimali društveni simptomi, razotkrivanje sistema i dekonstrukcija sistema.

Inspiriranu romanom Estetika otpora Petera Weissa, predstavu je režirao i glazbu odabrao Oliver Frljić, dramaturg je Marin Blažević, scenograf Igor Pauška, kostimografiju i oblikovanje maske osmislila je Sandra Dekanić, a svjetlo je oblikovao Dalibor Fugošić. U predstavi igraju Barbara Babačić, Daša Doberšek, Uroš Kaurin, Dean Krivačić, Jerko Marčić, Nika Mišković, Draga Potočnjak, Matej Recer i Blaž Šef.

Komentari