Glazba

Izvještaj – Mastodon + Kvelertak: Zagreb dobio jedini bis na turneji

Foto: Luka Sinković / Ziher.hr
Vrijeme čitanja: 4 minute

Koncert na koji sam otišao podijeljenih očekivanja pretvorio se u koncert nekoliko bitnih spoznaja. Hard rock je živ i doma je u Skandinaviji. Mastodon postaje jedan od istinskih metal velikana. Tvornica je iznenađujuće dobar klub kada je koncert rasprodan. LAA u globalu radi dosta dobar posao. Želio bih svaku od ovih spoznaja potkrijepiti barem argumentiranim subjektivnim obrazloženjem, ako ne i objektivnom činjenicom, pa krenimo redom.

Formalno sam odlučio otići na koncert Mastodona tek kada je kao predgrupa najavljen norveški Kvelertak. Bend svoj status uživa zbog istoimenog debi albuma iz 2010., međutim Kvelertak je već svirao kao predgrupa velikom Convergeu u Zagrebu 2011. godine. Šačica ljudi tada, i prepuna Tvornica sada samo su jedan pokazatelj koliko je bend statusno napredovao. Koliko je bend glazbeno napredovao pokazuje i prošlogodišnji album “Nattsferd” koji je jedan od najboljih albuma koje sam čuo prošle godine, prekrasne energije i odličnog toka.

Dosta se filozofiralo o žanrovskom kontekstu Kvelertaka koji navodno miješaju black metal i punk rock, međutim smatram da bi se svi koji su jučer bili na koncertu trebali složiti da se radi o izrazito dobrom rock koncertu. Dosta rijetko viđam rock, ponekad ga čujem, ali ga je dosta teško vidjeti – pisao sam sličnim tonom i o prošlogodišnjem gostovanju Japanaca Acid Mothers Temple u malom pogonu Tvornice.

Foto: Luka Sinković / Ziher.hr

Kvelertak je trenutno jedan od onih bendova koji mogu doći sa setlistom baziranom isključivo na zadnjem albumu i napraviti jako dobar koncert. Startali su s odličnom Dendrofil For Yggdrasil te nastavili s 1985. Bend se malo gužvao na pozornici – šestorica su, a u pozadini, ispred Mastodonove opreme, stajala su dva Orange zida pojačala. Dosta se ljudi proguralo naprijed kada su počeli uvodni taktovi prvog hita benda – Mjød, a energija se prenijela u sličnu stvar s novog albuma, Berserkr. Prije kraja drugog seta pjesama zakleo bih se da sam čuo i Heksebrann, a koncert je završio s Kvelertak.

Bend njeguje onu rock sirovinu koja je moderne rock bendove nekako napustila. Rock kakav znamo danas postao je katastrofalno dosadan žanr i sve više zadire u pop, pa sada postoje dvije struje popa: onaj koji dolazi s elektronske strane i ovaj koji dolazi s rock strane, recimo da je instrumentalan. Ne pokušavam ovime objasniti nešto oduševljavajuće, samo sam tužan što takve bendove ne viđam češće – Kvelertak je jedan od istinskih rock bendova današnjice.

Mastodon je priča za sebe. Nisam pretjerani fan benda iako imam prekrasnu ljubavnu vezu s b-sideovima s albuma “Leviathan”, tako da u ovom slučaju ne mogu baš biti pozitivno subjektivan. S obzirom na to što kod Mastodona volim,  nikada nisam niti imao pretjerani poriv i obavezu za gledanjem Mastodona uživo. Uhvatio sam ih na onom zadnjem Rokaj festu kada su sa Slayerom nastupali u dvorištu Močvare. Sjećam se tog koncerta nekako u magli. Sjećam se da mi je bilo dobro, ali čuo sam minimalno od onog što sam želio. Njihov nastup na Inmusicu pokrio je dobar dio mog područja interesa, ali eto, taj sam koncert propustio. “Crack The Skye” smatram vrlo dobrim pop albumom, a novije albume benda nije da sam baš slušao.

Nije da bih Jacka Blacka naveo kao bitnu osobu u glazbi, ali sjećam se da je na nekoj live izvedbi svog filmskog benda Tenacious D, Mastodon svrstao uz rame velikanima metala, poput primjerice Iron Maidena ili Dio. Vidio sam to dosta davno, ali urezalo mi se u pamćenje jer je Mastodon bio onaj bend koji se na listi isticao. Pišem to jer danas imam sličan tok misli – Mastodon polako i zasluženo dobiva titulu velikog metal benda. Ne bih mu još nadjenuo legendarni status, ima vremena, ali ovo što su napravili u petak i kakav su kontakt s publikom ostvarili stvarno se ne viđa često.

Foto: Luka Sinković / Ziher.hr

Ne bih pretjerano ulazio u setlistu, budući da ju je LAA objavio na Facebook stranici eventa, ali radi se o vrlo dobro izbalansiranom repertoaru koji je pokrio kompletan presjek karijere, s malo većim naglaskom na albumu “Blood Mountain“, ali i novom “Emperor Of Sand“. Publika je na to reagirala neočekivano dobro, a čini se da je Mastodon to nagradio jedinim bisom na turneji. Na kraju koncerta čulo se samo skandiranje Blood And Thunder, tako da se bend vratio još jednom i odsvirao legendarni hit s “Leviathan“.

Tvornica je bila dupkom puna, no ipak ne nesnosno puna, dalo se kretati, a otvorene tribine su definitivno olakšavale prohodnost. U publici se čulo dosta slovenskog, vidio sam kolegu iz Sarajeva, a na tribinama je visjela i poljska zastava s Mastodon logom. Zvuk je bio na vrlo visokom nivou – na Mastodonu odličan, dok je Kvelertakov bio malo zamagljen trima gitarama i tišim vokalom, ali nije toliko smetalo nastupu zbog same izvedbe benda.

No ono što mi se prvi put dogodilo u Tvornici je velebna vizualna impresija. Ogledao sam se oko sebe u finalnim trenucima koncerta, kada se skandiralo za bis, onako osvijetljena publika, raspoređena svuda po prostoriji, djelovala je pomalo nestvarno, onako u rangu s velikim svjetskim klubovima, a s vrlo prisnom atmosferom. Ovime dolazim i do onog posljednjeg zaključka. LAA u zadnje vrijeme radi vrlo dobar posao – pokazali su to rasprodanim Death Gripsima, vrlo glasnim Ministryjem, a u Tvornici uskoro očekujemo The Kills, a zatim i The Dillinger Escape Plan na posljednjoj turneji benda u Močvari.

Be social
Što misliš o ovome koncertu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari