Istaknuto
26.06.2019.

Vrijeme čitanja: 1 minuta Nova glazba donosi sraz noviteta koji ne mora biti kao onaj sunca i kiše proteklih dana, ali svakako može biti napet i zanimljiv uz vaše glasove.

20.06.2019.

Vrijeme čitanja: 3 minute Grohl je zaurlao i vrijeme je stalo. Na tronu rock'n'rolla može stajati samo jedan bend. To su, do daljnjega, Foo Fighters.

Glazba

Najbolji domaći spotovi 2018. godine

23.01.2019. Monika Bračević
Vrijeme čitanja: 3 minute

Od epskog mini filma za pjesmu Thriller do svih videa grupe OK Go, osim što služe u promotivne svrhe, spotovi su odavno nadišli tu ulogu i postali su poseban medij za kreativno izražavanje gdje se simbiozom zvuka i vizuala može proizvesti pravo malo umjetničko djelo te iz drugog kuta prikazati i približiti nečija glazba. Singl s upečatljivim glazbenim videom shvaća se ozbiljnije te se lakše se izdvoji u ovo doba internetske hiperprodukcije i scrollanja.

Stoga izdvajamo deset najzanimljivijih glazbenih videa u domaćoj produkciji nastalih prošle godine koji su zavrijedili našu pažnju. Tu spadaju oni videospotovi koji su uspjeli prikazati kompletnu i smislenu zvučnu sliku pjesme – bilo zanimljivom pričom koja nadopunjuje stihove, utjecajem na raspoloženje jednostavnim poigravanjem bojama, svjetlom i sjenama, vjerno dočaranom atmosferom ili savršeno pogođenom poantom pjesme.


10. Bebè Na Volè – Community

Bluzer Adam Semijalac prenio je DIY pristup i na svoje spotove. Minimalistički, ali uvjerljiv video samostalno je snimio gledajući iz ptičje perspektive na uski ulični blok omeđen zgradama. Vješto napravljena montaža podudara se s dinamikom pjesme i podiže tenzije na pravom mjestu te tako uspijeva izvući smisao iz minimalnog sadržaja. Uvid u sadašnjost jedne generacije i, na prvi pogled, nevina dječja igra u okrilju sigurne zajednice, malo po malo otkriva zlokobnu atmosferu.


9. Nellcote – Future’s Gone

Spot u režiji Dinka Šimca (Beyond Pines) izvanredno prikazuje igru svjetla i sjene čije se izmjenjivanje slaže i nadopunjuje s ritmom pjesme. Plešuća sjenka u daljini postupno se približava i postaje središnja figura koja pokušava probuditi protagoniste bezizražajnih lica i vratiti im živost i nadu.


8. Jonathan – I Never Meant To Be There

Još jedan minimalistični spot nastao je spontano iz jednog kratkog videa, prvotno zamišljenog kao teaser za album. Snimanje se odvijalo na prostoru napuštenog hotela Haludovo u Malinskoj na Krku, na čijem su krovu članovi Johnatana ležerno plesali. Fotograf Filip Gržinčić majstorski se poigrao tim kadrom od trideset sekundi i od toga stvorio kompletni spot u trajanju od četiri minute.


7. The Gentleman – Crossing for Wildlife

Dinko Šimac krivac je za ovaj video koji prikazuje svojevrsnu predstavu smještenu usred divljine, odnosno šume. Teatralni vokal Marka Lucijana Hraščaneca pojačava utisak performansa, dok istovremeno njegovi ukočeni i groteskni pokreti podsjećaju na marionetu kojom netko ili nešto upravlja. Riđokose djeve u bijelom koje vrebaju iz prikrajka pridonose uvrnutom ugođaju, te nas sve skupa ostavlja u nedoumici radi li se o zbilji ili snu.


6. SUN U – When Everything Goes Down

Devastirani hotel Haludovo u Malinskoj ovaj je put u cijelosti iskorišten za snimanje spota. Napušteno i ruševno betonsko zdanje prikazano u hladnim tonovima, tek s pokojom naznakom topline dok gori baklja, savršeno je inkorporirano u štimung pjesme When Everything Goes Down. Video potpisuje Filip Filković Philatz iz More Magnets produkcije.


5. M.O.R.T. – Draga majko

Pjesma Draga majko nalazi se na albumu “Tužna kocka” iz 2016., a svoje video uprizorenje dobila je tek prošle godine. Redatelj spota Toni Mijač nanizao je prizore koji stižu ravno iz noćne more – mračna prostorija, usmjereni snop crvenog svjetla i mahnito bježanje od nepoznate prijetnje. Sve to ocrtava unutrašnje stanje osobe, te iako izvanjska opasnost nije stvarna, njegova tjeskoba i očaj itekako jesu.


4. Detour – Skrivena

Branko Pašić, već poznat po suradnji s grupom Detour na spotu za pjesmu Snijeg, primio se vizuala za singl Skrivena. Gina i Nenad, naizmjence suprotstavljeni u bijeloj i crnoj nijansi, nadopunjuju se kao jin i jang. Dojam snažnog kontrasta pojačava se izmjenom svijetle i tamne pozadine. U koloritima se naziru jedino vatromet i crvena gitara, no sve je odmjereno dozirano i prati se nježnost melodije.


3. Punčke – Valovi

Spot za pjesmu Valovi najavljivan je kao prvi dio video trilogije, a za realizaciju je zaslužan kolektiv B.A.K.A. productions iz Siska, čiji je član Goran, ujedno i bubnjar Punčki. Vatra, dim, crne zastave, glavna junakinja odlučnog lica i gracioznih kretnji te bizarni maskirani likovi na konjima uvlače nas u svoj sablasno sanjivi svijet. Zasićenje crvene boje nasuprot hladnom i blatnjavom zimskom danu pridonosi jezivosti. Prijeteću atmosferu raspršuje pojava djeteta i primopredaja simboličnog plastičnog leptira. Sve zajedno nas ostavlja željne saznati što se još krije iza ove priče.


2. Paul The Walrus – Not So Sweet

Napraviti zabavan spot bez klišeja koji prati lepršavu pop pjesmu nije lak zadatak. Dora Doko, Mirta Filipović i Martina Petric, cure zaslužne za video (tada još studentice), pokazale svu moć kreativnosti i snalažljivosti na djelu. Svakodnevna, ‘ne tako slatka’ rutina jedne djevojke namjerno je pretjerano uljepšana kroz šljokice, šećernu vatu, bombone, pastelne nijanse i naravno, ružičastu boju. Bend koji svira, inače uobičajen prizor u spotu, s lakoćom je postao dio narativa kroz originalne i suptilne sugestije koje ih prikazuju kao dio svijeta te djevojke.


1. Them Moose Rush – Dumadu Honey

Repetitivnost pjesme Dumadu Honey pojačana je prikazom rutinskog tipkanja na pisaćem stroju u suhoparnom korporativnom okruženju. Protagonist se bori s dosadom i, u naletu kreativnog vala i inspiracije, natipkana slova na papiru odjednom ‘oživljavaju’ i postaju animacije. Čitav video je u jednoličnim tonovima, osim u trenucima ludila, kad prevladava neonski crvena. Vizualije i gluma u stopu prate nagle promjene tempa i dinamike, kao i napetost čujnu u svakom tonu, te nam instantno usađuju sve emocije koje nam pruža i samo slušanje pjesme, kao što su osjećaj klaustrofobije i želja za trenutnim oslobođenjem.

(Visited 905 times, 9 visits today)

Komentari