Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Film

Ondje gdje sreća ne stanuje (“Wind River”, T. Sheridan)

30.09.2017. Dunja IvezićFoto: facebook.com/WindRiverMovie

Sredinom se ovoga mjeseca u kinima počeo prikazivati debitantski triler Taylora Sheridana. Sheridanovo je ime na području žanra poznato budući da je pisao scenarij za filmove Hell or High Water Davida McKenzieja (2016.) i Sicario Denisa Villeneuvea (2015.), a sada se pak, osim u ulozi scenarista, nalazi i u ulozi redatelja. Wind River odvodi gledatelja u snježnu i hladnu osamu američkog zapada prepunu bijelih prostranstava koja se protežu unedogled. Mistična i osamljena atmosfera mjesta u kojem vladaju pravila preživljavanja koja su postavili njegovi stanovnici na trenutke postaje osjetilno gorka i hladna.

Boja snijega i krvi

Wind River triler je s elementima misterije koji se s pravom može smatrati i neo-vesternom. Radnja je smještena na američkom zapadu u indijanskom rezervatu u Wyomingu. Nakon što lokalni tragač Cory Lambert, kojeg utjelovljuje Jeremy Renner, u snijegu pronađe mrtvo tijelo smrznute, ozlijeđene te silovane djevojke, u rezervat dolazi FBI-jeva agentica Jane Banner (Elizabeth Olsen) koja ga zamoli za pomoć kako bi identificirali i pronašli počinitelja.

Cory Lambert, koji se u prošlosti i sam suočio s gubitkom kćeri u relativno sličnim okolnostima, iz istog razloga pristane pomoći agentici te s njom surađuje do samoga kraja, premda njihov odnos pretjerano ne eskalira, već ostaje profesionalan i suzdržan. Sheridan se prilično jasno fokusira na samu istragu, ostavljajući druge okolnosti po strani, te, donoseći odgovor na jedno, postavlja niz drugih pitanja i sumnji koje svoje odgovore i rješenje dožive u neočekivanom izljevu nasilja (posebice u zanimljivo izvedenoj retrospekciji s prikazom do tada skrivenih okolnosti zločina) koji s obzirom na temu ne može izostati.

Smješten u snijegom prekriven prirodni rezervat u osami te upotpunjen autentičnom glazbom, Wind River u pojedinim aspektima neodoljivo podsjeća na Fargo Joela i Ethana Coena, posebno uzmemo li u obzir odvažnu i odlučnu agenticu koja sama odlazi u rezervat kako bi radila na slučaju. Istom u prilog ide i činjenica da se redatelj bavi položajem čovjeka u nemilosrdnom i divljem okruženju u kojem vladaju opasni prirodni uvjeti ostvarujući isto brojnim mističnim prikazima osamljenog zimskog krajolika, najčešće u totalima i polutotalima koji posebno naglašavaju čovjekovu nemoć u usporedbi s  prirodom. Budući da su prikazi krajolika snimljeni izuzetno vješto što možemo zahvaliti zanimljivim kretnjama i položajima kamere, moguće im je dodijeliti i estetsku funkciju.

Wind River

Foto: cinemavile.tumblr.com

Film koji ne inzistira na odrednicama žanra

Sheridan ostaje odan jednostavnom narativu uvijek ostavljajući gledatelju dovoljnu količinu podataka na raspolaganju, ali istovremeno vješto skrivajući glavne okolnosti počinjenog zločina. Ipak, tematizirana problematika nesumnjivo ostavlja dovoljno prostora za kompleksniju i ponešto slojevitiju strukturu, barem kada je riječ o scenariju. Naime, u filmu izostaju napetost i sumnja koje u sebi može sadržavati triler čiji je očekivani rasplet rješavanje zločina počinjenog u nejasnim okolnostima. Poznato je kako ovaj žanr ima mogućnost intelektualnog iscrpljivanja gledatelja, stoga se ova preglednost radnje može poistovjetiti sa težnjom da se isto izbjegne ili pak strahom od istoga budući da se radi o prilično teškoj tematici koja prirodno inzistira na emocionalnoj reakciji.

U ovom je kontekstu važno spomenuti prilično snažnu karakterizaciju glavnih likova koja se manifestira gotovo isključivo u dijalozima, dakle u fragmentima, ali i dalje prilično jasno, dok onoj sporednih likova nije posvećeno onoliko pažnje koliko je moglo biti. Naime, Sheridan se u potpunosti posvećuje traganju za ubojicom te konačnom rješavanju zločina u čemu emocionalne reakcije obitelji izazvane gubitkom voljene osobe ostaju usputne. Gledatelj ima priliku vidjeti suzdržanog i ozbiljnog, ali duboko i povrijeđenog oca te emocionalno shrvanu majku koja podliježe samoozljeđivanju, ali ne i više od toga. Ipak, Sheridan je nepobitno sjajan autor koji oživljava turobnu i samotnu atmosferu života u rezervatu u kojem ljudi, kako bi se nosili s istim, moraju biti snažniji od okoline.

Wind River

Foto: cinemavile.tumblr.com

Na kraju, Wind River ne donosi isključivo turobnu priču o zločinu, već i onu o čovjeku i gubitku. Kako je jednom prilikom naveo redatelj, film se u svome korijenu bavi otkrivanjem čovjekove prirode i onoga što jesmo iz čega nerijetko iznjedre stvari vrijedne srama, ali i one vrijedne divljenja.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(4 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari