novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

BOJACK HORSEMAN: Apsurdna i neprestana potraga za srećom, prvi dio

Foto: YouTube screenshot
Vrijeme čitanja: 4 minute

Na Netflixu je prošli mjesec izašla prva polovica šeste i posljednje sezone animirane serije BoJack Horseman, koja prati istoimenog propalog holivudskog glumca kako se nastoji održati kao relevantna ličnost popularne kulture, uglavnom bazirajući te pokušaje na staroj slavi stečenoj u poznatom sitcomu. I dok se u proteklim sezonama okolnim putevima borio s vlastitim manama, u ovu sezonu BoJack ulazi s puno nade u bolju budućnost, nastojeći nadići svoje loše navike.

Netflix isprobava nove formate prepolovljujući bingeanje, prekidajući sezonu baš kada postaje napeto i nastavljajući za nekoliko mjeseci (BoJack Horseman dalje nastavlja u siječnju; slična je forma već isprobana sa serijom The Good Place, koja ionako epizode izbacuje tjedno). Ne znam znači li to postepeni povratak tradicionalnom obliku televizije i održavanju napetosti ili je svojevrsni hommage rastavljanju posljednjih nastavaka filmskih serijala na dva dijela, ali ne mogu reći da nije pomalo iritantno. No, da vidimo što je BoJack ponudio u prvoj polovici svoje završnice.

Vuk dlaku mijenja, ali ćud ne?

Mnogo je desetljeća BoJack Horseman (Will Arnett) svijetom prolazio pod zastavom čangrizavosti i gorčine. Uništavao je sve čega se prihvatio i ta je činjenica postala dijelom njegova identiteta, možda čak i nešto čime se na uvrnuti način ponosio, a definitivno nešto što je koristio kao obrambeni mehanizam i način da od sebe odbije svaki oblik odgovornosti za svoje postupke. Sve dok njegova jednako destruktivna kolegica Sarah Lynn (Kristen Schaal) prekida svoje višemjesečno trijezno stanje i s BoJackom se upušta u višednevnu pijanku obogaćenu drogama te završi kobno. Taj je događaj toliko potresao BoJacka da odlučuje otići na odvikavanje.

Foto: YouTube screenshot

Šesta ga sezona dočekuje u klinici i najprije pokazuje koliko mu je trebalo da se snađe i prihvati svoju novu situaciju, dok njegovi prijatelji, poslovni suradnici, znanci i neprijatelji nastavljaju svoje živote u vanjskom svijetu. Princess Carolyn (Amy Sedaris) upada u klopku predstavljanja sebe pomoću lažne uspješne majke koja stigne apsolutno sve i nema problem uzdizati dijete i nekoliko tisuća projekata istovremeno. Diane (Alison Brie) i dalje traži samu sebe te što želi od života, otkrivajući nove ljude i nastojeći izbjeći stare destruktivne navike. Mr. Peanutbutter (Paul F. Tompkins) na svoj specifičan način se upetlja u nekoliko neželjenih situacija, sve da bi pred sobom i drugima zadržao sliku sebe kao dobrog lika.

Drugim riječima, sezona se dobro zahuktala i prekinuta je u ključnom trenutku, s velikim upitnikom o tome hoće li se likovi, a prvenstveno BoJack, moći maknuti sa svojih utabanih staza i postati bolje osobe.

Hollywood bez d, odnosno naša pomaknuta stvarnost

BoJack Horseman se bez ustručavanja može opisati kao poprilično brutalna serija, iako nema potoka krvi, zastrašujućeg kriminalnog ponašanja ili mračnih kutova iz kojih bi iskočili nakaradno našminkani klaunovi. Zastrašujući element BoJacka njegova je jeziva sličnost našoj svakodnevnici i humor kojim se odnosi prema njoj. Serija se velikodušno koristi našom nepresušnom fascinacijom kulturom bogatih i slavnih, željom da zavirimo u njihove ćaknute svakodnevnice i upravo nam to servira.

BoJack je glumac s pomaknutim moralnim kodom koji živi u Hollywoo-u, a istovremeno je i čovjekoliki konj, odnosno Horseman. D koje nedostaje Hollywoodu kao da je simbol stvarnosti paralelne našoj, gdje je sve isto osim činjenice da ljudi žive bok uz bok antropomorfnim životinjama. Ponašanja, (ne)moral te njihove posljedice, krize i strahovi likova jednaki su našima i BoJack se nimalo ne ustručava nabiti ih nam na nos. Taj je pristup njegovo tajno oružje. Likovi serije naizgled graniče s moralno prihvatljivima, no zapravo su dobra refleksija zapadnog društva opsjednutog samim sobom, odnosno onoga za što se društvo predstavlja da je i onoga što uistinu jest.

Foto: YouTube screenshot

Vječna potraga za srećom

Kao glavna tema serije nameće se neprestana potraga likova za životnom srećom i prisutna je u svim sezonama, no ni u jednom trenutku ne djeluje istrošeno ili usiljeno – taj lajtmotiv služi kao vezivno tkivo priče. BoJack Horseman uvijek drži sve konce u rukama i sveopća međusobna povezanost svih sezona pokazatelj je trezvene kontrole nad naizgled kaotičnim svijetom u kojem se vrste mogu miješati. Jednako je impresivna i razina pozornosti koju serija posvećuje detaljima, što je često demonstrirano internim forama.

Kvaliteta serije ne opada ni u jednom njenom aspektu – od pripovijedanja, karakterizacije i motivacije likova, preko animacije do britkog humora koji svoju oštrinu ne gubi ni u šestoj sezoni. Dapače, ovo je možda najmračnija sezona dosad (odnosno, njena prva polovica), što je dojmljivo s obzirom na to da je BoJack prije zalazio u zaista crne predjele uma svog naslovnog junaka, a i njegovih hollywoo-skih sunarodnjaka. Iz tog se mračnog okruženja, koje na trenutke postaje gotovo pretežak i previše realan, gradi inteligentan humor.

Iako je BoJack glavni lik, dobru minutažu dobivaju i sporedni likovi, svatko sa svojim nedaćama, ožiljcima i neispunjenim snovima. Nikako se ne smije izostaviti spomenuti glumačke (glasovne) izvedbe koje itekako nose čitavu radnju, emociju i esenciju priče.

Foto: Youtube screenshot

Svemoguća animacija

BoJack Horseman u animaciji ima veliku prednost nad igranim serijama sličnog kalibra. Apsurd Hollywoo-a animacijom je pojačana do maksimuma, a granice realnosti se savijaju i pomiču. Vjerojatno najdojmljiviji aspekt serije je njena sličnost našoj svakodnevnici, a koja je potkovana pomaknutim i nadrealnim elementima – antropomorfne životinje, gradovi u moru, vrtlog referenci na pop-kulturu, prozor u psihodelične eskapade ojađenih umova i neke uobičajene situacije dovedene do ekstrema sastavni su dio BoJacka i nešto bez čega serija ne bi bila to što jest. Apsurd ovdje ne postoji da bi sam sebi bio svrhom, već je gotovo stilski postupak.

Iako se u posljednjoj epizodi prve polovice nove sezone daje naslutiti da u Hollywoo i BoJackov život dolazi nevolja, u njegovom mračnom svijetu itekako je prisutna nada – koliko se god BoJack trudio biti nihilist, neko se svjetlo uvijek da pronaći i tako je bilo oduvijek. Promatranje likova kako se nose s vlastitom i tuđom toksičnošću, bahatošću i čitavom plejadom ostalih kompleksnih ljudskih emocija, bilo negativnih ili pozitivnih, na kraju posluži kao podsjetnik na to kakvi smo mi sami.

Hoće li ekipa iz BoJacka naučiti svoje lekcije do kraja sezone? Saznat ćemo u siječnju.

Be social
Što misliš o ovom filmu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari