Dvostruki izvještaj: Neon Iglu, From Another Mother i Šenjug, Herceg & Musk
Datumi su se tako poklopili da su u razmaku dva dana u Varaždinskoj županiji premijerne koncerte odsvirala dva nova glazbena sastava. U četvrtak, 5. ožujka u novom varaždinskom klupskom prostoru Kulturani svjedočili smo prvom nastupu bend Neon Iglu, uz koje su svirali i From Another Mother, dok je u subotu, 7. ožujka u Staroj školi u Novom Marofu prvi nastup odsvirao jazz trio Šenjug, Herceg & Musk.
Neon Ilu & From Another Mother / Kulturana (Varaždin), 5. ožujka
Neon Iglu
Neon Iglu čine iskusni glazbenici s varaždinske scene – basist i vokal Siniša Kolarević, bubnjar Luka Kekez, gitarist Igor Maleš te gitarist Siniša Sović, inače vođa benda Sowas koji je 2016. oduševio debitantskim albumom “Golden Veil” (odabrali smo ih među top 10 na Ziherovoj listi najboljih domaćih i regionalnih albuma 2016. godine).
Neon Iglu svira post rock s vrlo jakim gitarističkim dionicama koje na trenutke odlaze u shoegaze distorzije i noise na tragu kultnog Sonic Youtha. U 45 minuta dugom setu odsvirali su desetak pjesama bez puno priče, pjesme su spajali jednu na drugu, zbog čega nisu djelovali kao da im je ovo prvi zajednički gig ikada, već jedna dobro uhodana svirka, što je potvrda i njihovog dugogodišnjeg glazbenog iskustva, kao i dobre kemije među članovima benda.
Slaba točka im je vokal koji se jednostavno ne uklapa u zvuk benda, odudara od zvučne slike koja je instrumentalno fino i znalački posložena. Vokal je također provučen kroz razne efekte, kako bi se približio instrumentalnom distorziranom zvuku, no to nije bilo dovoljno. Čak nisam razumio ni jednu otpjevanu riječ, iako su im tekstovi na hrvatskom.
Zanimljivo bi bilo čuti ih s više vokala, u shoegaze duhu My Bloody Valentinea, možda i sa ženskim vokalom, nekim sopranom koji bi se uklopio u harmonije kojima inače suvereno vladaju. Pjesme su većinom instrumentalne, vokalne dionice zapravo su tek manje prisutne, što je možda znak da je i bend svjestan da im u tom segmentu nešto nedostaje. Nemaju najoriginalniji zvuk na svijetu, ali sviraju zaista odlično te autorski dovoljno zanimljivo da željno iščekujemo prve studijske uratke. Koliko ih hrvatski tekstovi mogu daleko pogurati, morat ćemo otkriti uz neku studijsku snimku.
From Another Mother
Nakon Neon Iglu, na pozornicu Kulturane popela se zagrebačka trojka From Another Mother. Bio im je ovo prvi koncert u Varaždinu te ujedno prvi koncert na mini turneji u sklopu koje su ovog vikenda svirali u Beču, Slavičinu i Brnu. U srijedu, 11. ožujka možete ih uloviti u Vintage Industrialu u Zagrebu gdje će im se pridružiti i Tus Nua.
Koncert From Another Mother eksplozija je energije. Bend je od prve minute potpuno dominirao prostorom, i to doslovno – svako malo gitarist i basist spustili su se među publiku i trčali s jednog kraja Kulturane na drugi. Basist je od samog početka svirao bez majice i bos, a do kraja koncerta bio je samo u gaćama.
Njihov spoj math rock gitara, punk brzine, pop punk/skate punk vibre i progressive rocka na tragu The Mars Volte zaista je odličan recept za koncertnu izvedbu, serviran na najbolji mogući način, te začinjen veoma pozitivnom i zaraznom energijom. From Another Mother je definitivno jedan od najupečatljivijih hrvatskih live izvođača i njihov gig je uvijek odličan povod za dobar koncertni provod!
Par riječi o Kulturani
Početkom ove godine u Varaždinu se otvorio novi klupski prostor unutar sportskog kompleksa Graberje. Vjerovali ili ne, u Varaždinu do ove godine nije postojao klub s redovitim koncertnim i glazbenim programom. Jedini klupski prostor bio je Rogoz, komorna podrumska scena HNK u Varaždinu u kojoj se povremeno održavaju koncerti, uz predstave i druge programe.
Kulturana je od otvorenja ugostila nekoliko tribute bendova, par klupskih programa te odlično posjećen koncert Kawasaki 3p-a. Koncert Neon Iglu i From Another Mother bio je, ako se ne varam, prvi koncert u Kulturani organiziran kroz tjedan, a ne tijekom vikenda, što potencijalno može biti odličan dodatak varaždinskom noćnom životu.
Kulturana je inače po ambijentu slična Palachu. Prostor je nešto uži i manji, ali dijeli zajedničku estetiku i vibru. Nadam se da će se dobrom starom word-of-mouth metodom glas o Kulturani širiti među Varaždincima te da će s vremenom i posjetitelja i programa biti sve više. S obzirom na spomenuti nedostatak takvih prostora i činjenicu da je noćni život Varaždina sveden na kafiće, mislim da bi odličan smjer za Kulturanu bila raznolikost u programu, od hip hop koncerata preko npr. trash studentskih večeri, tematskih slušaonica do elektroničkih partija.
Šenjug, Herceg & Musk / Stara škola (Novi Marof), 7. ožujka
Šenjug, Herceg & Musk
Akademski glazbenici Hrvoje Šenjug (električna gitara), Jura Herceg (električni bas i kontrabas) te Stanislav Muškinja (bubnjevi, vibrafon) stoje iza novog glazbenog projekta koji su nazvali prema svojim prezimenima. Na debitantskom koncertu u Staroj školi u Novom Marofu predstavili su autorski materijal koji potpisuje Hrvoje Šenjug i kojim su ujedno najavili i album prvijenac.
Ovaj varaždinsko-zagrebački trio svira jazz u hard rock aranžmanima odnosno rock s jazz harmonijama, poliritmijom i improvizacijama, no to je samo jedna strana ove trojke, ona žešća. S druge strane odsvirali su nekoliko gotovo akustičnih stvari uz vibrafon i kontrabas te melodično prebiranje po gitari na tragu folk rocka i indie rocka. Iako se sve ovo čini dosta raznoliko, u svim je pjesmama prisutan autentičan autorski potpis zbog čega se sve stvari međusobno uklapaju.
Među osam odsviranih autorskih pjesama izdvojile su se Mister Stanko, skroz opičena stvar u kojoj Herceg u jednom trenutku bas gitaru mijenja za kontrabas, s gudalom svira melodije koje zvuče kao Bach ili nešto tako klasično, a s druge strane Šenjug baca neke otkačene akorde. The Cycle Continues počinje s zepellinovski žestokim riffom iz kojeg se razvija poliritmična igra između Šenjuga i ritam sekcije. Djetinjstvo je potpuna kontra ovim stvarima, sanjiva akustična stvar u kojoj igru vodi Muškinja na vibrafonu. Regularni set zatvorili su s Gone, suitom u dva dijela, laganijim prvim i pomalo kraut rock drugim dijelom u kojem su opet fenomenalno uplovili u poliritmiju.
Nakon sat vremena pauze vratili su se na stage te odsvirali jedan bolesno dobar jam session u kojem su sva trojica rasturili sa solažama. Mora se istaknuti da je riječ o zaista sjajnim glazbenicima, vrhunskim instrumentalistima, tehnički savršeno potkovanima zbog čega je njihova izvedba stvarno genijalna.
Osjetilo se koliko uživaju u sviranju, zbog čega je i publika uživala. Muškinja je inače nekad svirao sa Seven That Spells, sigurno je u pitanju jedan od najboljih hrvatskih bubnjara, istinski virtuoz na bubnjevima. Solo mu je trajao gotovo pet minuta, nakon čega je palicu preuzeo Šenjug te tjerao igru još skoro deset minuta, u veoma nadahnutom nadigravanju s ritam sekcijom. To je trebao biti kraj koncerta, no kako su i publika i bend guštali, za kraj su još jednom ponovili The Cycle Continues, i pritom nadmašili prvu izvedbu te stvari.
Hrvatska jazz scena zadnjih godina proživljava renesansu, predvođena četvorkom Chui i njihovim sjajnim albumima te suradnjama s Josipom Lisac i Jazz orkestrom HRT-a. Šenjug, Herceg & Musk mogli bi se svojim žanrovskim hibridom i odličnim autorskim materijalom vrlo brzo istaknuti na sceni te dobaciti do veoma široke publike, u čemu im najviše može pomoći sjajna svirka i nastup uživo. Iako im je ovo bio prvi zajednički koncert, ne sumnjam da će svaki sljedeći biti sve bolji. Navodno bismo ih već u travnju trebali slušati u Zagrebu u Močvari.